Євросоюз може заборонити використання карбону в автомобілях

Євросоюз може заборонити використовувати вуглеволокно в автомобілебудуванні. Крім того, під заборону застосування композитів на основі вуглецю можуть потрапити сфери авіації та вітроенергетики. На думку влади ЄС, такі матеріали створюють ризики для здоров’я під час утилізації. При цьому світовий ринок вуглепластику торік оцінювали у 5,5 мільярда доларів.

Вуглепластикові матеріали стали популярними в автомобільній промисловості завдяки поєднанню міцності та легкості. Виробники електромобілів використовують карбон для компенсації ваги акумуляторних батарей. При цьому подібні композити досі вважаються дорогими у виробництві, тому на їхнє використання в автопромі припадає близько 20 відсотків.

Влада Євросоюзу вважає, що під час утилізації композитів у повітря потрапляють найтонші карбонові нитки, які викликають подразнення та хворобливі відчуття при потраплянні на шкіру. Крім того, вуглеволокно проводить електричний струм, тому теоретично мікрочастинки матеріалів можуть викликати короткі замикання.

Якщо законопроєкт про заборону карбону набуде чинності, автомобільна та інші промисловості не зможуть використати композитні матеріали з 2029 року. Окрім автомобільних брендів, від заборони постраждають і виробники вуглепластику. Якщо минулого року ринок подібних матеріалів оцінили у 5,5 мільярда доларів, то протягом десяти років ця сума може зрости втричі.

До речі, восени минулого року в одній з європейських країн заборонили рекламу автомобілів з ДВЗ. Гаага стала першим містом у світі, де запровадили подібну заборону.

Підпишіться на наш Telegram та Facebook, щоб нічого не пропустити.