Peugeot 308 третього покоління однією своєю появою в Європі, а тепер і в Україні, натякнув, що готовий стати лідером С-класу й кинути виклик кому завгодно, навіть Volkswagen Golf. Для цього у нього, здається, є все. Але чи так це насправді, зараз з’ясуємо.
Просто дивовижно, як концерну Stellantis вдається з одного тіста ліпити настільки різні автомобілі з точки зору емоційного сприйняття (Volkswagen Group в цьому сенсі нервово курить в стороні). Візьмемо, наприклад, останні моделі, які були у нас на тест-драйві – DS 4, Opel Astra та Peugeot 308. Всі побудовані на одному «візку», навіть двигуни та коробки у тестових версій ідентичні, але кожна відчувається самостійною одиницею. Кожна – особистість!
Новий Peugeot 308 має суперовий вигляд, дуже динамічний, особливо якщо дивитися на нього спереду або ззаду. І він нарешті несе нам нову емблему з головою лева на щиті. Ба більше, вона дублюється на передніх крилах, принаймні у версії GT. А ще цей неперевершений зелений колір, який ідеально пасує цьому автомобілю. Увага – він базовий, тобто безплатний!
Загалом дизайн нового 308-го може викликати певні суперечки, особливо серед тих, хто не є фанатом Peugeot та французьких брендів в цілому, але ті, хто вже у цій «секті», просто у захваті. До того ж у нового покоління є ще й суто практичні переваги над попередником.
Хетчбек став на 11 см довшим і на 2 см нижчим, колісна база зросла на 5,5 см. Остання цифра особливо важлива, оскільки вона безпосередньо впливає на простір для пасажирів другого ряду. Місця для ніг тут дійсно стало трохи більше, хоча профіль дивану зроблений так, що п’ята точка знаходиться значно нижче за коліна. Це не зовсім природне положення тіла, але й не можна сказати, що воно не зручне. До того ж це збільшує простір над головою, а ноги можна трохи підсунути під передні крісла, щоб «вирівняти» ситуацію. В іншому другий ряд плюс-мінус стандартний для цього сегменту – втрьох сісти можна, хоч і не дуже зручно.
Зате багажник доволі місткий – 384 літри, які можуть трансформуватися у 1302 літри, якщо скласти задній диван. На жаль, підлога багажника не дуже міцна, але зі стандартними навантаженнями вона, вочевидь, впорається.
Найцікавіше, що є в салоні нового Peugeot 308, зосереджено навколо водія. Йдеться, звичайно, про фірмовий i-Cockpit, який у версії GT ще й з 3D-ефектом. Наразі він складається з цифрової панелі приладів, 10-дюймового екрана мультимедійної системи та розташованого під ним додаткового сенсорного екрана, на якому за власним бажанням можна налаштувати так звані «гарячі клавіші» – найбільш потрібні саме вам функції, що дуже зручно. При цьому зовсім без фізичних клавіш швидкого доступу до важливих функцій не обійшлося – вони під екранами, а поруч – колесо регулювання гучності. Намагалися догодити всім.
Концепція i-Cockpit вже давно не є новиною, вона декілька разів модернізувалася з урахуванням побажань клієнтів, однак дивно, що й досі виникають певні непорозуміння стосовно того, що верхня частина керма перекриває собою нижню частину панелі приладів, якщо налаштовувати посадку «за підручником». У новому 308-му теж є ця проблема, для розв’язання якої доводиться опускати кермо нижче, ніж потрібно, ледь не на коліна. Це не дуже гарно, тому простіше змиритися з перекритою нижньою частиною панелі приладів.
В цілому ж посадка дуже зручна, оглядовість на гідному рівні, ергономіка також. Тут відчувається максимальна сучасність, поєднана з цікавим багаторівневим дизайном, високим рівнем комфорту та якістю матеріалів оздоблення. Потрібен певний час, щоб розібратися з мультимедійною системою, налаштувати її під власні потреби, але потім все стає легко та зручно. До речі, Android Auto та Apple CarPlay тут бездротові, аудіосистема якісна, та ще й чудова для цього сегменту шумоізоляція салону. Тобто максимум задоволення у щоденному користуванні новий Peugeot 308 вам гарантує.
Але не тільки від перебування в салоні. Їде цей автомобіль теж дуже непогано. Набагато краще за свого попередника. На жаль, вибору двигунів наразі в Україні немає, тільки 1,5-літровий турбодизель зі 130 «конячками» та 300 Нм крутного моменту, поєднаний з 8-ступеневим «автоматом».
Отже, якщо дизельні двигуни вам досі були не до вподоби, нам дуже шкода. Але можливо ваша думка зміниться, тому що ця силова установка хоч і не є надто спритною в абсолютних цифрах (12 секунд до «сотні»), турбіна свою справу робить, тому за відчуттями динаміки 308-му вистачає з головою. На трасі теж жодних проблем не буде, навіть якщо салон та багажник завантажити під зав’язку. При цьому гуркіт дизеля якщо і чутно, то він зовсім не дратує. Зауваження є лише до посмикувань коробки передач на малих швидкостях, в тягнучках, коли вона не зовсім розуміє, першу їй передачу треба увімкнути, чи другу. Аналогічна ситуація спостерігалася з такою самою силовою установкою в Citroen C5 Aircross та Opel Astra, які ми нещодавно тестували. Це така особливість. У всіх інших випадках коробка працює швидко та непомітно.
І, звісно ж, перевагою дизеля є менша порівняно з бензиновим агрегатом витрата пального. Хоча заявлених виробником 4,5 л/100 км у міському циклі отримати в реальності неможливо, 7,0-7,5 л/100 км – без проблем. Бензин в аналогічних умовах «з’їдатиме» 9-10 л/100 км.
По дорозі, навіть не дуже гарній, Peugeot 308 їде стабільно та впевнено. Ним легко керувати, зайві корегувальні дії кермом не потрібні. Підвіска гарно відпрацьовує вади асфальту, хоч іноді й трохи жорсткувато, але без особливого дискомфорту для пасажирів. Кермо легке та доволі «гостре», тому не потребує надмірного обертання, та й при паркуванні все дуже просто. Загалом, до цього автомобіля не потрібно звикати, він поводить себе абсолютно зрозуміло та передбачувано.
Висновок
Не візьму на себе відповідальність стверджувати, що новий Peugeot 308 на сьогодні є лідером С-класу, але одним з найкращих його представників – 100 відсотків! Дуже вдала модель за співвідношенням дизайну, сучасного оснащення та їздових характеристик. А ціна – вона завжди комусь здається необґрунтованою, хоча насправді треба порівнювати комплектації, і тоді все стає на свої місця.
У нового Peugeot 308 в Україні немає «бази» в класичному розумінні. Є дуже непогано «напакована» Allure за 27 500 доларів та «повний фарш» GT за 30 тисяч. Далі справа лише в тому, хто та що може собі дозволити, але своїх грошей цей автомобіль вартий.