Автомобільні бренди
Автомобільні бренди
ГоловнаГаражРемонт і обслуговуванняЧому після заміни оливи може застукати двигун

Чому після заміни оливи може застукати двигун

Від досвідчених автомобілістів іноді можна почути страшні історії про те, що після заміни оливи двигун може застукати й навіть вийти з ладу. Чи це правда? Нумо розбиратися…

Найчастіше з появою стуку зіштовхуються при заміні олив з різними характеристиками, в першу чергу – з різною в’язкістю. Як правило, при переході на менш в’язку оливу на старому моторі. Тут нічого дивного нема. Якщо двигун пробіг дві-три сотні тисяч кілометрів і нічим не стукав на оливі 10W-50, він цілком може видавати непристойні звуки на малов’язкому 0W-30 хоча б через знос вкладок або інших деталей.

Немає нічого дивного і в тому, що мотор став стукати після того, як у нього залили неякісну чи підроблену оливу. Інша справа, якщо при заміні використовували таку саму оливу того ж виробника, з тими ж характеристиками й куплену в перевіреному магазині. Ось тут є над чим поміркувати.

Перше, що спадає на думку, це нестача тиску оливи через недостатній її рівень. Навіть у хорошому сервісі можуть припускатися помилок. Тому насамперед треба перевірити рівень оливи. Але іноді трапляються і неприємніші речі. Часто стукіт після заміни оливи викликаний не стільки заміною, скільки промиванням старого і не надто доглянутого мотора мастилом для промивання. Таке зазвичай буває з тими, хто з якоїсь причини не любить стежити за своєю машиною, але при цьому ризикує заливати в мотор якусь чудову жижу, яка, буцімто, відновлює всю циліндро-поршневу групу. У житті такого немає. Найкраще, що може зробити агресивна «п’ятихвилинка» зі старим мотором, це відірвати від якоїсь його забрудненої поверхні шматок відкладення і відправити його в оливоприймач або ще кудись. Само собою, це призведе до падіння тиску та появи неприємного стуку.

Буває, що в появі стуку винна не олива, а одна недорога деталь, яку змінюють разом з нею та забувають про її існування – фільтр. А він теж може змусити мотор лаятись неприємними звуками. Теоретично він так влаштований, що у разі його низької пропускної здатності олива через клапан йде в обхід фільтрувального елемента. Це потрібно для того, щоб уникнути олив’яного голодування у разі сильного забруднення оливи або на високих обертах, коли потрібна дуже велика кількість оливи, і помпа качає її у великій кількості. Але на практиці зустрічаються настільки огидні підроблені фільтри, в яких цей клапан не працює або його немає зовсім. Або він є, але елемент, що фільтрує, зроблений з туалетного паперу і картону.

Люди такі влаштовані, що до останнього не хочуть вірити в найгірше. Якщо після заміни оливи щось застукало, винна не завжди саме олива. Цілком ймовірно, що мотору настав час стукати з природних причин – через знос.

Ну і ще один момент, який не завжди враховують, це зміна погоди. Якщо після заміни оливи вранці стало холодніше, немає нічого дивного в тому, що мотор став трохи «дизелити» відразу після пуску, чого не було до заміни. Особливо якщо мотор має до цього схильність (як деякі німецькі мотори 1,4 TSI або 1,6 MPI) або в системі газорозподілу немає гідрокомпенсаторів.

Підпишіться на наш Telegram-канал та Facebook або читайте нас в Google News, щоб нічого не пропустити.

spot_imgspot_img