Автомобільні бренди
Автомобільні бренди
ГоловнаЖиття в дорозіАвтомобіль і законШтрафні бали для водіїв. Що пропонують законодавці?

Штрафні бали для водіїв. Що пропонують законодавці?

У Верховній Раді зареєстровано законопроєкт №6502, який, якщо стане законом, може змінити систему покарань для водіїв-порушників Правил дорожнього руху. Про що йдеться у документі?

Зараз за порушення ПДР в Адмінкодексі передбачена відповідальність від попередження до конфіскації транспортного засобу, також є ймовірність отримати позбавлення водійських прав на певний час або адмінарешт, однак найчастіше водії отримують штрафи. Автори проєкту №6502 пропонують запровадити ще один додатковий засіб контролю за порушниками, які відступають від вимог ПДР систематично – штрафні бали.

Як це працюватиме? За більшість «популярних» порушень водій окрім штрафу отримуватиме певну кількість штрафних балів. Інформація про них заноситиметься до реєстру адмінпорушень. Ось слайд, де наведено (у скороченому варіанті) основні порушення та кількість балів за їх вчинення:

Бали будуть додаватися протягом 365 днів, від моменту фіксації порушення. Якщо за згаданий період більше порушень не було – ці бали анулюватимуться. Якщо ж їхня сума за цей час сягне 12 або більше – тоді до водія буде застосовано зупинення дії його «прав». Щоб знову можна було сідати за кермо, порушникові доведеться пройти повний курс навчання, а також скласти теоретичний та практичний іспити. Для тих, хто водійське посвідчення отримав вперше й менше ніж рік тому, умови ще жорсткіші – достатньо всього 8 балів аби повернутися в автошколу.

Важливо, що за штрафи «від камер», тобто які були зафіксовані автоматичними системами контролю, бали не нараховуватимуться, а лише за ті порушення, які були оформлені уповноваженими працівниками поліції. У разі керування автомобілем особою, дію водійського посвідчення якої тимчасово зупинено (по причині перевищення допустимої кількості штрафних балів, 8 або 12), передбачено штраф – 3400 гривень.

Наостанок нагадаємо, що наразі йдеться лише про проєкт закону, у якого попереду ще розгляд у комітетах парламенту, погодження з профільними експертами, і якщо документ не отримає критичних зауважень, після включення його до порядку денного пленарних засідань ВР він має отримати достатню кількість голосів нардепів, щоб бути прийнятий у цілому. І лише після цього штрафні бали запрацюють на практиці.

Підпишіться на наш Telegram-канал та Facebook або читайте нас в Google News, щоб нічого не пропустити.

ДЖЕРЕЛОAUTO.RIA.com
spot_imgspot_img