Майбутнє вже тут: електромобілі пішли в атаку

471
Звёзд: 1Звёзд: 2Звёзд: 3Звёзд: 4Звёзд: 5 (оценок: 1, средняя: 5,00 из 5)
Загрузка...

Електромобілі тепер не модно називати «трендом» і «транспортом майбутнього». Майбутнє вже настало, хоча поки далеко не всі готові це усвідомити і прийняти.

Всього кілька років тому електромобілі були рідкісні на дорогах і в автосалонах в усіх країнах світу. Пам’ятаєте, скільки шуму наробив свого часу крихітний Mitsubishi i-MiEV? А як все дивувалися появі Chevrolet Volt! Або ось — Ілон Маск з його Tesla досі декому здається дивакуватим вченим з завіральнимі ідеями.

Тим часом, дивуватися електрокарам давно пора перестати — за той час, що багато в них не вірили, вони встигли захопити світ. У минулому році ринок електромобілів перевалив позначку в 1,2 млн машин, повідомляє консалтингове агентство «Фрост і Салліван».

Росте як на дріжджах

Тільки за 2017 рік у світі було продано більше третини від усіх існуючих на нашій планеті електромобілів. Парк такого транспорту зараз нараховує 3 285 920 машин — з них 1 242 565 електрокарів були куплені споживачами в 2017 році.

У світі зараз є вже 165 різних моделей електромобілів — 109 чисто електричних машин і 56 гібридів. Це немало, але справжнє розмаїття — попереду. Тільки за останні півроку 10 автовиробників розповіли про свої плани сфокусуватися на виробництві електрокарів. Наприклад, Volvo відмовляється від дизельних двигунів — в лінійці виробника незабаром залишаться лише бензинові та електричні моделі.

25 млн електрокарів до 2025 року

Грунтуючись на офіційно оприлюднених планах автовиробників, експерти «Фрост і Салліван» підрахували, що вже до 2025 року в світі буде продаватися мінімум 400 різних моделей електрокарів. А ринок електромобілів дійде до 25 млн штук до того ж 2025 року.

ЧИТАЙТЕ ТАКЖЕ  Что происходит с Tesla?

Найпопулярніші електромобілі в Китаї. На частку цієї країни вже зараз припадає 49,5% всіх продажів екологічно чистого транспорту. Друге місце — у Європи, в якій продається 25,6% електромобілів. Частка Північної Америки становить 17,7%, ще 4,5% електрокарів продаються в Японії, а 1,1% — в Південній Кореї. Всі інші країни отримують зараз лише 1,6% нових електрокарів.

Тут, звичайно, величезну роль грає політика влади. У Китаї уряд дуже серйозно стимулює виробництво і продаж саме електричних автомобілів — в хід йдуть субсидії і податкові пільги. У Китаї є такі електрокари, яких немає більше ніде, наприклад недавно представлений доступний чисто електричний седан від Nissan. В Європі, кажуть експерти, швидше за все, більш популярними в короткостроковій перспективі будуть все-таки не чисті електромобілі (BEV), а заряджувані гібриди (PHEV) і машини з технологією помірного гібрида (Mild Hybrid).

Де вони всі заряджаються?

Буму електромобілів відповідає бум розвитку електрозаправної інфраструктури. Сьогодні в світі існує більше 90 000 зарядних станцій. Потреба в них буде зростати — і це вже прекрасно розуміють всі великі гравці енергетичного ринку. Так, електрозаправками вже щосили займається Shell на глобальному рівні.

А в Україні, наприклад, інфраструктуру для електротранспорту розвивають ДТЕК, мережі АЗС WOG, ОККО і KLO, а також десятки інших, менш великих компаній. Електромобілізація все ближче!