Автомобільні бренди
Автомобільні бренди
ГоловнаЖиття в дорозіПоради експертівКалюжа під машиною – наскільки це небезпечно?

Калюжа під машиною – наскільки це небезпечно?

Що може витікати з автомобіля і наскільки це небезпечно, чому двигун втрачає потужність, що робити, якщо не кермі відчуваються сильні удари? На запитання читачів «АвтоСвіту» відповідає начальник відділу оригінального сервісу корпорації «УкрАВТО» Олександр Чаленко.

Залишив машину на пару днів, приходжу – а під нею калюжа. Що це може бути й наскільки небезпечно?

Мло хто з автовласників хоч один раз не помічав під своїм автомобілем незрозумілу мокру пляму. Причин її появи може бути декілька і більшість з них небезпечна.

  • Пальне. У більшості сучасних автомобілів бак знаходиться під заднім сидінням. Якщо калюжа утворилася в передній частині – одразу викликайте евакуатор: тече або паливна магістраль, або бензопомпа. Витік дизельного пального дещо менш небезпечний: солярка просто так не спалахне.
  • Гальмівна рідина. Це дуже небезпечний витік. Великої калюжі вона не утворює, але поїздка може закінчитися дуже швидко і з поганими наслідками.
  • Моторна олива. Чи можна їхати далі, залежить від того, скільки оливи залишилося. Якщо рівень не дістався нижньої мітки на щупі – будь ласка. Якщо нижче – оливу потрібно долити, інакше через брак мастила деталі двигуна швидше зношуватимуться. Під час руху дивимося на комбінацію приладів: чи не загориться аварійна маслянка. Якщо так – продовжувати рух неприпустимо.
  • Охолоджувальна рідина. Витік антифризу безпечний тільки тим, що, на крайній випадок, можна підливати воду і короткими проміжками рухатися до місця ремонту.
  • Вихлопна труба. Єдиний витік, який повинен викликати у власника позитивні емоції. Якщо капає, значить, згоряння практично повне – утворюється вода.

Періодично чую, що гальма мого автомобіля видають скрип. Все начебто нове, жодних проблем з гальмами немає. То звідки ж цей скрип?

Насамперед потрібно зрозуміти, чи від вашої машини виходить скрип. Для цього можна відкрити вікно та прислухатися до роботи гальм. Потім згадайте, коли вас це вперше насторожило. Якщо після проїзду гравійною дорогою, то велика ймовірність, що в колодку або в її канавку потрапив невеликий камінчик, і тепер він дере гальмівний диск при кожному натисканні на педаль гальма. Треба виймати колодки та шукати джерело скрипу.

Якщо скрип почався відразу після заміни колодок, то роботу виконали неякісно. Повертайтеся до сервісу. Траплялися випадки, коли колодки вставляли зворотним боком – звук при цьому швидше нагадуватиме скрегіт. Але це рідкісний випадок. Найчастіше на сервісі просто не дотримуються правил їх встановлення. Щоб нові гальмівні колодки не рипіли, перед їх встановленням потрібно ретельно очистити всі поверхні, що сполучаються.

Якщо колодки неякісні, скрипіти може і сам матеріал фрикційної накладки. У цьому випадку колодки доведеться замінити. Також скрип може з’явитися при зносі колодок. Тут «ліки» такі самі, як і в попередньому випадку.

Моя машина завжди у справному технічному стані, але час від часу мені здається, що двигун працює якось дивно – не тягне, наче потужність зникає. З чим це може бути пов’язано?

Якщо мотор не тягне не з банальної причини, наприклад, килимок для підлоги сповз під педальний вузол і заважає натискати на акселератор, радимо звернути увагу на наступне:

  • Перевантаження. Одна з найчастіших причин погіршення динаміки автомобіля. Їдете на дачу, в салоні п’ятеро, кришка багажника ледве закрилася. У цьому випадку автомобіль не тільки погано їде, але й гірше керується та гальмує, швидше зношуються деталі.
  • Погода. Дощ, вітер, високогір’я – ці природні явища двигуну не допомагають, особливо якщо він не турбований.
  • Спустили шини, збилися кути установки коліс. Мотору доводиться суттєво важче, адже автомобіль гірше котиться.
  • Неякісний бензин. Це також одна з найпоширеніших причин втрати тяги. Таке буває, якщо заправилися бензином з низьким октановим числом.
  • Барахлять свічки або система запалювання. Це зменшить можливості двигуна. Не замінені вчасно свічки можуть призвести до пробою котушки запалювання, а її заміна коштуватиме набагато дорожче.

Під час руху то спалахує, то гасне лампочка зарядки акумулятора. Що робити?

Можливо, слабо натягнутий ремінь генератора. Основні ознаки несправності – нестійка напруга мережі (то вона є, то її немає), і періодичний вереск з-під капота. Крім того, ремінь мажеться і пахне горілим. Така проблема легко усувається натягом ременя. Можливо, вийшов з ладу генератор. Основна ознака – неприємний свист, що виникає під час роботи генератора або збільшення навантаження на нього. Крім того, якщо на заглушеному двигуні посмикати вгору вниз шків генератора, то відчуватиметься люфт. Значить – вийшов з ладу підшипник. У такій ситуації найкраще вимкнути всі пристрої, що споживають струм, – може статися, що акумулятор віддає значно більше електрики, ніж отримує заряду, – і рухатися у бік ремонту, скасувавши всі інші плани.

Коли я розганяюся на трасі, відчуваються сильні удари по керму, його важко утримати…

Це погано – з’явилися помітні люфти у кульових опорах. На малих швидкостях вони не відчуваються, але на високій швидкості машина значно похитується вгору-вниз, навантаження на кульові опори змінюється, колеса отримують можливість трохи переміщатися одне до одного. Кут сходження починає змінюватися, колеса йдуть різними траєкторіями, стягуючи за собою рульові тяги. Потрібно терміново їхати в ремонт, поки кульову опору взагалі не вирвало з посадкового місця! Неприємно опинитися без керма на швидкості навіть у 30 км/год, а тим більше – за 90. На своєму досвіді поведінку машини з такою проблемою краще не вивчати.

Свої запитання експерту ви можете надсилати на адресу avtomir.editor@gmail.com.

Підпишіться на наш Telegram-канал та Facebook або читайте нас в Google News, щоб нічого не пропустити.

spot_imgspot_img