Автомобільні бренди
Автомобільні бренди
ГоловнаГаражРемонт і обслуговуванняЯку оливу не можна заливати у старий двигун

Яку оливу не можна заливати у старий двигун

Малов’язкі оливи, що за консистенцією нагадують воду з-під крана, самим своїм виглядом жахають досвідчених водіїв. Як таке можна заливати у двигун? Однак автовиробники рекомендують використовувати в сучасних двигунах саме малов’язкі оливи. Але чи в будь-які мотори їх можна заливати?

Взагалі-то кажучи, ми звикли користуватися класифікацією в’язкості оливи за стандартом SAE. Вона проста – цифри після W вказують на діапазон зміни в’язкості за робочої температури двигуна. Що більше цифри, то вище в’язкість.

Крім того, є параметр HTHS, який описує високотемпературну в’язкість оливи. Але, на відміну від звичної в’язкості при 100°C, яку вказують цифри в позначенні після W (наприклад, 0W-40), це – не кінематична, а так звана динамічна в’язкість, що вимірюється при 150°C. Вона характеризує опір, що робиться оливою при спробі зрушувати один шар відносно іншого. Цей параметр вимірюється в міліпаскалях в секунду – він вказує на енергоощадні властивості моторної оливи. Що нижче HTHS, то менше втрат на тертя і, отже, краще енергоощадження.

HTHS не вказують на банках: фактично цей параметр вже закладено у самій специфікації моторної оливи:

Взаємозв’язок параметрів HTHS та специфікації SAE

Здоровий глузд підказує, що більш в’язкі оливи краще захищають двигун, ніж малов’язкі. Проте не все так просто, адже для чогось створювалися саме малов’язкі оливи.

Такі оливи називають енергоощадними, тому що вони скорочують вміст шкідливих речовин у вихлопі, а також дозволяють знизити витрати пального на кілька відсотків. Крім того, застосування таких олив, як не дивно це звучить, зменшує зношування двигуна, оскільки саме така олива легко проникає в мініатюрні зазори підшипників та інші важкодоступні ділянки двигуна. Якщо ж залити в сучасний мотор надто в’язку оливу, вона проникне далеко не всюди – від масляного голодування двигун може серйозно постраждати.

Але на практиці малов’язкі оливи рекомендується застосовувати у двигунах не старше трьох років і не нижче екологічного класу 4. А ось для конструктивно старих моторів з великими за сьогоднішніми мірками проміжками між деталями, малов’язкі оливи не потрібні. Оптимальний масляний клин у підшипниках колінчастого валу цих двигунів зможуть створити лише оливи з високою в’язкістю. Відсутність достатньої плівки між парами тертя в циліндро-поршневій групі неминуче призведе до появи задирів і, як наслідок, до необхідності капітального ремонту мотора. Не підходить малов’язка олива й для зношених моторів, оскільки масляна помпа не зможе створити потрібний тиск, коли олива розігріється.

Загалом, для будь-яких старих моторів, а також для тих, чий екологічний клас нижче 3, малов’язкі оливи не годяться. Вони справді нагадуватимуть воду.

Очевидно, що HTHS визначає застосованість оливи для конкретного ДВЗ. Чіткого критерію типу «більше – краще» тут немає: для будь-якого двигуна є оптимальна HTHS. Для вибору потрібної оливи необхідно суворо дотримуватися допусків виробника, знайти які можна в сервісній книжці або в офіційного дилера.

Завітайте до крамниці "АвтоСвіту" за аксесуарами та подарунками для автомобілістів. Підпишіться на наш Telegram-канал та Facebook або читайте нас в Google News, щоб нічого не пропустити.

spot_img