Автомобільні бренди
Автомобільні бренди

Що таке ТО автомобіля

В автомобільному середовищі абревіатура ТО має два значення – техогляд та технічне обслуговування. Однак якщо технічний огляд транспортних засобів є не обов’язковим для приватних власників легкових авто, то у випадку з техобслуговуванням – все навпаки. Технічне обслуговування – проста, але дуже важлива річ, без якої жодний автомобіль не функціонував би належним чином тривалий період.

Разом з фахівцями інтернет-магазину автозапчастин АвтоНова-Д розбираємось що таке ТО в широкому сенсі значення, що до нього входить та коли його потрібно робити.

Технічне обслуговування авто: основна інформація

Зазвичай під абревіатурою «ТО» мається на увазі саме планове техобслуговування, яке являє собою комплекс сервісних дій, рекомендованих виробником авто на підтримку транспортного засобу в належному стані. Аби автомобіль працював з максимальною віддачею кожний раз, коли він виїжджає на дорогу. А ще – для того, щоб уникнути тривалого та, головне, дорого ремонту в подальшому. Іншими словами, ТО – це заміна «витратників», а також огляд ключових вузлів та технічних рідин на предмет виявлення дефектів.

Як проходить технічне обслуговування автомобіля

Обов’язково в ТО входить заміна моторної оливи, паливного фільтру, повітряного та салонного фильтру.

Щоправда, салонний фільтр на практиці велика кількість автовласників міняють через одне ТО. До несправностей це не призведе, однак можуть з’явитися такі негативні явища, як запотівання скла, припинення подачі повітря в салон та неприємний запах при вмиканні кліматичної системи. До серйозних поломок це не призведе, тож своєчасна заміна салонного фільтру – річ індивідуальна.

Огляду під час планового ТО підлягають:

  • Газорозподільний механізм – зокрема, звертається увага на ремінь ГРМ;
  • Двигун – на предмет мастильних підтікань;
  • Система охолодження – стан антифризу;
  • Акумулятор – на рівень напруги;
  • Підвіска – амортизатори, подушки амортизаторів, сайлентблоки та ін.
  • Кермова система – кермова рейка, ГПК, кермові тяги та наконечники;
  • Гальмівна система – колодки, диски / барабани, гальмівна рідина.

Де робити техобслуговування авто

Якщо це новий автомобіль – віком до 3 років – зазвичай його обслуговують на офіційному сервісі. Це дозволяє зберегти гарантію на авто. Мінус в послугах офіційного сервісу лише один – висока ціна. І справа тут не тільки в тому, що такий сервіс оцінює свої роботи дорожче, а й тому, що в цьому випадку використовуються виключно оригінальні запчастини, які, як відомо, коштують більше, ніж aftermarket. Інколи в рази. 

Втім, деякі власники одразу бажають заощадити і, відповідно, відмовляючи від гарантії, обирають варіант неофіційної СТО. 

Авто віком від 3 років, як показує практика, обслуговують зазвичай на неофіційному автосервісі. Його обирають або за зручністю розташування (біля роботи, будинку), або за відгуками – як від інший людей в мережі Інтернет, так і від родичів, знайомих. Такий сервіс може бути або спеціалізованим – за маркою чи навіть моделлю, або мультибрендовим. 

Ще один варіант – “гаражи”. Найбільший бюджетний варіант, але, як правило, такі “станції” не надають ніяких гарантій на свої послуги. 

Словом, де обслуговувати автомобіль, власник приймає рішення самостійно, виходячи зі своїх фінансових можливостей та готовностей йти на ризики. 

Як часто потрібно робити ТО автомобіля

Згідно з рекомендацій автовиробників планове ТО потрібно проводити кожні 10-15 тисяч кілометрів. Однак на практиці багато фахівців зі сфери обслуговування радять роботи значно раніше – кожні 7-8 тисяч кілометрів пробігу або раз на 1 рік – залежно від того, що настане раніше.

Пояснюються це тим, що рекомендації виробників стосуються ідеальних умов експлуатації: регулярні далекі поїздки, без заторів, гарні дороги… А в умовах, коли автомобіль експлуатується на короткі відстані (не встигає повністю прогрітися), часто перебуває в заторах (під час простоїв падає ефективність системи охолодження, відповідно, олива гріється), їздить між ям та вибоїн, через що потрібно часто скидати швидкість, а потім знов набирати, сервісний інтервал бажано скоротити в 1,5 рази. Це справді дозволить продовжити життя автомобілю, зокрема, його двигуну та коробці передач. 

Підсумок

Техобслуговування – важлива річ, яка дозволяє підтримувати “здоров’я” автомобіля. Автовласники можуть обирати різні варіанти, де обслуговувати автомобіль, головне при цьому дотримуватися переліку всіх необхідних робіт, які передбачені цією процедурою. Щодо інтервалів, ТО краще робити раніше, ніж рекомендують автовиробники (до 10 тисяч км пробігу).

Підпишіться на наш Telegram-канал та Facebook або читайте нас в Google News, щоб нічого не пропустити.

spot_imgspot_img