Придбання вживаної машини – це купа проблем, що б там не говорили ті, хто постійно цим займається. Пройдемося по основних пунктах.
Іноді тільки-но придбані автомобілі несподівано «залишають» своїх нових господарів – як правило, не без допомоги попереднього власника. Той чудово знає про всі охоронні системи, та й ключі у нього могли зберегтися в будь-якій кількості. Тому є сенс максимально «перезахистити» машину: встановити нову сигналізацію, перепрошити іммобілайзер тощо.
При покупці, як правило, всіх дефектів не помічаєш: багато залишається як би на потім. Погано, звичайно, але це стандартна практика. Тому добре було б провести діагностику ходової, прикинувши, що доведеться докупити та поміняти найближчим часом: раптом якась кульова ледве тримається?
Після кількох поїздок треба пошукати можливі течі біля коробки та двигуна: їх могли ретельно відмити перед продажем. Подивіться уважніше на шини з внутрішньої сторони: за наявності дефектів будь-який нормальний продавець просто повинен був перевернути їх, щоб покупцеві нічого не впадало в око. Про АКБ і говорити нема чого: в теплу пору року на машині, що продається, швидше за все, встановлена напівдохла батарея, яка незабаром помре. Краще розібратися із цим до приходу холодів.
Всі робочі рідини – від мастил до антифризу та гальмівної – на смітник: треба залити щось свіже. Уважно оцінюємо стан ременів, особливо приводу ГРМ – тут жарти можуть погано закінчитися. А з урахуванням пандемій й інших інфекційних хвороб, просто необхідно влаштувати машині подобу лазні: знезаразити салон від будь-якої можливої гидоти. Також треба приділити увагу очищенню систем опалення та кондиціювання.
У порожнинах передніх крил зазвичай накопичується купа бруду, листя і всього, що завгодно. Це – гарантоване джерело корозії. Попередній господар знав, що продаватиме машину, тому зайвих грошей на очищення не витрачав – вам обов’язково треба цим зайнятися. Знімаємо локери, видаляємо бруд, а для порядку наносимо антикорозійне покриття. Гірше точно не буде.
Багажник у кожного власника має специфічний вигляд. Витрусіть звідти весь колишній вміст, добре попрацюйте пилотягом. Перевірте стан запаски – треба знати, чи можна нею взагалі користуватися. Обов’язково переконайтеся в наявності домкрата, балонного ключа, а також компресора: без них на старій машині їздити не варто. Крім того, не забудьте про буксирний трос, дроти для прикурювання та набір інструменту, яким вмієте користуватися. Це необхідно мати в будь-якій машині, але для старої вимога особливо актуальна.
Не зайве, хоча б на перших порах, возити з собою каністру моторної оливи – апетит невідомого вам мотора може виявитися значним.