Здавалося б, кому ще можна довіряти, як не самому автовиробникові? Йому видніше, коли і як треба обслуговувати автомобіль! Але іноді краще заїхати до майстрів трохи раніше, ніж зазначено в сервісній книжці.
Про те, що профілактика набагато ефективніше і дешевше лікування, часто забувають. Але саме від грамотного догляду та обслуговування автомобіля багато в чому залежить надійність роботи та справність всіх систем. Деталі, які потребують періодичної заміни, так і називаються – витратні. До них відносяться й всілякі фільтрувальні елементи. Про них сьогодні й будемо говорити.
Здавалося б, для кожної моделі автомобіля виробником розроблені карти обслуговування, де чітко прописано, коли і який фільтр потрібно міняти. Однак, як показує практика, такі рекомендації не завжди справедливі. Варто нагадати хоча б, що складені вони для різних умов експлуатації – тобто інтервали заміни усереднені. Але ж машини працюють в різних режимах, на різних дорогах і з різними навантаженнями! Саме тому сервісмени пропонують свої поправки.
Разом з маслом
Почнемо по черзі. Визначитися з періодичністю заміни масляного фільтра простіше простого. Поміняв масло – міняй і фільтр, благо коштує він недорого. До речі, його заміну сервісмени примудряються вписати в рахунок окремим рядком, немов величезна кількість автовласників відмовляється від цієї операції, вважаючи за краще оновити виключно масло.

Трохи складніше з паливним фільтром. Почнемо з того, що на багатьох сучасних автомобілях його… елементарно немає. Роль фільтра виконує сітка у забірника бензопомпи. На думку виробників, вона досить ефективно затримує механічні частинки, які можуть потрапити в паливну систему автомобіля.
Рекомендації сервісменів такі: якщо фільтр є, його бажано змінити при пробігу 30 000 км або трохи раніше. Взагалі, цей пробіг – ключовий для профілактики елементів паливної системи. Щоб уникнути подальших проблем саме через 30 000 – 35 000 км радять зайнятися її промиванням, заміною свічок…
Якщо фільтра немає, достатньо хоча б раз на 70 000 км демонтувати бензопомпу і промивати сітку. При необхідності (а висновки про неї зроблять майстри після зняття бензопомпи) проводять і промивання паливного бака.
Чим дихаємо?
Рекомендації по заміні паливного і масляного фільтрів ще можна вважати загальними – якість рідин, з якими вони працюють, заздалегідь відома. Інша справа – повітря. Термін служби повітряних фільтрів (систем живлення двигуна і вентиляції салону) дуже сильно залежить від умов експлуатації. Одні автомобілі ніколи не покидають асфальтових доріг мегаполісу, інші їздять переважно по ґрунтових дорогах і щебінці. Тим часом виробники найчастіше різниці не бачать: більшість з них наполягають на заміні фільтра через 30 000 км.

Однак виробники фільтрів впевнені: при експлуатації на запилених дорогах міняти ці елементи необхідно кожні 5000 км! У місті вони витримують не більше 15 000 км, після чого їх пропускна здатність помітно знижується. Як наслідок – збільшується витрата пального, знижується тяга (при засміченні фільтра системи живлення), виникають проблеми з прогріванням або охолодженням салону. Влітку автовласники часто скаржаться на недостатню ефективність роботи кондиціонера і поспішають в спеціалізовані сервіси для діагностики та дозаправлення системи. А часто справа всього лише в тому, що забитий салонний фільтр не забезпечує достатній приплив охолодженого повітря.
Звичайно, можна «не паритися» і в точності слідувати вказівкам сервісної книжки. Нічого критичного в досяжному майбутньому статися не повинно. Але щоб позбавити себе від проблем надовго, краще все-таки прислухатися до рекомендацій сервісменів.