Трансмісії багатьох кросоверів Hyundai та Kia знаходяться в зоні ризику – ламання трапляються, і вони зовсім не випадкові. Розбираємось, що саме може стати причиною проблем для власника.
Коробка передач
На більшість повнопривідних кросоверів з двигунами робочим об’ємом до 2,4 л починаючи з 2009 року встановлюють 6-ступеневі автоматичні коробки передач A6MF1 або A6F24. Самі собою автомати надійні. Проблема полягає у регламенті технічного обслуговування. Офіційний мануал рекомендує заміну робочої рідини один раз на 90 000 км. Для автомобілів, які багато часу проводять у міських тягнучках (а таких більшість) цей інтервал явно завищений. Крім того, в корейській «шестиступці» неможливо замінити фільтрувальний елемент без повного розбирання агрегату. Тому рідину слід міняти кожні 50 000 км пробігу. Причому краще злити її ще зі шлангів радіатора. Тоді знадобиться близько 7,3 л рідини.
Бажаєте продовжити ресурс автомата – не перевантажуйте автомобіль буксируванням причепа та частим подоланням непролазних доріг. Також уникайте різких прискорень, особливо з непрогрітою коробкою передач.
Диференціал та кутовий редуктор
Крутний момент на задні колеса передається через кутовий редуктор, пристикований до картера коробки. Шліци на коробці диференціала передають обертання на провідну шестерню редуктора. Через конструктивний прорахунок в це шліцеве з’єднання потрапляє волога. Корозія роз’їдає шліци. А оскільки іржа твердіша за сплав, з якого вона утворилася, шліци починають швидко стирати самі себе і зрештою зрізаються. Автомобіль стає передньопривідним, а на панелі приладів загоряється індикатор несправного повного приводу.
Регулярне розбирання з’єднання, очищення та змащування шліців, встановлення нових ущільнень суттєво продовжує життя цьому з’єднанню. Його ресурс залежить і від стилю їзди. Шліци швидше виходять з ладу на автомобілях, які часто їздять бездоріжжям та форсують глибокі калюжі. Сервісмени відпрацювали технологію відновлення шліців, але це вимагає зняття та розбирання АКП та кутового редуктора. Тому ремонт обійдеться не дешево, але це набагато дешевше, ніж замінити всі зношені деталі на нові.
Карданний вал
На пробігах понад 100 000 км часто виходить з ладу передня хрестовина кардана. Заодно є сенс замінити підвісний підшипник, а потім відбалансувати вал.
Муфта задніх коліс
Муфта увімкнення повного приводу з електричним управлінням розроблена компанією Borg Warner. Частина фрикційних дисків зчеплена зі шліцами на зовнішній обоймі, яка називається «барабаном». До нього приварено втулку, жорстко пов’язану з вхідним валом редуктора. Часто це зварне з’єднання втулки та «барабану» руйнується. Муфта перестає передавати тягу на задні колеса, а частинки металу починають гуляти всередині муфти та можуть завдати вузлу додаткової шкоди. Тож із ремонтом затягувати не варто. Тим більше, що багато сервісів якісно та недорого відновлюють зварне з’єднання.
Приводи
ШРКШ повнопривідних автомобілів працюють надійно не менше 150 000 км. Головне, стежити за станом брудозахисних пильовиків. Зате шліцеве з’єднання зовнішньої обойми внутрішнього ШРКШ приводу правого переднього колеса з проміжним валом піддається корозії. В результаті шліци розбиваються та з’являється люфт, який може викликати сторонні звуки та вібрацію. Сервісмени відновлюють з’єднання за допомогою металополімеру.
Бережіть трансмісію!
Трансмісія повнопривідних кросоверів Hyundai та Kia надійна за умови, що її не перевантажують. Як доказ: усі перераховані вище несправності набагато рідше виникають на компактних і легких моделях. А власникам важчих і потужніших кросоверів з двигунами 2,4 л варто бути вдвічі акуратнішими. І якомога рідше навантажувати машину під зав’язку, тягати важкий причіп або штурмувати серйозне бездоріжжя.