Автомобільні бренди в Україні
Автомобільні бренди в Україні
ГоловнаЖиття в дорозіПоради експертівЧому з вихлопної труби валить чорний дим?

Чому з вихлопної труби валить чорний дим?

Чому з вихлопної труби валить чорний дим, чи можна відполірувати чорний нефарбований бампер, чому автомобіль погано заводиться після ночі? На запитання читачів АвтоМир UA відповідає начальник відділу оригінального сервісу корпорації «УкрАВТО» Олександр Чаленко.

Я власник дизельного автомобіля Renault Logan, пробіг 13 000 км. Нещодавно помітив, що при різкому прискоренні з вихлопної труби валить чорний дим. На СТО порадили заправитися на іншій заправці, але я заправляюся виключно на фірмовій АЗС, невже проблема в неї? Можливо, це все ж біда з паливною системою?

Подібні питання сервісменам задають дуже часто. Практика показує, що проблема полягає не в несправності автомобіля і навіть не в якості пального. Звичайно, точно це можна стверджувати тільки після діагностики автомобіля та аналізу пального, але зазвичай на малих обертах у вихлопній системі накопичується певна кількість сажі, що знаходиться у вихлопних газах дизелів. При різкому прискоренні або натисканні на педаль газу під дією збільшеного тиску вихлопних газів накопичена сажа вилітає з труби. Такий ефект спостерігається навіть на дорогих автомобілях зі складною і сучасною паливною системою. Тому не варто переживати, але стандартну діагностику двигуна за допомогою сканера зробити не завадить.

Діагностика показала, що мені необхідно міняти каталізатор, а це дуже дорого. Чи є ще якісь шляхи розв’язання цієї проблеми, де можна заощадити?

Є два основні варіанти, до яких часто вдаються у нас в країні: вибити каталітичну частину (керамічну серцевину у вигляді стільників), яка саме забивається, або поставити замість каталізатора вставку з труби відповідного діаметру. Правда, в цих випадках, швидше за все, засвітиться датчик помилки роботи двигуна – через те, що хімічний склад вихлопних газів до каталітичного нейтралізатора вихлопних газів (а саме так правильно називають цю деталь автомобіля, а сам каталізатор – це хімічна сполука, що прискорює реакцію) і після нього буде однаковий. Кисневі датчики, встановлені до і після згаданого нейтралізатора, фіксуватимуть відсутність роботи устрою, і блок управління про це однозначно стане сигналізувати за допомогою «чека» на панелі приладів. До того ж відсутність нейтралізатора як такого перетворює автомобіль класу Євро-5 в Євро-0. Тож, рекомендую просто купити новий нейтралізатор вихлопних газів.

Чи можна відполірувати чорний нефарбований бампер? Або він підлягає заміні?

Думаю, так зробити можна, хоча якщо подряпини глибокі, то поглиблення від них залишаться, але будуть трохи менш помітні. Так відразу не скажеш, потрібно пробувати, не кожна пластмаса піддається такому впливу однаково. Якщо не вдасться відполірувати, доведеться шпаклювати, ґрунтувати та фарбувати. У будь-якому випадку це точно буде дешевше заміни на новий бампер!

Якщо на кузові (колір «білий перламутр») залишилися жовтуваті плями навіть після видалення бітуму, що можна зробити? Переймаюся, чи не зашкодить класичне полірування «перламутру»?

Полірування кузова

Можна спробувати відполірувати поверхню, як ви й пропонуєте. Швидше за все, бітум в’ївся лише в зовнішній шар лакофарбового покриття. Зазвичай перший шар – це і є лак. Власне, лак і захищає від первинних ушкоджень фарбу або емаль. Полірування лаку при правильному виконанні цієї процедури не шкодить ані «перламутру», ані іншім фарбам. Правда, постійно полірувати ЛФП не варто, тому що шар лаку може значно зменшитися і не буде виконувати своїх захисних функцій. Варто пам’ятати, що полірування – це видалення дрібними абразивними пастами частини лаку, нехай і тонкого його шару.

Машина стала погано заводитися «на холодну», після ночі. А тут ще помітив, що на холості оберти стали падати, і мотор ледь не глухне. Що це може бути та куди бігти?

В першу чергу, і це дуже просто зробити самостійно, необхідно викрутити свічки та подивитися на їх стан. Запуск мотора ускладнює присутність нагару, який гігроскопічний і за ніч набирає вологу, що тягне за собою погане іскроутворення. Також потрібно перевірити зазори між контактами, адже часто наявність нагару – це наслідок збільшеного зазору. Ну і варто було б зробити стандартну діагностику двигуна за допомогою сканера. Він відразу покаже відхилення в роботі систем, якщо такі є.

Свої запитання експерту ви можете надсилати на адресу avtomir.editor@gmail.com.

Підпишіться на наш Telegram-канал або читайте нас в Google News, щоб нічого не пропустити.