Автомобільні бренди
Автомобільні бренди
ГоловнаЖиття в дорозіПоради експертівВзимку двигуну потрібно менше оливи. Правда чи міф?

Взимку двигуну потрібно менше оливи. Правда чи міф?

Чи варто експериментувати з об’ємом моторної оливи взимку, чому безкаркасні склоочисники краще за каркасні, чи варто взимку відмовлятися від додаткових споживачів енергії в автомобілі? На запитання читачів «АвтоСвіту» відповідає начальник відділу оригінального сервісу корпорації «УкрАВТО» Олександр Чаленко.

Якщо взимку моторна олива, як кажуть технічні фахівці, застигає і запуск двигуна відбувається не так легко, як влітку, то чи має сенс заливати на зиму менше оливи, щоб її об’єм був достатнім, але не надмірним?

В’язкість оливи – її головна властивість, над якою працюють дослідні департаменти виробників. Сучасні технології дійшли до того, що в’язкість деяких олив при мінусових температурах не дуже відрізняється від в’язкості в гарячому стані. Якщо ж ви прагнете скоротити час прогріву оливи шляхом зменшення його об’єму, то змушений вам нагадати, що олива віддає тепло мотору і зменшення її об’єму не позначиться на швидкості прогріву. Але при використанні густішої оливи ви ризикуєте отримати «мастильне голодування» через малу швидкість повернення оливи з системи. Велика в’язкість не дозволяє оливі швидко стекти назад у піддон, отже, масляна помпа, позбавлена оливи, не зможе створити необхідний тиск.

Чув, що безкаркасні склоочисники при настанні холодів працюють краще, ніж каркасні. Чи це так насправді та чому?

Хочу уточнити, що різниця пов’язана насамперед не з похолоданням, а зі зледенінням. Каркасні склоочисники (щітки) завдяки своїй конструкції мають властивість забиватися снігом або льодом. При цьому всі рухомі елементи такого склоочисника перестають рухатися і не дозволяють робочій поверхні щільно прилягати до скла. Отже, виникають місця, які не очищуються. У такому випадку водії змушені виходити з автомобіля та зчищати налиплий сніг або кригу доступними засобами. Що стосується безкаркасних склоочисників, то їх конструкція менш сприятлива для налипання снігу, і навіть при сильному снігопаді вони зберігають кращу рухливість, щільно прилягаючи до скла та якісно його очищаючи.

Я звик користуватися великою кількістю гаджетів-споживачів – навігатор, відеореєстратор, зарядний пристрій для смартфона та перетворювач для підзарядки ноутбука. Скажіть, чи мені потрібно відмовитися від такого навантаження на зимовий період?

Відеореєстратор в автомобілі

Цілком логічно, що велика кількість споживачів викликає підвищену витрату електроенергії. Як ви знаєте, в автомобілі джерелами електроенергії виступають акумулятор та генератор. Вони мають різні схеми роботи. Перший служить резервним джерелом, другий перетворює механічну енергію двигуна на електроенергію. При нормальній роботі системи генератор повинен постачати електроенергію споживачам й акумулятору, щоб компенсувати розряд, спричинений стартером при запуску, або роботою споживачів при вимкненому двигуні. Таким чином, незалежно від температури навколишнього середовища, необхідно надавати можливість генератору зарядити акумулятор. Якщо заряд повністю перекриває розряд, то хвилюватися нема про що. Якщо стан заряду граничний, то при зниженні температури акумулятора він може не надати вам необхідний струм.

Чи справді гаражне зберігання автомобіля у холодну пору року має перевагу над відкритими майданчиками?

Насамперед необхідно сказати, що гаражне зберігання автомобіля не завжди має переваги. У тому випадку, якщо гараж не має належної вентиляції та виконаний із матеріалу, що сприяє утворенню конденсату, його потрібно об’їжджати стороною. Інакше ви отримаєте зберігання в атмосфері, вологість якої прагне до 100%. Це дуже суворі умови, і далеко не кожен автомобіль зможе їх пережити. Якщо ж гараж сухий і добре провітрюваний, з постійною температурою або хоча б без великих її перепадів, тільки тоді можна говорити про якісне зберігання. Лакофарбове покриття не піддається впливу агресивних речовин (пташиного посліду, гнилявого листя тощо), а відсутність вологи та перепадів температур не викликає зайвої корозії.

У мене машина з ГБО (5 років, пробіг близько 85 тис. км), періодично з’являється індикатор check engine. Після регулювань проблема зникає. Скажіть, на що мені потрібно звернути увагу?

Насамперед необхідно зрозуміти причину індикації контрольної лампи (check engine). У разі виникнення несправності, в блоці керування двигуном має зберегтися код цієї несправності. Він допоможе розібратися, що до чого. Одна з найпоширеніших причин на такому пробігу – порушення ущільнень газових форсунок, що викликає безконтрольне проникнення повітря в циліндри двигуна (простіше кажучи – підсмоктування повітря). Відбувається порушення сумішоутворення й з’являються пропуски запалювання, що призводять до індикації контрольної лампи. Тому вашому автомобілю потрібна комп’ютерна діагностика й усунення дефектів, що виникли внаслідок тривалої експлуатації.

Свої запитання експерту ви можете надсилати на адресу avtomir.editor@gmail.com.

Підпишіться на наш Telegram-канал та Facebook або читайте нас в Google News, щоб нічого не пропустити.

spot_imgspot_img