Автомобільні бренди
Автомобільні бренди
ГоловнаГаражРемонт і обслуговуванняЧому вирізати каталізатор – це погана ідея

Чому вирізати каталізатор – це погана ідея

Є в дизельних автомобілях один вузол, який багато власників вважають зайвим. Говорять, що від нього суцільна шкода – потужність душить, еластичність двигуна тисне. Попит народжує пропозицію, тому є безліч невеликих контор, які займаються видаленням цих вузлів. Ви, звичайно, зрозуміли, що йдеться про каталітичні сажові фільтри. Ось тільки наївне бажання підправити заводських конструкторів і підвищити віддачу мотора, вирізавши фільтр сажі й знизивши опір вихлопного тракту, може обернутися серйозними проблемами.

Тут ми не говоритимемо про те, що таке каталітичний фільтр сажі, навіщо він потрібен, як працює і чому виходить з ладу. Це тема для окремої розмови. Факт у тому, що часто після ламання та розуміння, скільки коштує новий каталізатор, автовласники його видаляють і гордо заявляють: «Я видалив фільтр сажі й мотор задихав». Але суть у тому, що це не мотор задихав, це власник автомобіля і його пасажири на повні груди задихали чадним газом, оксидами азоту, сажею – всією тією поганню, яка летить з вихлопної труби.

Видаляючи каталізатор, автовласник насамперед шкодить собі, своєму здоров’ю та своїм близьким. Адже у складі вихлопу безліч небезпечних та дуже активних хімічних речовин. Виробник автомобіля всіма силами намагається захистити водія, його близьких та дітей, усіх, хто його оточує, а він, погляньте, «задихав»…

Працівники сервісів, до речі, чудово це відчувають: якщо до цеху заїжджає машина без каталізатора, то всі навколо починають кашляти, чхати, й очі у них починають сльозитися.

Але крім медичних небезпек, людину, яка зважилася на видалення сажового фільтра, чекають і проблеми суто технічного порядку. Річ у тім, що в Європі є лише три розробники систем електронного управління двигуном: Bosch, Delphi та Siemens. Це величезні корпорації, де великі колективи вчених та інженерів будують найскладніші математичні моделі, згідно з якими відбувається керування двигуном. Ці моделі докладно описують весь процес згоряння дизельного пального до кінчика вихлопної труби, і там працюють настільки складні алгоритми, що й уявити важко. Але щоб автомобіль з вирізаним фільтром сажі поїхав нормально, ці алгоритми потрібно переналаштувати, адже ні Bosch, ні Delphi, ні Siemens продуктів, розрахованих на роботу двигуна без сажового фільтра, не роблять. Тобто автовласнику доведеться шукати місце, де йому зроблять чіп-тюнінг, тобто програмно внесуть зміни до створеної Bosch математичної моделі.

І тут на арені з’являється умовний Вася, який заявляє: «Я можу виправити алгоритм так, що для ресурсу автомобіля не буде ніякої шкоди, і взагалі все буде добре». Ви погоджуєтесь, Вася лізе в програму, щось у ній змінює, причому нерідко не розуміючи, що він зробив і що змінив. У результаті в ЕБУ двигуна вашої машини прописують незрозумілу програму, з незрозуміло ким виправленими алгоритмами та з невідомою ефективністю. Варто визнати, що у нас дійсно є фахівці, які вміють робити тюнінг-програми, і які наблизилися до так званого «нейтрального результату»: і фільтр сажі начебто відключений, і ресурсність начебто не зменшилася, і їздові якості збереглися. Але проблема в тому, що таких фахівців – одиниці на всю країну, і доїжджає до них у кращому випадку один зі ста автовласників.

В решті решт виходить так: зробили чіп-тюнінг, видалили фільтр, автомобіль начебто поїхав, а через два-три роки він просто починає розвалюватися. Прогоряють поршні через неправильну кількість пального та складу суміші, летить трансмісія… І питання ставити вже нема кому.

Загалом, некваліфіковане втручання у заводські алгоритми – це фактор та біда номер один. При цьому грамотні люди, які займаються чіп-тюнінгом, мають чітке розуміння, що 90% програмних продуктів, це або підробка, або кустарщина. І що ймовірність гарного результату втручання у програмні алгоритми становить навіть не 50 на 50, а 20 на 80, причому 80 – це ризик того, що у тривалій перспективі все буде не дуже добре, і лише 20 – що все буде «більш-менш».

Залишається лише приєднатися до заклику «бережи сажовий фільтр змолоду», тим більше що для збереження його технічного здоров’я на довгі роки потрібно лише дотримуватися кількох нескладних експлуатаційних правил, вчасно обслуговувати автомобіль (бажано в авторизованих сервісах), використовувати рекомендовані оливи та запчастини. Тоді й послуги незрозумілих майстрів чіп-тюнінгу не знадобляться.

Підтримайте "АвтоСвіт", підпишіться на наш Telegram-канал та Facebook або читайте нас в Google News, щоб нічого не пропустити.

spot_imgspot_img