Чи правда, що металевий захист двигуна збільшує витрату пального?

Чому у сильний мороз «залипають» замки на дверях автомобіля, наскільки металевий захист двигуна збільшує витрату пального, чи потрібно міняти оливу у варіаторі? На запитання читачів «АвтоСвіту» відповідає начальник відділу оригінального сервісу корпорації «УкрАВТО» Олександр Чаленко.

Мені запропонували встановити сталевий захист двигуна. Але колеги кажуть, що він дуже важкий, тому неминуче зросте витрата пального. Чи це правда? І який тоді захист кращий за заводський пластиковий?

Метали бувають різні, і не всі вони дуже важкі. Забезпечуючи необхідну жорсткість та міцність, провідні виробники захисту обмежують вагу металевої деталі в межах 7–15 кг. Зрозуміло, що такі показники не створюють додаткового навантаження на автомобіль і не призводять до збільшення витрати пального.

У деяких моделей машин двигун знизу прикритий пластиковим пильовиком, і, якщо на вашому автомобілі стоїть такий крихкий штатний пильовик, рекомендується встановлювати металевий захист – він міцніший та надійніший.

Зіткнувся з такою зимовою проблемою – відчинив водійські двері у сильний мороз, а вони тепер не закриваються, замок наче «залип». Чому так сталося і чи можна цьому запобігти?

Дійсно, більшість водіїв не змащує замки роками, особливо якщо двері справно відчиняються та зачиняються. Однак при певному поєднанні температури та вологості повітря на деталях з’являється конденсат і механізм починає замерзати. Причому замок може відчинитися, але не блокуватиме двері в закритому положенні.

Мастило утворює захист, який дозволяє волозі проникнути всередину механізму. Змащувати замки дверей та багажника бажано за плюсової температури. Наприклад, після пари годин, проведених на теплій підземній парковці супермаркету. Використовувати для цього краще не універсальну рідину типу WD-40, а спеціальне біле літієве мастило, що запобігає налипанню бруду.

Чому на мотоциклах та навіть велосипедах гальмівні диски зі сталі, а на автомобілях – ні?

Сталеві диски іноді застосовуються на спортивних автомобілях – там, де їхній діаметр не лімітований компонувальними міркуваннями. При проєктуванні звичайних автомобілів розміри дисків обмежені. Чавун в цьому випадку краще, тому що його теплопровідність вище, ніж у сталі, на 30-50%. При цьому чавун помітно дешевше та простіше в обробці.

Гальмівний диск

Від’їздив майже 100 тис. км на Subaru Forester з варіатором і замислився: чи потрібно міняти оливу в трансмісії? Одні кажуть, що варіатори не обслуговуються, інші твердять, що міняти оливу все одно потрібно. А що буде, якщо залишити все як є і не міняти оливу?

Абсолютно однозначно, варіатор – обслуговується, тому не можна залишати все як є! Деякі фахівці стверджують, що заміну оливи у варіаторі потрібно проводити після пробігу від 40 до 60 тис. км. Якщо говорити конкретно про Subaru, то ця компанія має свої рекомендації щодо заміни рідини у варіаторі.

Існують деякі особливості під час експлуатації автомобіля з варіатором. Рідину ATF у варіаторі в наших дорожніх умовах треба міняти доволі часто, через кожні 40 тис. км. Для таких умов у посібнику з експлуатації якраз і вказано відповідну періодичність. Несвоєчасна заміна рідини може призвести до виходу варіатора з ладу.

Необхідно використовувати спеціально рідину ATF, розроблену саме для варіатора. Він дуже чутливий до якості трансмісійної оливи, тому експериментувати не варто. Олива для варіатора містить спеціальні присадки та модифікатори, завдяки яким вона одночасно змащує та перешкоджає прослизанню ланцюга. Крім цих корисних властивостей, така олива ефективно відводить тепло, а блок шківів і ланцюг варіатора чутливі до перегріву.

Після кожної поїздки, навіть короткої, на 10-15 км, з’являється неприємний запах у салоні, схожий на підгоріле зчеплення. Що це може бути і як із цим боротися?

Якщо у вас немає зауважень до роботи зчеплення, проблема може бути пов’язана з гальмівною системою автомобіля або стоянковим гальмом. Рекомендуємо звернутися до спеціалізованого сервісу для проведення діагностики цих систем та визначення несправності. Іноді це бувають гальмівні циліндри або троси ручника, що, своєю чергою, призводить до постійного контакту гальмівних колодок з гальмівним диском, звідки й з’являється неприємний запах. Оскільки структури гальмівних колодок і накладок диска зчеплення дуже схожі, то й запах схожий.

Свої запитання експерту ви можете надсилати на адресу avtomir.editor@gmail.com.

Підпишіться на наш Telegram та Facebook або читайте нас в Google News, щоб нічого не пропустити.