Навіщо в автоматичній коробці передач ручний режим

Навіщо в автоматичній коробці передач режим ручного перемикання, чому збільшується витрата пального, через що виникає вібрація керма на високій швидкості? На запитання читачів «АвтоСвіту» відповідає начальник відділу оригінального сервісу корпорації «УкрАВТО» Олександр Чаленко.

Чи є реальна необхідність у ручному режимі керування автоматичною коробкою передач?

Ось два основні випадки, коли є сенс скористатися ручним режимом:

  • Перший – на бездоріжжі, щоб коробка в невідповідний момент не пішла «на підвищення» і машина не втратила тягу. У багатьох сучасних кросоверів є позашляхові режими руху, у яких фіксація передачі відбувається автоматично. Але якщо їх немає, можна примусово включити першу чи другу передачу.
  • Другий випадок – на гірському серпантині. Щоб на спусках не допустити перегріву гальмівних механізмів, можна (і потрібно) використовувати гальмування двигуном, тобто примусово знижувати передачі, перейшовши в ручний режим.

Зрештою, ручний режим стане у пригоді, коли вам просто хочеться отримати задоволення від контролю над машиною, перемикаючи передачі самостійно.

Останнім часом моя машина почала споживати значно більше пального, ніж раніше. А тут ще й ціни на заправках зростають! В чому може бути причина? Їжджу як завжди, заправляюсь завжди на одній і тій самій АЗС…

Причин, з яких може збільшитись витрата пального, доволі багато, і їх варто розділити на дві складові – об’єктивні та суб’єктивні.

До об’єктивних причин можна віднести технічний стан вузлів та агрегатів автомобіля, а саме:

  • пізнє запалювання;
  • зазори у свічках запалювання;
  • низька температура охолоджувальної рідини;
  • знос циліндро-поршневої групи;
  • знос кривошипно-шатунного механізму;
  • знос зчеплення;
  • знос механізму газорозподілу;
  • не відрегульований схід-розвал;
  • знижений тиск у шинах;
  • невчасна заміна повітряного фільтра;
  • несправність термостата;
  • забруднення паливних форсунок;
  • нестабільна робота датчиків електронного управління двигуном.

Несправності цих вузлів можуть суттєво впливати на роботу ДВЗ та згодом бути причиною збільшення витрати пального.

Суб’єктивні причини збільшення витрати пального можуть бути такими:

  • перевантаження автомобіля;
  • їзда з відчиненими вікнами;
  • різке гальмування/прискорення;
  • постійна робота кондиціонера;
  • використання олив і рідин з параметрами, що не підходять для двигуна і трансмісії;
  • використання ближнього та далекого світла фар.

Як бачите, на збільшення витрати пального впливає безліч чинників. Щоб не засмучуватися, побачивши, як швидко випаровується з бака вашого автомобіля пальне, необхідно періодично проводити діагностику зазначених систем.

Купив Toyota Camry 2009 року з пробігом 160 000 км американськими дорогами. Жахливо вібрує кермо на 120 км/год і вище, віддає на кузов. Гума нова, колеса відбалансовані, сход-розвал перевірено. В чому може бути проблема?

Враховуючи, що основні операції вже зроблено, необхідно йти далі та провести перевірку інших вузлів, які можуть бути причиною биття керма на швидкості.

Іноді причиною появи вібрації всієї машини (рідше – биття керма) може стати недостатній тиск у шинах. Ще одна легко діагностована та усувна причина биття керма та вібрацій – ослаблені болти або гайки кріплення будь-якого колеса. Це найнебезпечніша причина – якщо ви вчасно не виявите проблему, колесо може відлетить від машини зі всіма наслідками.

Втім, і ремонт у цьому випадку може виявитися дорогим. Якщо причину вібрації вчасно не помітити, доведеться міняти диски та, можливо, гальмівний диск або частину маточини, тому що колесо тертиметься з величезним зусиллям об ослаблені болти або шпильки, що призведе до сильної деформації цих болтів або шпильок, а також отворів кріплення в диску.

Надмірно зношені компоненти підвіски можуть впливати на те, як машина контактуватиме з дорогою. Це пов’язано з тим, що якщо будь-який компонент (кульовий шарнір, рульова тяга, ступичний підшипник колеса тощо) має люфт, це призведе до такого ж дисбалансу при обертанні, як при не відбалансованих колесах. Але це може викликати й інші проблеми, не пов’язані з балансуванням коліс та надмірним зношуванням.

Слід мати на увазі, що люфт компонентів підвіски не може впливати безпосередньо і викликати вібрацію автомобіля або биття керма. У цьому випадку деталь підвіски, що розбовталася, виступає лише каталізатором (іноді дуже сильним) вібрації, але основною причиною є колеса.

Пів року тому почала погано тягнути машина, періодично спалахує Check Engine. Купив читалку помилок, яка показала «Пропуски запалювання у третьому циліндрі». Поміняв свічки – допомогло приблизно на місяць. Замінив свічки ще раз, але за кілька тижнів проблема знову виникла. На низьких обертах не тягне, сіпається. Якщо при цьому «додати газу», спалахує Check Engine з тією ж помилкою. Але при обертах понад 1500-2000 все минає, машина немовби летить. В чому причина?

Перепустка запалювання в будь-якому з циліндрів двигуна – це реальна проблема, яка ні до чого хорошого не призведе. Машина починає смикатися, «підстрибувати» і втрачає щонайменше 25% потужності. Завести такий двигун іноді дуже важко, а під час руху можуть бути провали, вибухи, спричинені детонацією надлишкової паливної суміші у «бракованому» циліндрі.

Причин виникнення такої неприємності може бути декілька. Тут і відсутність іскри на свічці запалювання, і погана компресія чи незбалансована робоча суміш.

Причиною виникнення в циліндрі пропуску запалювання може стати робоча суміш, де недостатня кількість бензину. Це пов’язано з пошкодженням та засміченням паливної форсунки, слабким тиском пального, що спричинено нестабільною роботою насоса. Крім того, проблема може бути викликана засміченим фільтром і регулятором тиску, що протікає. З такою несправністю автомобіля найправильнішим рішенням буде звернутися до спеціалізованого сервісу.

Свої запитання експерту ви можете надсилати на адресу avtomir.editor@gmail.com.

Підпишіться на наш Telegram та Facebook або читайте нас в Google News, щоб нічого не пропустити.