Тест-драйв Toyota Corolla Cross. Старе ім’я у новому формфакторі

Швидкі посилання

Новий кросовер від Toyota – Corolla Cross – зайняв у модельному ряді японської марки порожню нішу між C-HR та RAV4, і тепер він продається в Україні. Ми взяли цей автомобіль на тест-драйв, щоб зрозуміти, за що він отримав легендарне ім’я, які в нього переваги над «сусідами» та чи є відверті недоліки.

Говорімо чесно – кросовер Corolla Cross отримав таку назву не тому, що він має стати однією з версій легендарного сімейства Corolla, де є хетчбек, седан та універсал. Це, на мою думку, типовий маркетинг, адже продавати нову модель з відомим ім’ям набагато простіше, ніж вигадувати нове та пояснювати потенційним покупцям, чому їм потрібна саме ця модель. А так послання дуже просте та комерційно ефективне – завжди подобалася легендарна Corolla, але у сучасних умовах хотілося б кросовер? Будь ласка! Раніше Toyota так само зробила з Yaris Cross, і це дуже добре, що є послідовність.

Хай там як, Corolla Cross припаде до смаку тим, для кого C-HR аж надто авангардний та недостатньо місткий, а на RAV4 у хорошій комплектації не вистачає грошей. Це непоганий компроміс. Corolla Cross має сучасний, але спокійний вигляд, він досить компактний (4,46 м у довжину), що гарно для міських умов, але має доволі просторий салон, багажник об’ємом 428 літрів, гарне оснащення та потужну гібридну силову установку, про яку детально поговоримо трохи пізніше.

Єдине, що більш-менш нагадує в кросовері про класичні варіанти Corolla – це концепція дизайну інтер’єру. У нас на тесті максимальна комплектація зі шкіряними сидіннями, чорною стелею, панорамним дахом і безліччю реально корисних систем безпеки (навіть попередження про рух транспорту при відкриванні дверей є, що для цього класу рідкість), але жорсткого пластику в салоні, як на мене, забагато. У звичайної Corolla його менше.

 

Втім, сидіти зручно, оглядовість завдяки великій площі скління чудова, двері, як і має бути, прикривають пороги, тобто можна не хвилюватися за брудний одяг. До ергономіки теж претензій немає. Так, місця для ніг задніх пасажирів не багато (колісна база – 2,64 м), але чи можна в цьому класі розраховувати на щось значно більше? Зате для тих самих задніх пасажирів є пара USB-портів та навіть не два, а чотири підсклянники – два у центральному підлокітнику та по одному на кожній з дверей. Дуже зручно, коли скористатися підлокітником немає можливості.

Щодо багажника, то він доволі місткий для свого класу, може бути оснащений електроприводом п’ятих дверей, але не має напрямних для шторки, що якось дивно й не зовсім зручно.

По центру над передньою панеллю високо встановлений 10,5-дюймовий сенсорний екран класичної планшетної форми (у базовій комплектації – 8-дюймовий).  І це дуже добре, що він саме такої форми, і що встановлений високо, завдяки чому знаходиться у полі зору водія, до нього легко дотягнутися й користуватися навіть під час руху. До того ж система працює швидко, меню доволі просте та логічне. А ще приємно вразило зображення з камери заднього виду – на весь екран і дуже якісне. Разом з великими бічними дзеркалами це дає можливість легко паркуватися у будь-якій ситуації.

До речі, навіть базова версія Corolla Cross має 12,3-дюймову цифрову панель приладів. Вона теж зручна з точки зору відображення необхідної інформації для водія. Єдине, чого мені особисто трохи не вистачало на панелі приладів – навігації з Android Auto/ Apple CarPlay. Хоча тут згадуємо про великий та високо встановлений екран мультимедійної системи. Отже, це не велика проблема.

Ну а тепер поговоримо про технічну складову та їздові  відчуття. Corolla Cross – це перша модель Toyota, яка отримала найновіший варіант гібридного приводу (виробник каже про п’яте покоління) на базі 2-літрового бензинового двигуна. Сумарна потужність системи – 197 к.с. В Україні пропонується тільки передньопривідна версія. Принаймні, поки що.

Особливість п’ятого покоління гібридного приводу Toyota полягає в тому, що тут використовується літій-іонний акумулятор, який на 14 відсотків ефективніший та легший за попередника (порівняно з нікель-метал-гідридною батареєю, яка тривалий час використовувалася Toyota, різниця досягає 40 відсотків). Потужність акумулятора також була збільшена, що, своєю чергою, змусило інженерів покращити охолодження комірок. Деякі елементи гібридної системи стали легшими, меншими, змінилася навіть в’язкість оливи в трансмісії. Але японські інженери запевняють, що технічні зміни відбулися не на шкоду надійності, і п’яте покоління гібрида збереже високу планку, встановлену його попередниками.

Як всі ці зміни відчуваються з точки зору водія? Під час розгону двигун внутрішнього згоряння вмикається трохи пізніше і рідше, ніж раніше – система дозволяє електромотору частіше грати «першу скрипку». Отже, старт зі світлофора та проїзд по території житлового комплексу чи будинку частіше проходить у приємній тиші. При цьому швидкість реакції на натискання педалі акселератора, як і раніше, хороша. В цілому автомобіль відчувається бадьорим, що підтверджує його здатність розганятися з місця до 100 км/год за 7,6 секунди.

Під час помірно-динамічної їзди бензиновий мотор працює тихо, але стає голоснішим, наприклад, під час швидкого обгону. Втім, не хвилюйтеся: типове неприємне виття двигуна, який працює в парі з варіатором, вже не буде ваз дратувати – для цього варіатор був модернізований. Тут інша проблема – акустичний комфорт в салоні, м’яко кажучи, не на висоті, особливо на швидкості понад 100 км/год. Вітер та гудіння шин відверто заважають насолоджуватися поїздкою. Та й легкі двері одразу вказують на те, що шумоізоляція у Corolla Cross слабенька.

Водночас потішила паливна ефективність – не більше 6,5 л/100 км у міському циклі, а якщо дуже захотіти, можна вийти й на 5,5 л/100 км. А ще в активі Corolla Cross гідне місце займає комфортна підвіска, яка ретельно фільтрує нерівності асфальту. Хоча відчуття від водіння були б ще кращими, якби електропідсилювач керма не був аж настільки потужним – він робить кермо надмірно легким й тим самим майже повністю розмиває безперечно важливий для водія зворотний зв’язок. Зміна режимів їзди між Eco, Normal та Sport в цьому сенсі нічого не дає.

Висновок

Попри певні недоліки (шумоізоляція та розмите кермо), які для багатьох потенційних покупців навряд чи матимуть суттєве значення, треба визнати, що Toyota Corolla Cross вийшов цілком гармонійним кросовером з великим переліком переваг – комфорт, оснащення, паливна ефективність. Коштує він стільки ж, скільки й 2-літровий гібридний C-HR (35-40 тисяч доларів), але дає за ці гроші набагато більше в будь-якому з аспектів.

Підпишіться на наш Telegram-канал та Facebook або читайте нас в Google News, щоб нічого не пропустити. А ще ми є у TikTok.