Автомобільні бренди в Україні
Автомобільні бренди в Україні
ГоловнаТест-драйви та оглядиТест-драйви нових автоТест-драйв Peugeot 308. Не тільки божевільно красивий

Тест-драйв Peugeot 308. Не тільки божевільно красивий

Попередня генерація Peugeot 308, яка вироблялася у 2013-2021 роках, мала трохи нетиповий для французів дизайн – надто спокійний. До того ж другий ряд тієї машини буд затісний навіть для С-класу, хоча багажник вважався одним з найбільших серед конкурентів. Третє покоління Peugeot 308 не тільки першим приміряло на себе новий логотип бренду, воно отримало ще й божевільний (в найкращому сенсі) дизайн, і виправило купу проблем попередника. Але про все послідовно.

Не має сенсу детально описувати зовнішній вигляд нового Peugeot 308, але можна припустити, що такий виразний стиль розділить потенційних покупців на два табори. Більшість шанувальників французької автомобільної промисловості будуть у захваті, але знайдуться й ті, кому машина буде здаватися глибоким рестайлінгом. Цікавий факт – хоча спереду і ззаду 308-й виглядає принципово по-новому та вельми агресивно, бічна його лінія куди спокійніша й має певні відсилання до попередньої генерації.

В цифрах картина така: хетчбек на 11 см довший і на 2 см нижчий, ніж раніше, а його колісна база збільшилася на 5,5 см. Цього достатньо, щоб ви могли зручно сісти на задній диван, але варто мати на увазі, що ваші коліна будуть трохи неприродно тягнутися до підборіддя – такий у дивана профіль. Зате багажник хетча тепер вміщує 412-1323 л (версії з ДВЗ) або 361-1271 л (гібриди) – це дуже й дуже добре для С-класу!

Що у нього під капотом? Пропозиція відкривається трициліндровим двигуном 1.2 PureTech у варіантах потужності 110 та 130 к.с. в парі з 6-ступеневою «механікою» або 8-ступеневим «автоматом». С тими самими коробками працює і 1,5-літровий турбодизель BlueHDI на 130 к.с. Але є ще два плагін-гібрида потужністю 180 та 225 «конячок». Обидва, звичайно, працюють лише з 8-ступеневим «автоматом». В обох версіях виробник обіцяє запас ходу на електриці понад 50 км, але на практиці не більше 40 км.

Що там всередині?

В салоні Peugeot 308 відразу помітний новий 10-дюймовий екран мультимедійної системи, який за бажанням може бути доповнений ще одним дисплеєм знизу, трохи меншим. На ньому «намальовані» так звані клавіші швидкого доступу, які втрачають свій охайний вигляд після кількох торкань пальцями. З усім тим, ці віртуальні «кнопки» можна налаштовувати за своїм бажанням, що дуже зручно. Але не обійшлося тут і без рядочка фізичних кнопок для корегування температури, підігрівання переднього і заднього скла, а також увімкнення «аварійки».

Нова мультимедійна система – це все ще не абсолютний «топ», тому що можна ще покращити структуру меню, але працює вона добре. Графіка та роздільна здатність на дуже високому рівні, доступні бездротові Apple CarPlay та Android Auto. Звичайно, неможливо не відзначити й додаткові елементи, виготовлені за технологією 3D-друку – наприклад, тримач для окулярів або телефону.

Якщо раніше вам не подобалась концепція i-Cockpit, тому що не вдавалося знайти зручне положення за кермом, щоб ніде нічого не перекривало, для вас є хороша новина – в новому 308-му цю проблему вирішили завдяки тому, що сидіння можна опустити так низько, як ніколи раніше. Це дає більше гнучкості в пошуку дійсно зручної посадки для водіїв будь-якого зросту. А ще дуже добре, що не тільки Opel, а й увесь концерн Stellantis почав тісніше співпрацювати з AGR – сидіння тут дійсно зручні!

Варто також додати, що віртуальна панель приладів тепер доступна у двох версіях – звичайній та 3D. Ми вже бачили це в інших моделях Peugeot. Але тут виникають трохи змішані почуття. З одного боку, об’ємна «картинка» допомагає фільтрувати інформацію, а з іншого – екран у цій версії більше відбиває сонце в деяких ситуаціях, що нівелює переваги 3D і дещо засмучує. Можливо це оманливе перше враження? Подивимось, коли автомобіль приїде в Україну й буде змога взяти його не тижневий тест-драйв. Тоді ж оцінимо роботу навіть не світлодіодних (вони у 308-го будуть в базі), а матричних фар, і адаптивний круїз-контроль, і, можливо, систему, яка вміє самостійно випереджати попутні автомобілі, якщо ця опція буде активована для нашої країни.

То як він їде?

Якщо коротко, то схоже, але набагато краще за попередника. Це пояснюється кількома факторами: салон тут краще звукоізольований (доступні акустичні бічні вікна, якщо щось і гуде, то це шини), підвіска працює тихіше, покращено систему рульового управління. Новий Peugeot 308 успішно поєднує динаміку і комфорт – так, це одне з найбільш затяганих кліше, але воно тут ідеально підходить.

Двигун 1.2 PureTech потужністю 130 к.с. звучить соковито і забезпечує непогані динамічні показники, але його найбільша перевага – впевнена реакція на педаль акселератора навіть на відносно низьких оборотах. 1,5-літровий дизель, своєю чергою, має трохи плавніший крутний момент і повинен споживати трохи менше пального, але він точно буде дорожчим, що робить його не настільки привабливим, як бензин.

Загальним недоліком обох цих двигунів є базова коробка передач – 6-ступенева «механіка». Зміна передач відбувається з посередньою точністю, крім того, трансмісія видає якісь неприємні звуки (виття та дзижчання). Майже теж саме було з «механікою» у попереднього 308-го. Тому 8-ступеневий «автомат» – ось та коробка, яка дійсно варта уваги

Звичайно, обидва плагін-гібриди використовують тільки автоматичну трансмісію, хоча робота всієї системи не завжди бездоганна. У суто електричному режимі все чудово, але при одночасному використанні обох приводів можуть з’явитися неприємні ривки. Наприклад, при підключенні двигуна внутрішнього згоряння. У довготривалих поїздках така поведінка може певною мірою втомлювати водія. Інша справа, що це типово принаймні для кількох інших плагін-гібридів концерну Stellantis.

Висновок

Перше враження від нового Peugeot 308 дуже емоційне – він точно не залишає байдужим. У нього безліч переваг, є деякі недоліки, але, щоб з впевненістю говорити про високі шанси на успіх в України, треба спочатку розуміти, з якими двигунами та насамперед з якою ціною приїде до нас цей автомобіль. Якщо ж абстрагуватися від євро, доларів та гривень: так, так і ще раз так, новий 308-й – це витвір сучасного масового автомобільного мистецтва. Браво, Peugeot!

Підпишіться на наш Telegram-канал або читайте нас в Google News, щоб нічого не пропустити.