MG повертається на український ринок з новим дистриб’ютором та свіжим модельним рядом. Ми почали знайомство з компактного кросовера MG ZS.
Більшості читачів марка MG не в дивину: з десяток років тому вона з’явилася в нашій країні, однак криза невблаганно викреслила її з реалій. І ось несподівано цей бренд, колись британський, але нині він належить найбільшому китайському автоконцерну SAIC, знову приходить в Україну – та ще й під крилом компанії Winner.
У нового дистриб’ютора плани в хорошому сенсі наполеонівські: протягом двох найближчих років по всій країні з’явиться 26 дилерських центрів MG, а крім автомобілів з традиційними двигунами внутрішнього згоряння відразу з виходом на ринок запропонують і електромобілі. Причому навіть кілька моделей: зараз в автосалонах з’явився електрокросовер MG ZS EV (екологічний близнюк нашого сьогоднішнього героя), а до кінця року до України доїде найсучасніша розробка бренду – багато оснащений електричний кросовер Marvel R.
На піку автомобільної моди нині кросовери. У модельній гаммі MG їх два: ZS, однокласник Nissan Qashqai або Suzuki Vitara, та HS – більший, розміром з Nissan X-Trail. У тестовому парку імпортера першим оселився MG ZS – з нього і почнемо знайомство з брендом.
Ім’я довжиною в століття
Але давайте спочатку розберемося, що ж це за бренд. Марка MG – спочатку Morris Garages Limited – з’явилася на світ в Англії наприкінці 20-х років минулого століття. Довгі роки у себе на батьківщині та в Західній Європі вона славилася спортивними моделями, а в 50-і роки інженером MG був знаменитий Алек Іссігоніс – творець Mini.
У 2006 році на хвилі кризи староанглійского автопрому MG як бренд був викуплений автогігантом з Китаю – концерном SAIC. Щоб був зрозумілий масштаб і потенціал цієї компанії, відзначимо, що останні кілька років SAIC міцно і беззмінно утримує першу сходинку за обсягами виробництва в Піднебесній – і сьомий рядок у світовому заліку.
Значний капітал дозволив концерну отримати інженерні та дизайнерські центри на всіх континентах, крім Антарктиди: SAIC має 280 філій в Ізраїлі, США, Австралії, Індонезії, ПАР і – зрозуміло – в Англії, де китайці зберегли та примножили можливості інженерного та дизайн-центрів.
Тому і вийшов ZS автомобілем-космополітом, в зовнішності якого переплелися всі сучасні світові мотиви. Зійшлися вони дуже органічно і самобутньо: кросовер не копіює жодного зі своїх успішних однокласників. Ну хіба тільки яскравий червоний колір з дуже характерним відливом підгледіли у Mazda. До речі, відзначимо високу якість забарвлення кузова: особливо сподобалося, що щедро, впевненим шаром фарбують внутрішні елементи. Не стали китайці економити: наприклад, і ніша запаски під підлогою багажника, і підкапотні простори добре пофарбовані – але ж деякі виробники залишають їх просто в ґрунтовці.
Простору вистачить усім
Приємне враження з першого погляду і від інтер’єру. Ладні модернові форми, добротні матеріали без сакраментальних запахів, якими раніше був пам’ятний автопром Піднебесної. Спасибі дизайнерам, що розбавили чорні масиви пластика та екошкіри контрастами – сріблясті вставки та окантовки, яскраво-червоне стебнування всюди доречні.
Верхню частину передньої панелі багато обшили дерматином – однак доречніше б м’яке оздоблення виглядало на дверних панелях, під вікном, там, куди хочеться покласти лікоть. Причому підлокітники на дверях, звичайно, є, але розташовані незручно – надто низько.
Але ж люблять в Китаї дерматин. Настільки, що обшили передні сидіння екошкірою без перфорації. У будь-який сонячний літній день на таких кріслах гаряче, а ось взимку вони будуть пронизливо крижаними – адже підігрівом оснащують тільки топверсію MG ZS. Прикро, тому що, за винятком цього недоліку сидіння цілком зручні – і довжина подушки достатня, і бічні підтримки непогані.
Медіасистеми з 10-дюймовим сенсорним дисплеєм є у всіх комплектаціях ZS, навіть в базовій з механічною коробкою. Екран хороший – Toyota позаздрить: картинка чітка та яскрава (втім, аж настільки яскрава, що вночі хотілося б цю яскравість зменшити, а нікуди), пікселі не маячать в очах. До пари й зображення з камери заднього огляду: у багатьох європейських автомобілях воно куди менш деталізоване.
Екран, зрозуміло, служить й інтерфейсом бортових систем, зокрема, клімату. І тут спочатку губишся – зроблено все досить незвично, звикаєш тільки на другий, а то й третій день. У тестовій машині звичайний кондиціонер: і швидкість обдування, і температуру доводиться виставляти вручну. Це, до речі, можна зробити не тільки з екрана, але і з аналогових кнопок під ним.
В цілому інтер’єр і ергономіка скроєні за зразком корейських автомобілів – але з помітним китайським акцентом. Бо подекуди, та й знайдуться заморочки на кшталт згаданих. Або ось: що заважало до круїз-контролю з вельми зручним підрульовим пультом додати настільки актуальний у нас обмежувач швидкості? Програмно-апаратна «начинка» одна і та сама. І чому у 2021 році на середньорозмірному кросовері не дуже й то бюджетного формату немає регулювання керма по вильоту, яке вже є навіть у нарочито простого Renault Duster?
Зате немає претензій до салонного простору. У ZS на диво багато місця – набагато більше, ніж, наприклад, у Suzuki Vitara. Вдало продумано простір задніх пасажирів: у них і в колінах вистачає запасу місця, і над головою, і в ступнях (останнє – завдяки високо встановленим переднім кріслам). Навіть той, хто сяде посередині, не буде в образі: ZS тільки передньоприводний, тому тунель ледве підноситься з підлоги на сантиметр-другий.
Давай не поспішати
Оснащують MG ZS (не рахуючи його електроверсію) тільки бензиновими моторами. На старті – 1,5-літровий атмосферник потужністю 114 к.с., з п’ятиступеневою «механікою» або з варіатором у середній комплектації. Двигун традиційно для Китаю прихильно ставиться до 92-го бензину. Топверсія, яка до України ще не доїхала, має у своєму розпорядженні 1,3-літровий турбомотор в парі з 6-ступеневим гідроавтоматом: 155 к.с., 230 Нм, але лити будьте ласкаві вже тільки А-95.
Атмосферний мотор – зі статечним характером. Споряджена маса ZS – від 1318 кг, тому 114 «конячок» достатньо тільки на міських швидкостях. На шосе його вже замало буде, особливо при обгонах. Варіатор також належить до прихильників спокійного стилю водіння: при розгоні він рівно тримає від 2,2 до 2,5 тисяч об/хв, але у більш темпераментних водіїв буде задирати оберти в прагненні взяти від меланхолійного двигуна максимум. Імітації ступенів у варіатора немає – завдяки цьому він працює рівно і м’яко. І ще агрегат навчений знижувати передавальне відношення на крутих спусках, ефективно пригальмовуючи трансмісією. Середня витрата по місту – 8-8,5 л/100 км.
На Сході не дуже заведено морочитися з шумоізоляцією: ZS явно не вистачає її в зоні днища та колісних арок. На ходу чути гул шин і роботу трансмісії, але голос двигуна приглушений добротно.
Підвіски потішити комфортом не прагнуть. Вони непогано ковтають дрібні дрібниці, але великі нерівності та лежачі поліціянти – невиграшна для них дисципліна. Особливо помітно трусить ззаду, причому навіть якщо на задньому сидінні є пасажири, а в багажнику – вантаж.
Керованість – просто стабільна, впевнена, надійна, але без пряної перчинки. Навіть при тому, що в електропідсилювача керма є три варіанти налаштувань. У спортивному режимі кермо приємно важчає, але якоїсь малої порції відчуттів все ж не дістає. Зате по-справжньому, я б навіть сказав – по-європейськи, гарні гальма: чіткі, чуйні.
Поки імпортер назвав тільки приблизні ціни на бензиновий MG ZS. Стартова очікується від $16 600, середня комплектація, як у нас на тесті, – $17 900. Це цікаво: навіть «співвітчизники» китайського походження – Haval і JAC – зараз дорожче. Якщо реальні ціни не дуже розійдуться з запланованими, то повернення колись британського, а нині всесвітнього бренду, вселятиме оптимізм.