Ми здивувалися, коли зрозуміли, що Infiniti EX позбавлений на вторинному ринку тієї популярності, на яку він заслуговує. Розбираємося, чому вийшло саме так, а не інакше.
У Infiniti мало моделей, які відверто провалилися на вторинному ринку. Японська марка немов створена для других, а то і третіх рук, оскільки її автомобілі з роками, стаючи відчутно дешевше, повільно втрачають свій первісний блиск. Не став винятком й Infiniti EX. У 2008 році, коли машина з’явилася в продажу, задньо- або повноприводний кросовер, а скоріше навіть хетчбек, показав себе комфортним, динамічним і відмінно керованим автомобілем. Підкачав, можливо, тільки невеликий дорожній просвіт, менше 150 мм. І лише з роками з’ясувалося, що він ще й до біса надійний.
Це дрібниці
Перші EX35 прийшли з мотором VQ35 – 3,5-літровим бензиновим V6 з розподіленим уприскуванням на 297 «коней» з моментом 343 Нм. Колись він був визнаний кращим в світі. Потужний, безвідмовний, ефективний і не дуже вимогливий до якості палива. Єдиний його каприз полягає в розбірливості до якості масла, яке найкраще міняти кожні 8-10 тис. км. Навіть його платинові свічки запросто ходять без збоїв 50 000 км і більше. Пізніше його змінив схожий 3,7-літровий 330-сильний мотор (EX37), а в 2011-му разом з ним з’явилася і менш потужна 222-сильна версія EX25 c 2,5-літровим V6. Остання не мала вражаючої динаміки, але цілком влаштовувала жіночу частину аудиторії.

Моторам було надано 7-ступеневий «автомат», який став, мабуть, найбільш вразливою частиною машини. Втім, в цьому був винен сам виробник, який спочатку заявив мало не про довічний ресурсі коробки. АКП почали смикатися і штовхатися вже через рік-два, поки дилери не вдалися до регулярної, раз в 30 000 км, заміни масла і дообладнання АКП радіатором охолодження.
З кузовом власники EX особливих проблем не мають. ЛФП на рівні преміальних амбіцій бренду. Ну а сколи… Куди від них дінешся? «Овочевою» їздою власники EX, як правило, не славляться. Ганяють. Ну а по дрібницям неприємності все ж зустрічаються, перевірити ці нюанси при покупці – справа не зайва. Заслабкі кришки форсунок омивача фар, буває, відвалюються. Сідає батарейка в брелоку, ламаються гачки під килимки в салоні, іржавіють повідці склоочисників.

В салоні в цілому порядок. Оснащення на рівні, виглядає все добротно і багато: дерево, шкіра. Найбільш вибагливі виявлять, що набивка передніх сидінь і бічна підтримка заслабкі для настільки швидкого автомобіля. Але це на любителя, а от шкіра ручки КП дійсно втрачає свіжість досить швидко. Є проблема із замерзанням дверних замків. Всіх чотирьох. Ліки – профілактичне мастило. Але досить імовірний і обрив троса замку, проблема часта.
Трапляються збої
Грішити на підвіску – справа невдячна. Вона тримає удар навіть на поганих дорогах. Кліренс машини не дозволяє залишати дороги з твердим покриттям. Може бути, це й рятує підвіску. Амортизатори і важелі легко переживають позначку в 100 тис. км пробігу. А втулки і стійки стабілізаторів, які тримаються до 40 тис. км і більше, зазвичай є в числі стандартних розхідників.
Зате гальма цілком можуть засмутити власника EX. Гніватися на них починали вже після 30-тисячного пробігу, розуміючи, правда, що проблеми – наслідок різкої їзди, до якої EX дуже схильний. Штатні диски починають бити, наслідком чого стають інші проблеми. Вирішуються складності заміною дисків і колодок на аналогічні, але якістю вище. Правда, обходиться це задоволення досить дорого.
Електрика. Не можна сказати, що проблем з нею немає зовсім. Трапляються збої, висвічуються загадкові помилки, визначити зміст яких можна лише на спеціалізованих сервісах. Однак електрики в один голос стверджують, що переважна їх більшість в результаті виявляється пов’язаною з контактами і роботою системи ABS. А на швидкість це, як ви розумієте, не впливає.
Машина хороша. Та й протипоказань за версіями у неї практично немає. Єдина проблема – гроші. Коштує автомобіль, навіть старий, багато. А ще обслуговування!
Переваги та недоліки
+ Двигуни, трансмісія, підвіска, оснащення, престиж, преміальний салон, динаміка, залишкова вартість.
– Гальма, вартість обслуговування і комплектуючих, багажник, ручки дверей.