Що робити, якщо на АЗС переплутали бензин та дизель, як швидко знеструмити електромобіль, який потрапив у ДТП, коли міняти гальмівну рідину? На запитання читачів «АвтоСвіту» відповідає начальник відділу оригінального сервісу корпорації «УкрАВТО» Олександр Чаленко.
Якщо електромобіль потрапить у серйозну ДТП, чи можна його швидко знеструмити, щоб не сталася пожежа?
Так, швидко знеструмити електромобіль можливо, але для цього недостатньо просто вимкнути живлення. Потрібно повністю відключити високовольтну систему. На головному фото цього матеріалу – Tesla Model 3. При серйозній ДТП за участю цього електромобіля потрібно, по-перше, розбити задню праву «кватирку». Потім відігнути елемент внутрішнього оздоблення та витягнути червоний кабель з помаранчевою етикеткою. Перерізавши цей кабель, ви вимкнете систему високої напруги.
У Tesla, Rivian та BMW є два таких кабелі. Один з них захований під капотом – для доступу до нього не треба нічого розбивати чи ламати. Другий кабель передбачений на випадок, коли передня частина машини понівечена в результаті аварії й дістатися до кабелю, що знаходиться там, неможливо. У Rivian другий кабель розташований під обшивкою у задній стійці з боку пасажира. А в електромобілів BMW вони знаходяться у зарядному порті.
На заправці переплутали бензин та дизель. Що робити?
Таке справді трапляється – іноді з вини водія, який заправляє машину самостійно, але частіше плутаються працівники заправки, при великому потоці машин. Та й плутають в обидві сторони – заливають і дизель замість бензину, і бензин замість ДП.
Для прикладу розберемо випадок, коли ви помітили помилку до того, як запустили двигун з неправильним пальним у баку. Найпростіше це зробити за касовим чеком. При цьому потрібно пам’ятати, що в ситуації, коли машину заправляєте не ви, вся відповідальність лягає на співробітників заправки. Не запускайте двигун навіть, щоб від’їхати від колонки. Вимагайте від керівництва заправки евакуатор для доставлення машини на СТО, де потрібно буде зняти бак, промити його і замінити пальне на правильне.
Якщо помилка виявлена вже після того, як ви намагалися завести двигун, тут все набагато складніше, але в будь-якому випадку треба одразу викликати евакуатор і їхати до найближчого СТО. Іншого варіанту немає.
Взимку повітря чисте, нема потреби його фільтрувати, тому салонний фільтр заради економії можна зняти. Так каже мій сусід. Чи правий він?
По-перше, шкідливих речовин взимку не менше, ніж влітку, хоча склад забруднень дещо інший. За мінусових температур двигуни прогріваються довше й поки він не вийшов на робочий режим, відбувається неповне згоряння вуглеводнів. До того ж непрогрітий каталітичний нейтралізатор не так ефективно очищає вихлопні гази від шкідливих речовин. Це стосується і дизельних автомобілів, які також можуть розпочати цикл регенерації сажового фільтра. При цьому частина сажі, що не згоріла, вилітає з труби в атмосферу.
Крім того, взимку ми вдихаємо ще один продукт нафтохімічної промисловості. Це дрібні частинки асфальту, вибиті шипованими шинами з дорожнього покриття. І ці мікрочастинки також канцерогенні, оскільки мають в основі бітум. Окрім того, дороги поливають реагентами. Підсохлий шар автомобілі підіймають у повітря у вигляді найдрібнішого пилу.
Усі перелічені вище забруднення потрапляють у салон через повітропроводи обігрівача. Якщо салонний фільтр знятий, деталі кліматичної установки заростатимуть відкладеннями від вуглеводнів, присипаних асфальтовою крихтою із солями реагентів. Цей бруд ускладнює рухливість заслінок, що управляють розподілом повітря, викликає корозію радіатора обігрівача та випарника кондиціонера. Видалити ці забруднення з корпусу кліматичної установки неможливо без розбирання та ретельного очищення. І всім цим за відсутності салонного фільтра ви дихаєте. Отже, знімати його взимку точно не потрібно.
Коли міняти гальмівну рідину? Питання може здатися дивним, але ніде не вдається знайти на нього розумну відповідь.
Якщо із заміною моторної оливи у більшості автомобілістів питань не виникає, і вони змінюють її, як автовиробник заповів, то ось із заміною гальмівної рідини дійсно не все так просто. Головне для цієї рідини – завжди залишатися рідиною, тобто не закипати при сильному нагріванні та не замерзати на морозі. І ця рідина має свій термін служби.
Головний її недолік – гігроскопічність. Через це знижується температура кипіння рідини. Передати зусилля ноги водія на гальмівні механізми стара рідина вже не в змозі. Після кількох інтенсивних гальмувань педаль провалюється в підлогу, а машина не гальмує. Тому міняти гальмівну рідину треба раз на 2–3 роки.
Свої запитання експерту ви можете надсилати на адресу avtomir.editor@gmail.com.