Автомобільні бренди
Автомобільні бренди
ГоловнаЖиття в дорозіАктуальні темиЯк змінилися ціни на вживані авто в Україні від початку року

Як змінилися ціни на вживані авто в Україні від початку року

Якщо запитувати автомобілістів, як на їхню думку змінилися ціни на машини зараз, ви не отримаєте однозначної відповіді – одні стверджуватимуть що все геть подешевшало, інші ж наполягатимуть, що навпаки, подорожчало, Хто ж з них правий?

Аби докладно, з лабораторною точністю розібратися у тому, «подешевшало чи подорожчало», варто концентрувати увагу на одній моделі, ще й певній її генерації, при цьому враховуючи походження автівок, їхній пробіг, загальний стан, комплектацію та ще кілька десятків факторів. Тоді й результати будуть найточніші, однак це займе немислимо багато часу, й надмірна деталізація може призвести до втрати фокусу на головному – адже ми хочемо зрозуміти, що робиться на ринку загалом, а не з однією окремо взятою автівкою.

Для цього оберемо найбільш універсальний та компромісний формат – розділимо вторинний ринок на три вікові групи, а у кожну групу включимо по 5 моделей, які торік продавалися найчастіше. Далі порівняємо середні ціни на кожну модель, які були нами зафіксовані на початку року з тими, які ми визначили на початку травня. А для більшої наочності наведемо графіки зміни середньої ціни від січня до кінця квітня, що допоможе розуміти тренд для кожної автівки, присутньої на наступних слайдах.

Ціни у сегменті 2000-2008 р.в.

Оглянувши спершу діаграми зміни середніх цін, можна дійти висновку що кожна модель має свій власний шлях на ринку – синхронних змін не спостерігається. Найбільш спокійна лінія у «Ланоса» – це пояснюється тим, що модель не імпортується, фактично не конкурує з іншими автівками, займаючи проміжне місце між застарілими наддешевими «ВАЗами» та бюджетними «іномарками». Тому він просто поволі дешевшає і продовжуватиме це робити аж поки останнього «Ланоса» не буде відправлено на утилізацію.

Інші ж моделі залежні від імпорту, бодай частково, і запровадження «нульового розмитнення» у квітні цілком могло б «збити» ціни на них, проте стрімкого обвалу не сталося, синхронне зниження у правих частинах діаграм помітне, проте наразі воно незначне. При чому у попередні місяці окремі моделі мали значно більші «просідання» та «горбики», тож однозначно стверджувати що зміна правил «пригону» тут мала якийсь вплив, наразі неможливо. Тим більше, що різниця між середніми цінами на початку року й зараз різна для кожної моделі.

Отже, сегмент до 2008 р.в. живе за своїми власними правилами, які не надто залежать від зовнішніх чинників, ціни переважно встановлюються у залежності від наявних в Україні авто, парк яких, у порівнянні з наступними сегментами, чималий.

Ціни у сегменті 2009-2014 р.в.

На відміну від попереднього розділу, тут усі моделі мають зміну середньої ціни позначену червоним кольором ще й зі знаком «мінус». Числа свідчать, що «середняки» (за віком) трохи скинули у ціні, а деякі навіть і не трохи.

Ймовірно так тому, що відразу спрацювало кілька чинників. Один із них – багато розмов про введення «нульового розмитнення», а потім таки його запровадження. Цей віковий сегмент був доволі популярний у «гонщиків», тож можливо, поява на ринку дещо дешевших автівок трохи «потягла» ціни донизу.

Хоча на практиці віднайти у Європі геть дешеві авто, які б були суттєво дешевші після ввезення від тих, які вже є в Україні, доволі складно, хто б що не казав. Ще один чинник – автодилери, які намагалися якнайшвидше продати наявні у них легковики, аби вивільнити гроші перед введенням безмитного імпорту, для чого теж знижували ціни. В підсумку маємо те, що автівки цієї вікової групи справді подешевшали, і зараз їх купувати вигідніше, ніж на початку року.

Ціни у сегменті 2015-2021 р.в.

На українському ринку легковиків з пробігом умовно-«свіжі» машини переважно імпортували з країн Америки, дещо рідше з Південної Кореї. Саме тому серед п’яти найпопулярніших авто домінують «американці», хіба що Hyundai Sonata частково імпортувалася з Кореї, хоча й зі США їх прибувало теж чимало.

Що з цінами у цій віковій групі? Більшість моделей подорожчали. Крім Ford Focus, який, варто зазначити, на вторинному ринку має три джерела походження – «дилерські» авто, продані раніше новими місцевими автосалонами, та «свіжопригнані» з Європи і США. Можливо, саме збільшення автівок з «нульовим розмитненням» з країн ЄС й спричинило невелике зниження середньої ціни на «Фокус».

Усі ж інші – подорожчали (гаразд, без урахування Nissan Rogue, він і без того коштує чимало). Це пояснюється тим, що американські авто, як не крути, таки дешевші за свої європейські аналоги (або «однокласників»-конкурентів), а «аукціонне минуле» – явище відносне. Особливо коли йдеться про можливість отримати машину на кілька років новішу, або ж на кілька тисяч «умовних» дешевшу.

Водночас слід врахувати, що українські морські порти зараз не приймають вантажі, тому частина «американок», які були замовлені на початку року, прибуває до нас за новими, зміненими маршрутами, за що доводиться доплачувати кілька тисяч доларів. І навіть без переадресації контейнерів доставлення машин зі США стало дещо дорожчим. Що врешті й потягло підвищення цін на них, вкупі з невеликим зниженням обсягів пропозиції з такими автівками.

Підпишіться на наш Telegram-канал та Facebook або читайте нас в Google News, щоб нічого не пропустити.

ДЖЕРЕЛОAUTO.RIA.com
spot_imgspot_img