Автомобільні бренди в Україні
Автомобільні бренди в Україні
ГоловнаТест-драйви та оглядиТест-драйви нових автоТест-драйв Skoda Enyaq iV. Не тільки на папері

Тест-драйв Skoda Enyaq iV. Не тільки на папері

Перший електричний кросовер Skoda офіційно ще не дістався України та й невідомо, коли це станеться. Однак, ми вважаємо за потрібне познайомити вас з цією безперечно цікавою чеською «електричкою», яка теоретично може подолати до 534 км на одному заряді.

Enyaq – перша модель Skoda, із самого початку побудована як електрична. В її основі лежить платформа MEB, що дозволило заощадити багато місця для батареї та узгодити компоненти з іншими електромобілями концерну Volkswagen. За габаритами чеський кросовер лише трохи поступається Kodiaq з ДВЗ: Enyaq на 5 см коротший, на 4,5 см нижчий і має на 2,5 см коротшу колісну базу.

Проте дизайн, який суцільно присвячений аеродинаміці, робить чеську «електричку» візуально більш масивною, ніж інші моделі марки. Широка решітка та дуже великі колеса надають Enyaq спортивного вигляду. У задній частині кузова добре видно прагнення до якомога нижчої турбулентності повітря – довгий спойлер підкреслює лінію даху і перекриває вузьке скло.

Вивчаємо салон

Зручний та естетичний інтер’єр Skoda Enyaq iV спонукає вас проводити в ньому якомога більше часу. Передня панель, вкрита шкірозамінником, навіть елегантніша, ніж у спорідненого Volkswagen ID.4. І хоча цифрова панель приладів розчаровує розмірами, головний екран мультимедійної системи вражає своїми 13 дюймами. Він має зрозумілий інтерфейс, який можна налаштувати, але деякі операції можуть поглинати увагу водія. Наприклад, коли потрібно вимкнути іноді занадто наполегливий помічник руху в смузі.

Серед численних відділень і полиць для дрібних речей єдине, чого вам може не вистачити, це відділення для окулярів у даху. Проте про не забули в Skoda  про повний комплект рішень Simply Clever. Більшість «девайсів» помістили у відсік під багажником місткістю 585-1710 л, оснащений набором сіток і гачків. Розчаровує лише відсутність «франка», тобто другого багажника під капотом.

Суб’єктивне відчуття простору в салоні Enyaq вражає. Сидіння просторі та зручні. На відміну від деяких інших електромобілів, відстань між підлогою і сидінням ззаду достатня, тому дорослі теж знайдуть тут зручне положення, підлога майже рівна. Можна поскаржитися лише на досить широкий поріг при посадці, не дуже великий простір для ніг під передніми сидіннями або відсутність можливості відрегулювати положення заднього дивану.

Пробуємо в русі

Коли водій наближається до Skoda Enyaq, той вітає його світловою анімацією. Сівши за кермо, трансмісія відразу ж готова до руху – просто виберіть режим Drive за допомогою (занадто) маленького кубика і рухайтеся.

Enyaq розганяється плавно та жваво (8,6 секунди з 0 до 100 км/год згідно з нашими вимірами), але він не має того поштовху, якого очікуєш від кросовера потужністю 204 к.с., бо він досить важкий (2141 кг). При цьому Enyaq впевнено поводиться в поворотах і під час різких маневрів, в які без зайвих сантиментів втручається ESP.

Як правило, Enyaq непогано відпрацьовує нерівності, але не можна не помітити тенденцію підвіски спрацювати «до відбою». Обережним треба бути й на «лежачих поліцейських». 21-дюймові колеса виглядають привабливо, але знижують комфорт під час їзди. І це попри наявність амортизаторів, жорсткість яких можна регулювати за допомогою віртуального «повзунка» в Індивідуальному режимі. Рекуперацію можна довірити автоматичному помічнику або керувати нею «пелюстками» на кермі.

Версія Enyaq iV 80, завдяки акумулятору корисною ємністю 77 кВт-год, може похвалитися «паспортним» запасом ходу до 534 км, але досягти цього значення нам очікувано не вдалося. Середнє споживання склало 18,4 кВт-год на 100 км, що означає запас ходу до 418 км. Але не все так погано. У місті Skoda Enyaq споживає 14,7-18,1 кВт-год на 100 км, тобто можна проїхати навіть трохи більше ніж 500 км. На заміській трасі, якщо їхати не швидше 120 км/год, споживання енергії складе до 19 кВт-год, а якщо уповільнитись до 90 км/год, отримаєте 17 кВт-год і приблизно 450 км запасу ходу. Такі значення вже дозволяють замислитися про подорожі країною.

Висновок

Enyaq – електричний кросовер із запасом ходу, який має гарний вигляд не лише на папері. Так, він не пропонує такої свободи пересування, як, наприклад, Kodiaq з ДВЗ, однак це важливий та дуже вдалий крок у розвитку електричного майбутнього Skoda. Enyaq переконує простором в салоні, якістю оздоблення, гарною комплектацією та непоганою керованістю, попри велику вагу. Проблема, як завжди з електромобілями, лише в ціні. Найдешевша версія Enyaq iV коштує в Чехії 1 124 900 крон – це майже 1,5 мільйона гривень. Це десь за межею реальності…

Підпишіться на наш Telegram-канал або читайте нас в Google News, щоб нічого не пропустити.

spot_img
spot_img
spot_img