Автомобільні бренди в Україні
Автомобільні бренди в Україні
ГоловнаТест-драйви та оглядиТест-драйви нових автоТест-драйв Nissan Leaf очима впертого петролхеда

Тест-драйв Nissan Leaf очима впертого петролхеда

Привіт! Мене звати Артем, і я – петролхед. Однак я ще й реаліст, тому усвідомлюю невідворотність електричного майбутнього автоіндустрії. Через свою професію я змушений час від часу тестувати електромобілі, навіть якщо моє нутро чинить цьому всілякий опір. Сьогодні саме такий випадок. У моїх руках Nissan Leaf другого покоління. Але це буде не класичний тест-драйв (він у нас вже був одразу після презентації Leaf в Україні), і зовсім не крик душі, а своєрідні думки вголос на тему – чи зміг би я вже зараз проміняти свій автомобіль з ДВЗ на електричний Nissan Leaf?

Головний страх, який визрівав у моїй голові останні роки, насправді виявився не таким вже драматичним, як мінімум для Києва та його околиць. Навколо свого густонаселеного ЖК, в межах 5-10 хвилин пішої досяжності, я нарахував 4 пункти для зарядки електромобілів на 9 місць. Це не суперчарджери, звичайно, машину там потрібно залишати на довгі години, але факт залишається фактом. Є певні незручності з тим, що зарядки від різних компаній, тому в смартфоні потрібно тримати напоготові багато додатків, у кожному реєструватися та поповнювати рахунки.

Другий страх – доїду чи не доїду, тобто запас ходу. Для Nissan Leaf другого покоління виробником заявлено пробіг до 389 км у міському циклі. Ого, подумалося, – та цього ж вистачить на цілий робочий тиждень! Насправді все не зовсім так. Вимірювальний цикл WLTP – це, звичайно, добре, але з реальністю мегаполісів він корелюється дуже відносно. Восени та взимку, коли темніє рано, коли на вулиці мерзлякувато, не можна не користуватися світлотехнікою та кліматичною системою. Плюс «музика» та… затори, затори, затори. Все це безжально споживає енергію та зменшує такий цінний для електромобіля та психіки його власника запас ходу. Загалом менше ніж 20 кВт/100 км у мене не вийшло. Без «веселих стартів» і майже завжди у режимі «Еко». Не складно порахувати, що для 40-кіловатної батареї така витрата відповідає двом сотням кілометрів пробігу типовим Києвом. ОК, нехай це буде 230 або навіть 250 кілометрів, не принципово, але все одно не надто багато, погодьтеся?

Тільки не треба мені говорити, що керувати електромобілем треба інакше, ніж автомобілем із ДВЗ. Це не аргумент. Упевнений, що особливо просунуті юзери зможуть в рівних умовах «вичавити» з Nissan Leaf більше кілометрів, але я в ці ігри грати не хочу. Це не PlayStation – це реальне життя, яке автомобіль повинен спрощувати, а не перетворювати на танці з бубном.

Зате динаміка в електромобіля – просто вогонь! Безперечно, тільки для запасу ходу вона – справжня катастрофа. А якщо їздити на Leaf тільки в режимі «Еко», скажу вам, що мій бензиновий автомобіль з «овочевим» атмосферним мотором на 110 к.с. (145 Нм) їде як мінімум не гірше.

Що мені дійсно сподобалося в Nissan Leaf, так це його комфортна підвіска та зручний у тягучках режим e-Pedal, коли достатньо однієї педалі «газу» і для того, щоб прискорити автомобіль, і для того, щоб його повністю зупинити. А ось сама педаль гальма у Leaf вкрай неінформативна, з ефективним підхопленням ледь не на середині ходу. До цього треба звикати.

Загадкою для мене залишилося й те, чому Nissan поскупився на підсвічування для кнопок блокування та розблокування дверей, як можна було придумати настільки безглуздий підлокітник між передніми сидіннями, і чому внутрішнє оздоблення дверей багажника зроблено зі світлого пластику, коли решта пластику в салоні – чорного кольору? Зате сам по собі багажник дуже місткий, та й салон теж просторий – це безумовний «плюс» в скарбничку практичності.

Загалом і в цілому, якщо відкинути весь скепсис впертого петролхеда, Nissan Leaf другого покоління – хороший електромобіль за умови, що вам точно є де його заряджати, і, якщо ваші щоденні пробіги невеликі. Не можу сказати, що за тиждень, який ми провели разом, я відчував якийсь стрес. Навпаки, було навіть певною мірою цікаво. Чи поміняв би я свій бензиновий автомобіль на Nissan Leaf? Наразі ні, але, якби я мав фінансову можливість і бажання купити другу машину виключно для міста, швидше за все це був би саме електромобіль, і Leaf за сукупністю якостей опинився б у моєму шорт-листі на одному з перших місць. Те, що володіти електромобілем в Україні поки не надто зручно, точно не його провина.

Підпишіться на наш Telegram-канал або читайте нас в Google News, щоб нічого не пропустити.