Автомобільні бренди в Україні
Автомобільні бренди в Україні
ГоловнаЖиття в дорозіАктуальні темиКупівля вживаного авто: правила безпеки

Купівля вживаного авто: правила безпеки

Ціни на потримані авто, в тому числі з мінімальним пробігом і “свіжого” року випуску, є порівняно низькими. Одначе кваплива і навіть просто самостійна покупка б/в авто може призвести не до економії, а до переплати.

Завжди є небезпека, що транспорт з пробігом має приховані несправності та дефекти, був викрадений і знаходиться у розшуку. Аби запобігти будь-яких неприємностей, необхідно провести комплексну перевірку авто: технічну діагностику + юридичну оцінку чистоти документів.

Придбання автомобіля з пробігом: “підводні камені”

Можна виділити кілька найбільш поширених неприємних “сюрпризів”, що очікують на покупців б/в транспортних засобів. Відразу скажемо про те, що професійна допомога у придбанні дозволить їх запобігти.

Аварійна історія

Геометрія кузова машини, що була в серйозній ДТП, може бути змінена критично. Експлуатувати такий транспорт не можна. А от спробувати продати економним громадянам, які відмовляються від доскональних перевірок в автоцентрах, недорого відновивши видимі параметри кузова, можна. При цьому повернути несним елементам кузова необхідну міцність, технічно неможливо.

Наслідки покупки:

  1. Абсолютна відсутність безпеки – і при звичайній їзді, і безпосередньо при аварії.
  2. 100% втрата грошових засобів. Навіть найкращий жестянщик не зможе “реанімувати” машину зі зміненою геометрією кузова. Перепродати її “чесно” також не вийде.

Рішення: автопідбір, або, як мінімум, звернення за послугами кваліфікованого експерта до моменту заключення угоди з “купівлі-продажу” авто.

Для довідки: на приватного продавця-ошуканця можна подати до суду. Однак розгляд справи може тривати роками і не принести бажаних результатів.

Відсутність системи безпеки

“Сюрприз”, аналогічний вказаному вище. Подушки безпеки здатні спрацювати навіть у невеликій ДТП. Але факт того, що “постріл” відбувся, можна легко замаскувати.

Виявити проблему системи безпеки дозволяє комп’ютерна діагностика. Провести її власними зусиллями, звісно, неможливо.

Негативні наслідки економії на перевірці можуть спливати:

  • На ТО – в кращому випадку;
  • Під час аварії.

Відновлення системи безпеки – дороге задоволення. Платити доведеться за приборну панель, самі подушки, натягувачі, набір піропатронів.

Скрутка пробігу

“Підводний камінь”, який можна було б поставити на перше місце по “популярності”. В Україні за зменшення показників одометра передбачений грошовий штраф. Однак недобропорядні продавці адміністративного покарання, яке може послідувати, а може і ні, не бояться.

Зазвичай “трудовий стаж” знижують у машин-таксі (їх середній річний пробіг складає 150 000 км.). Статистичні дані вказують на те, що 60% таких авто виявляються на ринку зі скрученим пробігом.

Самостійно виявити “робоче минуле” транспортного засобу важко. Найбільш заповзятливі таксисти використовують плівку, що оберігає авто від зовнішнього впливу. Але вона не захищає від інтенсивного “внутрішнього” зносу.

Серйозна, але при цьому прихована, проблема машин з великим пробігом – “втомленість” матеріалів. Вузли та механізми будуть ламатися один за одним. До речі, не знаючи реальних цифр, зрозуміти, що саме потрібно робити під час технічного обслуговування – які деталі змінювати і які витратні матеріали оновлювати – неможливо.

Факт заниження показників одометра виявляється під час технічної діагностики. Вірити продавцям на слово в даному випадку не варто.

Ретушовані технічні дефекти

Більшу частину технічних пошкоджень, в тому числі поломки АКП та силової установки, можна замаскувати так, що під час тестової поїздки вони себе не покажуть. Допомогти в цьому здатні, наприклад, сучасні масла зі спеціалізованими присадками.

Лише через пару тижнів після покупки почне падати рівень потужності і масла, будуть видаватися шуми, мотор почне перегріватися. Пред’являти претензії продавцеві виявиться пізно.

Рішення – перевірка усіх систем і вузлів у грамотного діагноста. Послуги майстра коштують значно дешевше, ніж відновлення двигуна та коробки перемикання передач.

Юридична чистота

Самостійно можна переконатися в тому, що потриманий автомобіль не арештований на даний момент і його поточна юридична історія чиста. Однак обтяження може утворитися і після оформлення угоди: накладання арешту – не моментальний процес, він затягується, в середньому, на два-три і більше днів.

Якщо власник авто встигне поквапитися, покупець залишиться і без транспорту, і без грошей. Але з необхідністю брати участь в судових процесах.

Юридична чистота також має перевірятися профільними фахівцями, які візьмуть на себе подібні ризики.

Інші “підводні камені”

Покупка б/в авто на ринку, без супроводу експерта, є небезпечною і у зв’язку з відвертим шахрайством. Декілька актуальних прикладів:

  1. “Рухома” вартість, яка збільшується після внесення завдатку за угодою. Договір авансу складається таким чином, що залишається або заплатити за авто значно більше, або залишитися без стартового внеску;
  2. Кредитний транспорт з підробленими документами. Покупцю видається фальшивий ПТЗ, справжній паспорт знаходиться у банку. Компенсувати фінансові втрати кредитор, зрозуміло, не стане.

Вигідно придбати потримане авто, в тому випадку не з України, можливо. Однак впоратися з цим завданням під силу лише фахівцям, які знають ризики.

За матеріалами компанії Car4you.

Підпишіться на наш Telegram-канал або читайте нас в Google News, щоб нічого не пропустити.