Автомобільні бренди в Україні
Автомобільні бренди в Україні
ГоловнаГаражРемонт і обслуговуванняЯк відремонтувати бампер

Як відремонтувати бампер

Навіть дрібна аварія може стати причиною вм’ятини на кузові або тріщини бампера, яка «на швидкість не впливає», але псує зовнішній вигляд машини. Прикро міняти кузовну деталь через такий дрібний дефект. Але є технології, які дозволяють мінімізувати витрати на відновлення геометрії елементів кузову.

Ставимо латку

Бампер на відміну від «заліза» – вельми зручна з точки зору ремонту деталь. Його легко демонтувати, він не схильний до корозії… Але в більшості випадків для усунення дефектів не потрібно навіть знімати бампер з кріплень.

Технологія теоретично проста, хоча на практиці вимагає певних знань і спеціальних навичок. Найчастіше доводиться стикатися з тріщинами в бампері. Щоб відновити цілісність і геометрію деталі, на дефект (або замість відсутнього фрагмента) встановлюють армуючу латку. Зазвичай використовують металеву сітку, яку просто треба розігріти і впаяти у пластик. Таким чином з’єднують два краї тріщини – рости вона вже не буде.

Далі йдуть цілком традиційні для кузовного ремонту процедури: шпаклівка, підготовка поверхні до фарбування і власне фарбування. Матеріали при ремонті пластика використовують спеціальні – призначені для роботи з металом не підійдуть. Буває, що бампер виконано з термостійкого пластику – в такий вживити сітку вже не вдасться. В цьому випадку використовують латки зі скловолокна, які наклеюють на дефект, домагаючись того ж ефекту армування.

Якщо ж не просто утворилася тріщина, а ще й загублено фрагмент, при ремонті додають «донорський» пластик. Донором зазвичай служить той самий бампер (потрібну кількість матеріалу зрізають в його нижній частині або інших місцях) або аналогічна вже непридатна для ремонту деталь іншого автомобіля.

Цікаво знати

Те, що ми звикли називати бампером, насправді лише накладка бампера. Під пластиковою «шкаралупою» можуть знаходитися гасителі удару (пінопластові або пластикові пористої структури), підсилювачі (ребра жорсткості). Деякі виробники економлять на внутрішньому вмісті, оснащуючи автомобіль тільки накладкою бампера, тому при найменшому ударі на ній з’являються тріщини. Бампери європейських машин, як правило, більш стійкі до утворення дрібних дефектів

Пластикові деталі широко використовують і в салоні автомобіля, причому в ході експлуатації вони страждають набагато частіше бамперів – їх легко подряпати. Дефекти на такому пластику також можна відремонтувати, але при цьому використовують інші, ніж для бамперів і спойлерів, технології. Якщо у випадку з екстер’єром можна застосувати шпаклівку, та й фінішні операції досить традиційні (фарбування і полірування), то при відновленні деталей салону необхідно по можливості більш точно відтворити текстуру поверхні.

Специфіка деформації пластикових деталей визначається їх хімічним складом. Наприклад, бампери багатьох автомобілів деформуються оборотно, тобто, простіше кажучи, не тріскаються або ламаються, а мнеться при ударі на швидкостях до 7 км/год. Нагріваючи такий пластик, йому можна повернути первісну форму. Однак на місці зламу (по краях вм’ятини) цілісність лакофарбового шару зазвичай порушується, тому з великою часткою ймовірності перефарбування все ж знадобиться.

Підпишіться на наш Telegram-канал або читайте нас в Google News, щоб нічого не пропустити.