Автомобільні бренди
Автомобільні бренди
ГоловнаЖиття в дорозіПоради експертівЧи правда, що турбомотори більш вимогливі до якості палива?

Чи правда, що турбомотори більш вимогливі до якості палива?

Що таке «масляний дим» і наскільки він небезпечний, чи правда, що турбовані мотори дуже вимогливі до якості палива, як підвищити потужність двигуна? На запитання читачів «АвтоСвіту» відповідає начальник відділу оригінального сервісу корпорації «УкрАВТО» Олександр Чаленко.

Чи може машина задимити, якщо в неї залили погане масло? Димить при запуску після декількох годин стоянки, а після прогріву автомобіль їздить нормально, не подаючи ознак неполадок. Це щось критичне або варто просто змінити масло?

Основна причина появи синього диму – потрапляння масла в циліндри двигуна. «Масляний» дим може мати синій колір з різними відтінками, від прозорого блакитного до густого біло-синього, що залежить від режиму роботи двигуна, ступеня його прогріву, кількості масла, що надходить в циліндри та інших факторів. Масляний дим на відміну від пару швидко не розсіюється в повітрі, а тест з папером дає жирні краплі, що вилітають з труби разом з вихлопними газами.

Масляний дим супроводжується підвищеним споживанням масла. На перехідних режимах дим стає густим. Власникам сучасних машин треба пам’ятати про наявність нейтралізатора, який очищує вихлопні гази від масла навіть при великих витратах.

Масло в камери згоряння може потрапляти через збільшені зазори в поршневих кільцях або через зазори між стрижнями клапанів і направляючими втулками. Знос деталей циліндро-поршневої групи – одна з найпоширеніших причин появи масляного диму. Знос можливий як гільзи циліндрів, кілець, так і поршневих канавок кілець. Великі зазори в канавках створюють насосний ефект, перекачуючи масло в камеру згоряння, навіть якщо маслознімні кільця в нормі, масло все одно надходить в циліндри.

Відхилення форми циліндра від окружності погіршує ущільнювальні властивості кілець. У зоні замків зазвичай утворюються просвіти, але бувають вони й в інших місцях окружності. Знос деталей циліндро-поршневої групи нерідко супроводжуються втратою компресії та підвищенням тиску картерних газів. Варто пам’ятати, що часто велика кількість масла, що надходить в циліндри, добре ущільнює зазори в сполучених деталях, і результат оцінки компресії може бути цілком нормальним, іноді навіть ближче до верхньої межі. Саме ця обставина заплутує пошук проблеми.

Дим з вихлопної труби

При невеликих зносах дим явно спостерігається тільки при прогріванні двигуна, поступово зменшуючись і навіть зникаючи. Причина проста: нагріваючись, деталі розширюються і ущільнюють зазори. При надмірно великих зносах картина зворотна: дим на прогрітому двигуні посилиться, тому що гарячого маслу, яке має малу в’язкість, легше потрапити в циліндр через збільшені зазори.

Чи правда, що турбовані мотори вимогливі до якості палива більше за атмосферні? Які можна дати рекомендації з використання бензину для таких моторів?

Будь-яка турбіна чутлива до середовища, в якій вона працює. Автомобільна турбіна влаштована так, що одна її частина обертається за рахунок вихлопних газів, які виходять з випускного колектора, а друга частина (поєднана з першою) примусово закачує повітря в циліндри для створення необхідної кількості повітряно-паливної суміші. В результаті горіння неякісного палива у вихлопних газах буде велика концентрація різних домішок, які мають властивість відкладатися на деталях турбіни, збільшуючи її знос і змінюючи температурний режим роботи. Тому рекомендуємо заправлятися тільки на перевірених АЗС великих мережевих операторів, де належним чином контролюється якість.

Пошкоджений капот: «наздогнав» фаркоп машини, що їхала попереду. Є вм’ятина без сколів фарби, але складність в тому, що пошкодження в зоні ребер жорсткості. Що краще робити з такою деталлю? Рихтувати або міняти?

Швидше за все, необхідна заміна капота: пошкодження в таких місцях відновлюються погано. Але в будь-якому випадку необхідно звернутися до професіоналів. Із технологіями, які сьогодні використовуються, навіть такі пошкодження можна усунути. Є методи усунення неглибоких вм’ятин у важкодоступних місцях без пошкодження ЛФП навіть без необхідності подальшого фарбування. Проконсультуйтеся з фахівцем, може, не все так сумно.

Чув, що для підвищення потужності двигуна підвищують ступінь стиснення. Якими шляхами це можна зробити? І як це зробити правильно, щоб в подальшому не нашкодити роботі мотора?

Дійсно, ступінь стиснення впливає на показники потужності. Однак збільшити цей параметр не дуже просто, і варіантів тут небагато. У разі, коли у вас ступінь стиснення мала через зношування двигуна (ступінь стиснення зменшилася в порівнянні з початковими показниками цього параметра) або, іншими словами, зменшилася компресія, ця проблема вирішується ремонтом або обслуговуванням автомобіля. У разі, коли з двигуном все добре, компресія в нормі, і вам просто захотілося збільшити ступінь стиснення, це вже «переробки» силового агрегату.

У першому випадку, при зносі, необхідно зробити наступне: зробити ремонт головки блоку циліндрів з притиранням клапанів, замінити компресійні кільця або поршні разом з кільцями та інше. Тобто заміна зношених деталей на нові або їх ремонт. Є шлях простіше – спробувати замінити моторне масло на більш густе або додати в масло «ремонтні присадки». Шлях дешевий, але відноситься до розряду самообману, після якого 99% автовласників все одно вдаються до першого варіанту.

У другому випадку, коли з двигуном все добре і власнику просто захотілося підвищити заводські параметри, потрібно все одно двигун розбирати і підбирати нові шатуни і колінвал. Необхідно змінити довжину ходу поршня в циліндрі, збільшивши її. В цьому випадку поршень зможе затягнути в циліндр більше повітря (повітряно-паливної суміші), а потім сильніше її стиснути. Але тут є ризики: дуже просто помилитися з підбором запчастини і в підсумку зруйнувати двигун при першому ж пуску або в кращому випадку зменшити термін служби мотора внаслідок збільшення навантажень. Другий метод зазвичай застосовується для автомобілів, що беруть участь у змаганнях, де важливий не ресурс, а швидкий результат.

Свої запитання експерту ви можете надсилати на адресу avtomir.editor@gmail.com.

Підпишіться на наш Telegram-канал та Facebook або читайте нас в Google News, щоб нічого не пропустити.

spot_imgspot_img