Euro NCAP провів сесію випробувань електронних асистентів водія, в якій взяли участь Jaguar I-Pace, Nissan Qashqai, Polestar 2 та Volkswagen ID.5.
Здавалося б, преміальні Jaguar та Polestar мають пропонувати більш досконалі та просунуті системи, ніж «простонародні» Nissan та Volkswagen, але вийшло навпаки. У нинішній сесії найвищу оцінку, тобто «четвірку», отримали Nissan Qashqai та Volkswagen ID.5.
«Фольксвагенівська» система Travel Assist має багатший функціонал, який дозволив виконати всі передбачені програмою випробувань тести, тоді як «ніссанівська» система ProPilot with Navi-Link не розрахована на проїзд класичного перехрестя (з круговими розв’язками та з’їздами вона справляється) і працює у вужчому швидкісному діапазоні. Натомість ProPilot with Navi-Link краще відпрацьовує аварійні сценарії, зокрема тести на підрізання – AEB (система автоматичного аварійного гальмування) завжди реагує на перешкоду оперативно та точно. Система Travel Assist не любить статичних перешкод, допускаючи занадто пізнє і різке гальмування – є ризик зіткнення.
Шведський електричний крос-ліфтбек Polestar 2 був на минулій сесії випробувань та отримав два бали підсумкового рейтингу, але з того часу розробники розширили функціонал його системи Pilot Assist та покращили протиаварійні алгоритми роботи, підсумкова оцінка зросла до трьох балів. Чому не «четвірка»? Тому що Pilot Assist, як і раніше, не працює на перехрестях будь-яких типів, а також, як і раніше, погано справляється зі статичними перешкодами. У разі відсутності реакції з боку водія (заснув або знепритомнів), Pilot Assist самостійно здійснює зупинку в смузі руху.
Електричний кросовер Jaguar I-Pace – найстаріша модель з чотирьох (випускається з 2018 року). Його система Adaptive Cruise with Steering Assist (InControl) не розрахована на проїзд перехресть, не розпізнає статичні перешкоди та погано утримує автомобіль у смузі руху. Найголовніший недолік: система продовжує працювати, якщо водій втрачає свідомість, при цьому відключається допомога при рулюванні – наслідки такого безконтрольного руху можуть бути катастрофічними.