Автомобільні бренди в Україні
Автомобільні бренди в Україні
ГоловнаТест-драйви та оглядиТест-драйви нових автоТест-драйв Ford Ranger Raptor. Американський богатир

Тест-драйв Ford Ranger Raptor. Американський богатир

Пікап в українських реаліях – це історія про корпоративні парки, обслуговування великих сільгосппідприємств та багато чого іншого, але точно не про фан, драйв чи відпочинок. Так ви, мабуть, гадаєте? Тоді сьогодні ми поговоримо про автомобіль, який змініть вашу уяву про пікапи – європейський Ford Ranger Raptor створений за рецептом його старшого американського брата F-150. У нього агресивна зовнішність, модернізований двигун та підвіска. Машину навіть навчили стрибати! Як все це поєднується з умовами трафіку в мегаполісі? І чи можна прогодувати таку величезну машину?

Перший погляд

Ford Ranger в спеціальному виконанні Raptor виробляється тільки в варіанті з дворядною кабіною. Головна відмінність «Раптора» від стокового пікапа – це його приріст в розмірах. Але якщо довжина і висота не дуже критичні, то приріст майже на 25 сантиметрів завширшки не завжди йде машині на користь. «Форд» отримав збільшену на 150 мм колію. Незважаючи на суворий вигляд, бампери виконані з пластика – все заради економії ваги. А от захист двигуна і КПП, в яку переходить передній обвіс – цілком алюмінієвий, ще й товщиною 2,3 мм. А задля впевненої поведінки на оффроаді автомобіль отримав істотно збільшений дорожній просвіт – до 283 мм. Це найбільший показник серед пікапів на нашому ринку.

Ranger Raptor – це єдиний автомобіль в лінійці бренду, який з заводу поставляється на грязьовій гумі BF Goodrich розмірністю 17 дюймів. За замовчуванням пікап пофарбований у білий колір, за інші потрібно доплачувати. Цікаво, що доплата за традиційний «фордовський» колір Performance Blue – більше 15 000 грн. Вантажна платформа довжиною 1575 мм така сама, як у інших «Рейнджерів», герою нашого тесту личать усі офіційні аксесуари моделі.

У місті

Щоб комфортно себе почувати на «Рапторі» у місті, потрібна певна звичка. Причин на те декілька. Ширина машини змушує зайвий раз прицілюватися до вільних паркомісць. Великі дзеркала заднього виду дуже допомагають, але краще за все в них видно розширені задні арки. Втім, в габаритах, особливо у великому дорожньому просвіті, криється і величезна перевага – ви завжди знайдете собі місце для паркування, навіть якщо для цього треба буде через щось «переступити». А взимку замет на стоянці може стати для вас зовсім не небезпекою, а справжнім викликом.

Ще декілька важливих моментів. Перший – це високопрофільна і дуже м’яка штатна гума. Незважаючи на посилені гальмівні механізми (дискові спереду і ззаду, ще й збільшеного діаметру), гальма відчуваються дуже ватяними, а реакція на педаль – сповільненою. Другий момент – у міському трафіку 2,0-літровий турбодизель витрачає близько 12 літрів на 100 км пробігу.

Стоячи в пробці, ми змогли розгледіти відмінності в салоні Raptor в порівнянні зі стандартними Ranger. Кидається в очі кермо з «нульовою» відміткою, спортивні передні крісла з поліпшеним поперековим упором, а також трохи інше оформленням панелі приладів.

На трасі

За містом 213-сильному турбодизелю об’ємом 2,0 літра дихається вільніше. 500 Нм максимального крутного моменту доступні вже з «низів» – дякувати за це треба 10-ступеневому «автомату». Якщо подивитися на значення розгінної динаміки з місця до 100 км/год, то 10,5 секундами нікого не здивуєш. Але, сидячи всередині майже тритонного пікапа, вони відчуваються інакше. Додають яскравих емоцій і далека від ідеальної шумоізоляція, і схильність до хиткості (згадуємо про збільшений кліренс), і не найспритніші гальмівні механізми.

До 70-80 км/год Ranger Raptor поводиться дуже різко, але з подальшим зростанням швидкості запал спадає. Цікаво, що до 110 км/год навіть при рівномірній їзді, вища, десята передача, не вмикається. Вона розрахована на швидкісну їзду по заміській трасі. Саме тоді можна досягти мінімального споживання пального – навіть 7,2-7,3 л/100 км.

На бездоріжжі

Нам вдалося перевірити пікап і в глибокому снігу минулою зимою, і в пісках вже навесні. Відчуття, треба сказати, схожі – справжній кайф! Амплітудозалежні амортизатори Fox Racing Shox на обох осях відповідно ситуації змінюють свою жорсткість. На бездоріжжі машина навіть стає м’якше. У позашляховому арсеналі – знижений ряд передач, блокування міжосьового і заднього міжколісного диференціалів. Чесно кажучи, остання нам не знадобилася: або ми все робили правильно, або до суворого оффроаду не доїхали.

Машина вміє майже на холостих обертах пробиратися по піску, прокладати нову колію в незайманому снігу і дертися вгору по ґрунтовці навіть після рясного дощу. Щоб машина розуміла і краще готувалася до навколишнього середовища, є декілька позашляхових режимів. Але найбільше задоволення від «Раптора» отримуєш в режимі Baja – коли їдеш по порожній ґрунтовій дорозі на швидкості 80-90 км/год, здіймаєш пил стовпом і дозволяєш собі періодично відривати від землі то одне, то інше колесо.

Ціна питання

Ford Ranger Raptor – найдорожчий легковий «Форд» на українському ринку. Тестовий автомобіль обійдеться майже в 75 тисяч доларів. Втім, цінник можна дещо зменшити – відмовитися від додаткових аксесуарів, обрати базовий білий колір. Тож, за «70 з гаком» ви отримаєте справжнього підкорювача бездоріжжя, машину із заводським тюнінгом. Керувати «Раптором» в щоденному режимі складніше, ніж великим мікроавтобусом, автомобіль вимагає повного взаєморозуміння і звички. Але натомість він надає повну повагу з боку інших учасників дорожнього руху та безкомпромісні можливості поза дорогами. Його найближчий реальний конкурент від Jeep мало того, що коштує дорожче, так ще й з кузовом пікап офіційно на нашому ринку не представлений.

Підпишіться на наш Telegram-канал або читайте нас в Google News, щоб нічого не пропустити.