Porsche. Ювілей швидкості

1562
Звёзд: 1Звёзд: 2Звёзд: 3Звёзд: 4Звёзд: 5 (оценок: 4, средняя: 5,00 из 5)
Загрузка...
70 лет Porsche

Перший прототип автомобіля Porsche виїхав на дороги 70 років тому — в 1948 році. У ювілейний для марки рік доречно згадати віхи її еволюції.

Фірма Porsche знана прихильністю традиціям — задньомоторна схема та оппозитнi двигуни застосовуються в спорткарах німецької марки з самого початку — з тих самих пір, коли під керівництвом Феррі Порше (сина легендарного конструктора Фердинанда Порше) був побудований прототип автомобіля з індексом 356. Допуск на дороги загального користування перший екземпляр 356-го отримав влітку 1948 року — майже 70 років тому.

Еволюційний шлях

Технічно перший Porsche був багато в чому уніфікований з «Жуком» Volkswagen — оппозитний 4-циліндровий мотор повітряного охолодження, елементи шасі. А ось кузова перших 356-х вручну виготовляли з алюмінію. Потужність 1,1-літрового мотора Porsche 356 на початковому етапі становила всього 40 к.с. А до кінця виробництва моделі в середині 1960-х на 356-i встановлювали ще й 130-сильні 2,0-літрові «оппозитники». В цілому конструкція 356-го також піддавалася змінам: найбільш помітні зовні доопрацювання він отримав в 1955, 1957 та 1959 роках.

Перший прототип автомобіля Porsche 356 отримав перепустку на дороги загального користування влітку 1948 року. 356-й виробляли з відкритим та закритим кузовом, регулярно вдосконалюючи конструкцію. Йому на зміну в 1964-му прийшов Porsche 911

Спадкоємець 356-ї моделі, Porsche 911, відзначив 50-річчя 4 роки тому — перше покоління легендарного спорткару почали випускати у 1964 році. Але й в нинішньому, 2018-му в нього кругла дата. У 1988 році Porsche 911 «приміряв» повний привід. Автомобіль серії 964, який дебютував 30 років тому, на 85% складався з нових в порівнянні з попередньою версією машини деталей. Норми безпеки та екологічні вимоги неухильно посилювалися, і тоді, як наслідок, для радикально переробленого 911-го інженери застосували високоміцні сталі та сплави, а в проектуванні автомобіля — комп’ютерне моделювання. Причому на конвеєр в 1988-му спочатку встала саме версія Carrera 4 — класичну задньопривiдну версію нової серії почали випускати пізніше.

ЧИТАЙТЕ ТАКЖЕ  Уникальный Porsche Project Gold продали на аукционе за 10 минут
Porsche 911 серії 964 з’явився 30 років тому. Цей автомобіль, оснащений 3,6-літровим оппозитним двигуном, також вперше отримав повний привід

На витривалість

Неможливо уявити історію німецької марки без спортивних перемог — в активі німецької команди майже два десятка триумфів у легендарнiй гонці на витривалість «24 години Ле-Ману», причому сім з них відбулися поспіль, в 1981-1987 роках. Характеристики болідів вражаючі — наприклад, Porsche 961, який вийшов на старт знаменитої гонки в 1986 році, був оснащений 2,8-літровим двигуном з подвійним турбонаддувом. Максимальна потужність цього агрегату — 680 к.с.

У Ле-Мані боліди Porsche приходили до фінішу серед перших 19 разiв. Причому сім перемог гонщикам команди вдалося здобути поспіль — «гегемонія» тривала з 1981 по 1987 рік

Триває гоночна історія й зараз — зокрема, Porsche підтвердила участь на 2019 рік у проекті Formula E для електромобілів.

Porsche 917 — переможець гонки в Ле-Мані 1971 року — і зараз перебуває в доброму здоров’ї в музеї автовиробника та періодично виїжджає на треки

3о років поколінню 964

Виробництво радикально переробленої версії Porsche 911 серії 964 стартувало в 1988 році. На відміну від попередніх версій культового спорткару, розвиток якого уявляв собою плавну еволюцію, новий автомобіль на 85% складався з оригінальних деталей. Відповідно до екологічних вимог вихлопна система цієї машини була оснащена каталітичним нейтралізатором. У конструкції широко застосовувалися високоміцні сталі та сплави, а при проектуванні — математичне моделювання на комп’ютері. Також у поколінні 964 на 911-му з’явився повний привід. Задньопривiдна версія повернулася трохи пізніше — що називається, «на прохання трудящих»…

Індекс 718 вперше присвоєно среднемоторному родстеру в кінці 50-х