Сніг та ожеледиця – про що потрібно пам’ятати водію взимку

Зимова їзда набагато складніша за літню навіть на сучасному автомобілі. Розповідаємо, про що важливо знати та пам’ятати водіям взимку. Особливо тим, для кого ця зима є першою в житті за кермом.

Сніг, ожеледиця та шини

Якщо пейзаж за вікном раптом побілів, а калюжі стали твердими, ще до цього моменту на вашій машині повинні бути встановлені зимові колеса. Це начебто звучить примітивно й банально, але в реальності більшість автовласників тягнуть з «перевзуванням» до останнього. В такому випадку краще взагалі відмовитися від поїздки, ніж відчути на дорозі, що не можеш на світлофорі рушити з місця, а ще гірше — якщо не можеш зупинитися на ньому. Тому нікуди не їдьте, почекайте, коли сніг розтане або комунальники розчистять дороги до чистого асфальту, й тільки тоді, дуже повільно та обережно, рухайтесь до найближчого шиномонтажу.

Паркування

Снігопад – це завжди красиво. Однак, діставшись машиною до місця призначення, не розслабляйтеся і не поспішайте глушити мотор. Обов’язково постарайтеся «протоптати» собі стежку для подальшого виїзду, проїхавшись по засніженій поверхні туди-сюди хоча б на півметра-метр. Цим ви значно полегшите свої шанси спокійно пуститись у зворотний шлях. І ще трохи про сніг. По можливості не залишайте машину там, де, напевно, пройде когорта снігоприбирачів. Інакше ці хлопці можуть випадково засипати вашу машинку «по вуха».

Обережно зі склом

Коли на вулиці дуже холодно, акуратно користуйтеся пічкою. Запустивши мотор, відразу ж направте потік поки що холодного повітря на вітрове скло: нехай воно зігрівається плавно! В іншому випадку, коли потік йшов кудись у ноги, а потім різко кинувся на скло, воно може не витримати різкого температурного перепаду: просто кажучи – трісне.

Ковзання та заноси

Несподівано відчувши, що дорога стала реально слизькою, і що вас починає заносити на зустрічну смугу, не губіться й не панікуйте. Не намагайтеся згадувати уривки теорії та прийоми управління в екстремальних ситуаціях: просто поверніть кермо у бік потрібного вам руху! Це той випадок, коли своїм інстинктам можна довіряти. Тип приводу ролі не грає.

Якщо двері примерзли

Дощ, нічний мороз, ковзанка під ногами — а заразом і двері, що примерзли до ущільнювачів: у машину не потрапити… На майбутнє потрібно буде обробити ущільнювачі силіконовим мастилом, а поки що, для початку, можна спробувати навалитися всім корпусом на двері, намагаючись хоч якось зрушити їх з місця. Доволі часто це допомагає. Разом із дверима зазвичай примерзає і багажник, проте, якщо пощастить, то в деяких моделях можна пробратися до салону через нього. Можна також спробувати полити дверний отвір теплою незамерзайкою, якщо знайдете таку. А от чайником з окропом краще не користуватися. По-перше, може луснути скло, а, по-друге, якщо двері так і не відчиняться, то окріп швидко перетвориться на тверду масу льоду.

Тримайтеся трохи далі

Типова невтішна зимова картина – це коли довкола темно, слизько, холодно, а навколо повно інших водіїв, яким так само некомфортно, як і вам. Порада проста: звикайте їздити взимку повільніше, ніж влітку – хоча б на 10 км/год. І дуже бажано збільшити дистанцію від сусідів по дорозі. Звісно, забудьте на зиму про різкі розгони та гальмування.

Перевіряйте двірники

Коли перші заморозки чергуються з дощами, ваші двірники майже напевно примерзнуть до скла. Перед поїздкою обов’язково перевіряйте рухливість склоочисників власноруч. Якщо примерзли – хапайте скребок, балончик з автохімією та все, що знайдете. Можна, звичайно, завести двигун і чекати, доки скло почне відігріватися, але це відбудеться не дуже швидко. А на майбутнє – буває корисно прокладати між двірником і склом якусь прокладку – фанерку, картонку тощо. Неестетично, але дієво.

Підпишіться на наш Telegram та Facebook або читайте нас в Google News, щоб нічого не пропустити.