Суперечки щодо необхідності обкатки двигуна вже давно розділили автомобілістів на два табори. Одні непохитні в тому, що першу тисячу-другу кілометрів треба їздити акуратно та без зайвих навантажень, а інші впевнені, що мотор повинен працювати у звичайному режимі з перших кілометрів. Але хто має рацію?
Згідно з дослідженням SavageGese, мають рацію обидва табори. Все залежить від виробника автомобіля та типу двигуна. Мотори, які виробляються серійно для масових моделей практично не вимагають обкатки. Вони призначені для того, щоб люди сіли в машину та поїхали. Двигуни ж ручного складання або дуже потужні двигуни, як у Ferrari або Porsche, будуть вдячні, якщо ви їх спочатку обкатаєте.
Одна з помилок щодо двигунів великої потужності полягає в тому, що вони нібито обкатуються на заводі. Так, двигуни обов’язково тестуються, але це лише перевірка якості, а не обкатка.
Ще одна тема для суперечок – заміна оливи після перших 2000 км пробігу. У минулому так зване нульове ТО було нормою, однак за останні 20 років двигуни та моторні оливи еволюціонували. Найчастіше необхідності змінювати оливу після перших 2000 км пробігу немає.
Як обкатувати двигун? Насамперед відкрийте посібник користувача, щоб переконатися, що обкатка потрібна. Якщо вона не потрібна, а вам дуже хочеться підстрахуватися, то їздити треба акуратно, не зависайте в одному режимі, на одних і тих самих обертах (стосується їзди по шосе). І завжди дайте двигуну час на прогрівання до робочої температури.
Разом з двигуном ви обкатаєте коробку передач, диференціал і підшипники ступиць, а також гальма та елементи підвіски. Все дуже швидко притреться і добре працюватиме.