Автомобільні бренди
Автомобільні бренди
ГоловнаГаражРемонт і обслуговуванняЧому ламаються мотори Peugeot та BMW – 8 основних причин

Чому ламаються мотори Peugeot та BMW – 8 основних причин

Двигун 1.6 спільної розробки концерну PSA та BMW на французьких автомобілях називався ЕР6, на Mini – Prince N16B16A, на BMW – N13. Агрегати випускали як в атмосферному виконанні, так і з турбонаддувом. Але несправності у різних версій цього двигуна схожі.

Двигун має алюмінієвий блок циліндрів із залитими чавунними гільзами та алюмінієву двовальну головку блоку циліндрів. Безнаддувні версії забезпечені розподіленим упорскуванням та мають систему зміни висоти підйому впускних клапанів (Valvetronic), що дозволяє фактично відмовитися від дросельної заслінки. Потужність безнаддувної версії двигуна не перевищувала 120 к.с.

Наддувні мотори частіше мали один фазообертач на впуску, не оснащувалися системою Valvetronic, а повітря в циліндри нагнітається турбокомпресором зі здвоєним равликом турбіни – Twin-scroll. Потужність могла досягати понад 200 к.с.

Прискорене зношування основних деталей

Рідкісна заміна моторної оливи та переважно міська експлуатація – причини прискореного зносу основних пар тертя. До 20 тисяч кілометрів олива перестає захищати деталі, що призводить до зношування корінних і шатунних підшипників колінвала, ліжок розподільних валів, фазообертачів та елементів системи Valvetronic. Через закоксування каналів виникає олив’яне голодування – спідниці поршнів і стінки циліндрів швидко зношуються.

Надмірне споживання оливи

Велика витрата оливи найчастіше з’являється ще на малих пробігах. Причини: залягання поршневих кілець, знос оливовідбивних ковпачків та мембрани в клапанній кришці, що відповідає за правильну вентиляцію картера. При цьому відкладення оливи забивають впускний трубопровід, що порушує роботу впускних клапанів, особливо на модифікаціях з безпосереднім упорскуванням пального.

Збій у роботі олив’яної помпи

Олив’яна помпа моторів під Євро-5 має регульований електромагнітний клапан, який починає підвисати при забрудненні оливи. При цьому змащування всіх пар тертя виходить недостатнім, що призводить до підвищеного зносу та передчасного ремонту.

Вилітають сідла клапанів

Дефект, який практично не трапляється на інших моторах. Навіть при невеликому перегріві сідла клапанів виступають з головки блоку. Причому іноді настільки, що клапан зустрічається з поршнем і двигун вирушає на капітальний ремонт.

Недостатній ресурс ланцюга ГРМ

На ресурс ланцюга ГРМ впливає як недостатня зносостійкість сталі, так і низька якість змащування. На перших моторах часто збоїв натяжник ланцюга, що не має храпового механізму, тому автомобілі з механічною коробкою не можна залишати на ухилі на передачі – були випадки, коли ланцюг, що ослаб, перескакував на кілька зубців.

Численні течі оливи

Вони виникають на порівняно невеликих пробігах. Олива просочується через прокладку клапанної кришки (причому як назовні, так і в колодязі свічки), виходить через прокладки вакуумної помпи та корпусу олив’яного фільтра, а також передній сальник колінвала. Причина аналогічна – олива, що відпрацювала свій ресурс, стає агресивнішою до гумових ущільнень. Якби її міняли частіше (в ідеалі раз на 10 тисяч км), цієї проблеми вдалося б уникнути.

Відмов у системі охолодження

Помпа охолоджувальної рідини приводиться зворотною (без канавок) стороною приводного ременя через пружний ролик. На пізніших моторах із нормами токсичності Євро-5 ролик зробили керованим, щоб він не передавав обертання до прогріву двигуна. Конструкція сама по собі ненадійна, та ще від пилу та бруду швидко зношується покриття шківа помпи. Гума відлітає шматками, і насос перестає обертатися. Ресурс термостата з електронним керуванням не перевищує 50 тисяч кілометрів. Змінюють в основному через течі. Крім того, у корпусі термостата розміщено ненадійний датчик температури. Якщо він починає збоїти, двигун перестає запускатися.

Заклинює вакуумна помпа

Оскільки в моторах з системою Valvetronic не створюється розрідження для роботи підсилювача гальм, на торці розподільного валу встановлено вакуумну помпу. Якщо залишати машину на передачі на ухилі, мотор може повернутися у зворотний бік, і помпа заклинить. Причому так, що при пуску часто ламається розподільний вал або рветься ланцюг.

Як зберегти мотор?

Мотор вийшов складним за конструкцією і багато в чому ненадійним. При цьому характеристики у нього далеко не визначні – порівняні з показниками простих двигунів того ж літражу. Щоб уникнути проблем з цим мотором, його слід дбайливо експлуатувати та правильно обслуговувати. Зокрема, регулярно міняти оливу. У безнаддувних моторах заміни бажано проводити через 7,5 тисяч км, а в наддувних – раз на 5 тисяч км.

Підпишіться на наш Telegram-канал та Facebook або читайте нас в Google News, щоб нічого не пропустити.

spot_imgspot_img