Автомобільні бренди в Україні
Автомобільні бренди в Україні
ГоловнаГаражТюнінгЧи є життя після тюнінгу?

Чи є життя після тюнінгу?

Хотілося як краще, а вийшло… На жаль, спроби доопрацювати автомобіль часто дають не очікуваний, а прямо протилежний ефект. Тому спробуємо дати відповідь на питання – то чи є життя після тюнінгу?

Потужні та ефектні автомобілі ніколи не були дешевими і завжди залишалися долею обраних. Тим, хто не може їх собі дозволити, нічого не залишається, як стримати свої амбіції і придбати масову серійну модель. Але мрія про суперкари не перестає ятрити мозок. Бажання якщо не зробити зі свого авто Ferrari, то принаймні вдосконалити його на заздрість всім іншим, прямує автолюбителів до тюнінгових ательє, а іноді і просто в магазини відповідної тематики.

Асортимент нестандартних деталей для доробок просто зводить з розуму. Здавалося б, ось він, рецепт драйверського щастя – купив черговий «прибамбас» у міру появи вільних коштів, прикрутив до машинки і радій результату. На жаль, в реальності все не так райдужно і безхмарно.

Знімуть з гарантії

Дообладнання гарантійного автомобіля, яке проведено за власною ініціативою, завжди залишалося приводом постійних суперечок автовласника і дилера. Навіть, здавалося б, абсолютно нешкідливі доповнення можуть серйозно «відгукнутися».

Візьмемо, наприклад, установку пластикового обвісу – сьогодні його пропонують в тому числі й офіціали, які завжди обережні в плані тюнінгу. Нерідко для кріплення накладок, спойлерів та іншого пластика доводиться робити отвори в кузовних елементах. У разі кустарної установки таке зустрічається часто-густо. Тим часом порушення цілісності деталі – прямий привід зняти її з гарантії (наприклад, від наскрізної корозії). Та й у разі, якщо обвіс пошарпався або просто набрид, повернути кузову первісний вигляд без шпаклівки і забарвлення вже не вдасться.

Інший популярний предмет спору – диски (і відповідно гума). Безліч шинних центрів пропонує величезний вибір легкосплавних дисків різноманітного дизайну і розмірів. Однак їх підбір найчастіше зводиться до фізичної можливості установки на конкретний автомобіль. Тим часом автовиробник дає чіткі рекомендації щодо геометричних параметрів дисків. Довівши діаметр, виліт колеса до неприпустимих (з точки зору керівництва по експлуатації) значень, ви збільшуєте навантаження на деталі підвіски, ступичні підшипники. Їх передчасний вихід з ладу навряд чи вважатимуть гарантійним випадком.

При виборі колісних дисків необхідно враховувати рекомендації заводу-виробника, інакше неминучі додаткові навантаження на підвіску, а іноді й пошкодження покришкою арки або локерів.

Більш того, при значному «переборі» з часом може вийти з ладу і АКП. Датчик швидкості (а це один з джерел інформації для «мізків» автомата) відкалібрований під конкретний діаметр коліс. Якщо він починає брехати, коробка передач невірно підбирає діапазони для умов руху, що позначається не тільки на комфорті, а й на ресурсі АКП.

Все одно дізнаються

Фахівці з тюнінгу часто йдуть на хитрощі, намагаючись приховати факт втручання від сторонніх очей (в тому числі очей майстра дилерського центру). Так, при чіп-тюнінгу власника запевняють, що дилерські діагности не зможуть виявити підміну прошивки. Але в це вірити не варто. Будь-яка зміна заводського «софта» доказова і може стати причиною відмови в гарантійному ремонті.

Фільтри-«нульовики» протипоказані для «цивільних» умов експлуатації.

До речі, у дилерів є і свій, цілком законний, метод боротьби з нечесними власниками. Діагност, який помітив «чужу» прошивку, може просто змінити її на заводську – гроші, витрачені на чіп-тюнінг, будуть викинуті на вітер. Не допоможе і «чудо-чіп», який перед візитом до дилера можна зняти. При серйозних поломках з підозрою на нештатне програмне забезпечення дилер відправить електронні блоки на завод, де істину розкриють за лічені хвилини.

Стань вище

Багато автомобілів мають недостатній, на думку їхніх власників, кліренс для українських доріг. Виправити цей недолік на сервісах беруться легко – пропонують встановити проставки під пружини. Здавалося б, крім зміни центра ваги такий тюнінг нічим не загрожує. Але не варто забувати, що змінюється взаємоположення важелів підвіски, кути роботи ШРКШ, що їм явно протипоказано. Крім того, при збільшенні кліренсу ходу амортизаторів на відбій стає недостатньо, тому на незавантаженому автомобілі вони часто спрацьовують до відбою.

Встановлення проставок під пружини або ресори не проходить безслідно – як для комфорту, так і по відношенню до ресурсу деталей.

Як не дивно, порівняно нешкідливими виявляється тюнінгова «гра» з гальмами. Установка дисків вентильованих або збільшеного діаметру, «спортивних» колодок на ресурс деталей вагомого впливу не робить. Правда, і змісту часто це не має. Ефективність гальм може навіть знизитися. З цим «дивним» явищем часто стикаються автовласники, які вирішили замінити задні барабанні гальма на дискові. Здавалося б, ефективність останніх вище, але для роботи декількох циліндрів дискового гальма потрібно набагато більше рідини, ніж для одного, який працює з барабаном. Головний гальмівний циліндр забезпечити потрібну подачу не в змозі.

Запитайте поради

Ми аж ніяк не намагаємося видати тюнінг за небезпечне знущання над автомобілем. Необхідно лише розуміти, що при доопрацюванні машини потрібен комплексний підхід. Збільшили потужність двигуна – будьте ласкаві поліпшити гальма, удосконалити систему приводу, трансмісію. Встановили великі колеса – потрудіться підібрати низькопрофільну гуму. Замінили барабанні гальма дисковими – міняйте головний циліндр і вакуумний підсилювач.

Чи варто говорити про те, як важливо перед черговим тюнінгом порадитися хоча б з рядовим механіком автосервісу щодо можливих наслідків? А найкраще задуматися: чи не легше купити більш потужний і сучасний автомобіль, якщо власний перестав влаштовувати?

Корисно знати

Деякі види тюнінгу безпосередньо впливають на рівень безпеки автомобіля. Найпростіший приклад – заміна керма альтернативним. Про те, що в штатне рульове колесо вмонтована подушка безпеки, багато хто забуває. Не думають про можливе розкриття подушок безпеки і ті, хто вирішує обтягнути шкірою передню панель. Якщо не передбачити спеціальних швів в потрібних місцях, фронтальні подушки просто не зможуть вирватися назовні у відведений виробником час, стало бути, їх ефективність знизиться майже до нуля. Те ж можна сказати і про бічні подушки, розташовані в спинках крісел. Бажаючи зберегти в первозданному вигляді салон машини, багато автовласників натягують на сидіння чохли, які також стають на заваді при розкритті подушок.

Як правило, дилери негативно ставляться до ідей доопрацювання серійного автомобіля, крім хіба що установки пластикових навісних елементів. Однак деякі з офіціалів все ж пропонують досить широкий спектр послуг з тюнінгу. Замовляючи їх у дилера, ви отримуєте відразу кілька переваг. По-перше, все додаткове обладнання вже сертифіковане в Україні і має задовільну якість. По-друге, зберігається гарантія на автомобіль. По-третє, принаймні гірше від дилерського доопрацювання швидше за все не стане. Але є і недоліки, головний з них – звичайно ж, вартість. До того ж, якщо будь-яка деталь або агрегат вийде з ладу в період гарантії, вимагати безкоштовного ремонту можна буде лише у конкретного дилера – інші можуть не визнати це гарантійним випадком.

Підпишіться на наш Telegram-канал або читайте нас в Google News, щоб нічого не пропустити.