Автомобільні бренди
Автомобільні бренди
ГоловнаЖиття в дорозіАктуальні темиЗвідки береться вода у паливному баку та що з цим робити

Звідки береться вода у паливному баку та що з цим робити

Бензобак – герметична система, в якій, здавалося б, ніде взятися воді. Проте в будь-якій машині з пробігом вода в баку є. Що з цим робити?

Звідки до паливного бака потрапляє вода? Шляхів декілька. Найголовніший – це конденсація вологи з повітря, яке потрапляє в бак щоразу, коли ви відкручуєте пробку на заливній горловині. Та й сам бензин часом може містити воду. Є також ризик потрапляння води за неакуратного миття, хоча це скоріше історія з розряду курйозів.

Але в жодному разі це не обіцяє нічого доброго. Причому корозія – не найсерйозніша з неприємностей. Гірше, якщо у сильний мороз крапельки води замерзнуть, заблокувавши роботу двигуна. У такій ситуації зробити практично нічого не можна: врятує лише евакуація у тепле приміщення. Жодна автохімія не врятує: це засіб профілактики, а не лікування.

Щоб паливний насос забирав пальне з бака практично повністю, паливоприймач розташовують у нижній частині. Там накопичується і вода, яка важча за бензин. Тому бензоприймач часом опиняється в невеликій калюжці води. Змішуватися з бензином вона не хоче, а тому надії на те, що Н2О якось дістанеться камери згоряння, неспроможні. Крім того, фільтрувальна сіточка на вході бензонасоса дуже дрібна, вода через неї не проходить. І якщо ця сіточка замерзне, то – дивись пункт перший: врятує тільки евакуація.

Тим, хто їздить машиною навіть у сильні морози, краще звернутися до автохімії – тільки «до того», а не після. В магазинах повно усіляких осушувачів пального – назви можуть змінюватися, але суть у них однакова. Така рідина змішується з водою, знижуючи температуру замерзання та дозволяючи отриманій суміші проникати у двигун. На кожному подібному флакончику зазвичай вказують необхідну концентрацію, але це загалом з області гумору, адже точна кількість води в баку нікому не відома. Тому, як правило, флакончик виливають у бак цілком – це і є профілактика.

«Добрі порадники» часто пропонують заощадити на подібних осушувачах, заливаючи в бак ацетон і все, що потрапить під руку в гаражі або майстерні. Не робіть так! Сильний розчинник із завданням, швидше за все, впорається, але при цьому знищить все неметалеве, що йому трапиться на шляху – включно з сіточкою на вході бензоприймача.

Тим, кому дуже не хочеться витрачатися на крихітні флакончики з «ліками», можна порадити придбати каністру ізопропілового спирту. Якщо при кожній заправці автомобіля додавати в бак приблизно 100-200 мл цього спирту, то дійсно на осушувачах вдасться заощадити, а каністри вистачить надовго. Виробники автохімії від такої поради жахнуться, оскільки спеціалізовані осушувачі завжди містять речовини, що уповільнюють процеси корозії, але тут кожен вирішує сам, що для нього важливіше. Але важливо не перестаратися: у надто великій концентрації спирт може сприяти руйнуванню прокладок та ущільнювачів. Невипадково сучасне європейське пальне типу Е10, що містить 10% етанолу, підходить не для всіх моторів. У цьому сенсі стандартні осушувачі виглядають надійніше, як будь-який спеціальний інструмент у порівнянні з універсальним.

Проте ми рекомендуємо завжди користуватися спеціалізованою автохімією, а не «домашньою кулінарією». Автомобіль потребує поваги до себе.

Підпишіться на наш Telegram-канал та Facebook або читайте нас в Google News, щоб нічого не пропустити.

spot_imgspot_img