Автомобільні бренди
Автомобільні бренди
ГоловнаГаражРемонт і обслуговуванняЯк повернути блиск кузову автомобіля

Як повернути блиск кузову автомобіля

Потьмяніння глянцю і поява подряпин на кузові можуть засмутити будь-якого автомобіліста. Але ми впевнені, що приводу для паніки немає: проблему легко вирішує полірування. Але тільки в тому випадку, якщо це правильне полірування.

В своїх супровідних документах автовиробники голосно заявляють мало не про нескінченну гарантію від наскрізної корозії кузова, але дуже часто розгублені водії вже через пару років експлуатації на ще досить свіжому авто помічають перші плями іржі. Водій поспішає звинуватити у всьому недобросовісних малярів, застарілі фарбувальні технології, обладнання, економію грунтовки…

Але мало хто замислюється над тим, що кузовне покриття вимагає постійного захисту від несприятливих зовнішніх чинників. Більшість з нас намагається по можливості позбавити автомобіль від явних негативних факторів – таких як контакт з гілками дерев або з бордюрами при невдалій парковці. Але існують і неминучі фактори старіння кузовного покриття – ультрафіолетові промені, опади, протиожеледні реагенти, бруд, зустрічний вітер з піском і камінням, різкі перепади температур. Навіть мийка (і контактна, і автоматична) сприяє утворенню так званої павутини, або лакової сітки, – мікроподряпин по всій поверхні кузова.

Все це істотно відбивається на зовнішньому вигляді лакофарбового шару: лак починає тьмяніти, пропадає властивий новому покриттю глянець. А на чорному кольорі навіть невеликі дефекти лакофарбового покриття розставляють неприємні акценти особливо яскраво. Зростаюча кількість дрібних подряпин, відколів, потертостей і мікротріщин не тільки позначається на зовнішньому вигляді, але і відкриває доступ вологи до металу – причому процес корозії на початкових етапах може бути абсолютно непомітним.

Різновиди засобів полірування

Продовжити термін служби пофарбованих поверхонь кузова та підтримувати їх красу можна за допомогою обробки спеціальними захисними автополіролями. Основним їх призначенням є створення на ЛФП додаткової плівки, яка захищає від безпосереднього контакту з вологою, пилом, брудом, дорожніми абразивами. Поліроль заповнює невидимі оку пори і мікротріщини, маскує дрібні подряпини і дефекти фарби. В результаті створення рівної поверхні, максимально відбиває промені світла, повертається блиск і насиченість фарби.

Захисні поліролі виробляються на основі воску, полімерів або тефлону. Віск є найбільш поширеним і недорогим наповнювачем, але такі склади недовговічні й протримаються на кузові від одного до трьох тижнів. Полімерна основа забезпечує захист протягом декількох місяців, але і коштує в кілька разів дорожче. Для очищення забруднень існують спеціальні склади, які ефективні в боротьбі зі смолою, бітумом, пташиним послідом, оксидами і навіть іржею.

Кожній абразивній пасті відповідає свій полірувальник.

Неабразивні або захисні поліролі не дадуть відчутного ефекту на старих, обвітрених покриттях і при наявності великих, глибоких пошкоджень до грунту. При появі «лакової сітки», оксидованих шарів, ефекту «апельсинової кірки» необхідно застосування відновлювальних поліролей, які мають в своєму складі абразивні частинки.

Технологія полірування

Застосування захисних неабразивних складів не вимагає спеціальних навичок, тому може бути виконано на будь-який мийці або навіть самостійно. Однак роботу абразивними складами краще довірити професійним малярам або полірувальникам, оскільки недотримання технології в такому випадку може привести до серйозних дефектів лакофарбового покриття.

Процес абразивного полірування передбачає проведення кількох послідовних етапів. Перед використанням будь-яких поліруючих складів поверхню покриття потрібно ретельно вимити із застосуванням спеціальних автошампунів, видалити асфальтобітумні та інші нерозчинні у воді забруднення, після чого просушити протягом години. Виявлені дефекти покриття (відколи, глибокі подряпини до металу), щоб уникнути розвитку вогнищ корозії, слід усувати відразу за допомогою грунту, підфарбовки з пензликом або навіть лаку.

Особливу увагу слід приділити інструкції по застосуванню: наприклад, зустрічаються поліролі, наносити які рекомендується вологою тканиною на вологу поверхню. Не слід намагатися нанести поліролі більше, ніж вказано в керівництві: занадто товста плівка довго залишається липкою і швидко забруднюється.

Якість полірування також залежить і від температури навколишнього середовища при виконанні робіт. При занадто високій температурі (вище 30°С) і при потраплянні прямих сонячних променів розчинник швидко випаровується і шар поліролі застигає. Те ж стосується постійної роботи машинки на високих швидкостях. При температурі нижче 5°С шар поліролі довго залишається липким, тому для полірування потрібно значно більше часу. Оптимальним є полірування в приміщенні при температурі 15-20°С. Також важливо приділити увагу освітленню – воно повинно бути багатоточечним, щоб на оброблюваних поверхнях не залишалося затінених ділянок, які потім доведеться переробляти.

Витрачати поліроль потрібно оптимально: товста плівка довго залишається липкою і швидко забруднюється.

Для отримання гідного результату в абразивній поліровці вкрай важливо дотримання технології та використання спеціальних матеріалів: робота з серветками з мікрофібри, спеціально призначеними пастами, поступове збільшення швидкості шлифмашинки. Перед застосуванням полірувальних паст виконують попередню обробку найбільш грубих дефектів за допомогою мікроабразівної шкурки (з розміром зерна P2500-P3000). Після обробки повинна вийти заматована рівномірна поверхня без яскраво виражених подряпин.

Потім застосовуються різні полірувальні пасти з поетапним зменшенням градації абразивних частинок, розчинених в жирній основі. Зі зміною пасти потрібно також обов’язкова зміна полірувальника на більш м’який. Це гарантує поступовість полірування і запобігає швидкому спилюванню лаку.

Перша паста застосовується для зняття верхнього пошкодженого шару лаку. Лак оновлює свіжість, але разом з цим подібна обробка залишає на поверхні ризик впливу абразивних частинок. Усунути їх допоможе друга паста, яка шліфує поверхню більш делікатно, але також неідеально – після застосування другої пасти утворюються голограми (найбільш помітні на чорному кольорі, який вимагає більш ретельного догляду). Для боротьби з цим явищем застосовують спеціальну пасту. На заключному етапі поверхню покривають захисними складами, тому що захисних властивостей у відновлювальних поліролей недостатньо.

Підпишіться на наш Telegram-канал та Facebook або читайте нас в Google News, щоб нічого не пропустити.

spot_imgspot_img