Автомобільні бренди
Автомобільні бренди
ГоловнаТест-драйви та оглядиВживані автоВживаний Opel Meriva - чи варто зв'язуватися?

Вживаний Opel Meriva – чи варто зв’язуватися?

Компактні мінівени, такі як Opel Meriva, були дуже популярні в європейських країнах, де їх споживчі якості цінували. А ось в Україні ці машини довгий час залишалися непотрібними. Однак, на вторинному ринку нашої країни є багато пропозицій купівлі-продажу мінівена Opel Meriva. Тож нумо розбиратися, чи варто з такою машиною зв’язуватися?

Дизельна дієта

Автомобіль побудований на платформі хетчбека Opel Corsa і випускався традиційно в 5-дверному кузові. Йому спочатку виділили бензинові двигуни об’ємом 1,6 (105 к.с.) і 1,8 л (125 к.с.), а також турбодизель 1,7 л (75 і 100 к.с.). Стандартна трансмісія – 5-ступенева МКП. Як альтернатива автомату з усіма моторами, окрім молодшого 1,4-літрового, була доступна роботизована коробка передач Easytronic.

Якщо до «механіки» претензій не було, то скарги на «робот» періодично надходили. Для активної їзди він апріорі не підходить, лише для спокійної. Правда, у цій трансмісії є технічні особливості, які викликають додаткові витрати в експлуатації. Тому при купівлі вживаного Opel Meriva з такою коробкою необхідна діагностика в спеціалізованому сервісі, де є необхідне обладнання.

Місця вистачить

Для малолітражного мінівена Meriva дуже простора всередині. До того ж вона може похвалитися численними варіантами трансформації салону. Заднє сидіння розділене на три нерівні частини, а крісла можна зрушити вперед-назад на 130 мм або змінити кут нахилу їх спинок. Якщо пасажирів двоє, то середнє краще скласти, тоді два крісла, що залишилися, можна буде відсунути один від одного або зблизити, перемістити в поздовжньому напрямку, крутіше відкинути спинки. Додайте до цього сітчасті кишені та відкидні столики на тильній стороні спинок передніх крісел, регульовані підлокітники та індивідуальне освітлення – і отримаєте справжній мінівен, тільки… маленький!

Що стосується оснащення, то в стандарті на Meriva встановлювалися ABS, фронтальні подушки безпеки та аудіосистема. Але, як правило, старий мінівен укомплектований багатше. Перший власник зазвичай замовляв кондиціонер, електропривід скел і бічних дзеркал з підігрівом.

Перемогти робота

Якщо Opel Meriva схарактеризувати однією фразою, вийде приблизно таке: в загальному і цілому надійний, але не позбавлений своїх специфічних несправностей.

Двигуни, добре відомі по інших моделях Opel, проблем не доставляють, проте приблизно кожен третій власник Meriva з моторами 1,6 і 1,8 л може зіткнутися зі зламанням фазорегулятора. Якщо двигун починає працювати по-дизельному, з характерним гуркотінням, доведеться готуватися до ремонту. У групі ризику – ремінь приводу газорозподільного механізму. Він розрахований на 90 000 км, але може обірватися і раніше. Від поганого бензину на всіх моторах виходять з ладу електронні датчики, свічки та котушки запалювання.

Багато нарікань на роботизовану трансмісію Easytronic. Ламається вона не так часто, але на кожному ТО вимагає переналаштування – сервісмени це називають перенавчанням точки схоплення зчеплення. Робота супроводжується обов’язковою заміною гальмівної рідини, яка за 15 000 км встигає втратити свої властивості. Слід також взяти за правило при довгому стоянні в пробці або на світлофорі з включеним режимом Auto завчасно перемикатися на N (нейтраль), утримуючи автомобіль натиснутою педаллю гальма. В іншому випадку рано чи пізно вийде з ладу блок управління коробкою.

На оздоблювальних матеріалах німці заощадили. З мінусів ергономіки відзначимо відсутність регулювання рульової колонки за вильотом.

У підвісці зі стійками McPherson і задньою напівзалежною балкою крім запланованих регламентних витрат можна поскаржитися лише на одну проблему: від дорожніх хімікатів на Meriva виходять з ладу датчики ABS. На перший погляд, дріб’язкова несправність здається не настільки витратною, проте ця деталь входить в загальний блок з маточиною колеса і на офіційних станціях змінюється цілком. Можна, правда, заощадити та звернутися на неавторизований сервіс. Там оновлюють датчики без заміни маточини – відповідно, на порядок дешевше.

Кожні 50 000 км змінюють стійки стабілізатора та опорні підшипники. У два рази рідше – кульові опори.

Переваги та недоліки

+ Просторий і місткий салон, невисока ціна ремонту та обслуговування, великий вибір двигунів.

– Не дуже гарна шумоізоляція, проблеми з трансмісією Easytronic.

Підпишіться на наш Telegram-канал та Facebook або читайте нас в Google News, щоб нічого не пропустити.

spot_imgspot_img