Тест-драйв Changan Uni-K. Але є одне але

Ми вже познайомили вас з моделями CS35 Plus та CS55 Plus від китайської компанії Changan, але наостанок залишили розповідь про флагманський кросовер Uni-K. Чи вартий він цього статусу, чи виправдана його ціна?

Як виглядає

У марки Changan доволі своєрідне розуміння спадкоємності дизайну. Не можна сказати, що її взагалі немає, але фактично дуже важко стилістично пов’язати одну модель з іншою, якщо ми говоримо про екстер’єр. Комусь, можливо, такий підхід навіть до вподоби, але факт є фактом – Uni-K взагалі не схожий на молодші моделі бренду, наче «малювали» його зовсім інші люди, які керувалися іншою філософією.

Втім, не можна не погодитися, що Uni-K виглядає сучасно й навіть певною мірою солідно. Привертає до себе увагу оригінальне виконання решітки радіатора, приховані дверні ручки тощо. На щастя, тут немає недоречних кольорових декоративних елементів, які є у молодших кросоверів Changan, але зовсім без «спортивної бутафорії» нас не залишили – великий спойлер, масивний дифузор, аж чотири товсті патрубки вихлопної системи… Це все круто, коли для того є підстави. Але не в цьому випадку.

Що всередині

А от в салоні спадкоємність між моделями якраз присутня повною мірою. Тут все майже так само, як в CS55 Plus, навіть кольорові акценти є (на цей раз помаранчеві), але є певні відмінності. Наприклад, під екраном мультимедійної системи замість панелі зі зручними фізичними кнопками встановлена глянсова сенсорна – менш зручна, тому що іноді відблискує, притягує пил, залишає відбитки пальців.

А на самому екрані праворуч з’явилося ще декілька сенсорних кнопок, хоча вони скоріше для пасажира, адже водію до них в дорозі майже не дотягнутися. Краще б додали підтримку Android Auto, без чого у 2024 році автомобіль уявити неможливо.

Крім того, майданчик для бездротової зарядки смартфона в Uni-K можна закрити кришкою, на центральній консолі є додатковий важіль вибору режимів приводу, а у підголівнику водія – динаміки аудіосистеми Sony, звідки водій чує, наприклад, цокотіння поворотників. А мав би чути якісний звук. Він тут ніякий.

Звичайно, неможливо не помітити цифрову панель приладів, яка складається не з одного, а з трьох екранів. Вочевидь, це має викликати вау-ефект, хоча насправді користі від двох маленьких додаткових екранів майже немає – інформація про тиск у шинах точно не потрібна водію на постійній основі, а оберти двигуна та увімкнутий режим трансмісії міг би легко поміститися на основному екрані, як це зроблено на будь-якому іншому автомобілі.

Але найголовніша особливість Uni-K – неймовірний простір у другому ряду сидінь. Навряд чи знайдеться людина, якій не вистачить там місця. Але і в першому ряду не менш комфортно – сидіння зручні, місця багато. І в багажнику заявлено об’єму 516 літрів, що дуже непогано. Хоча вантажна висота доволі велика, а швидкість електроприводу двері багажника могла б бути вищою.

З недоліків для водія можна відзначити невдалу форму керма, занадто зрізаного як зверху, так і знизу, а також погану оглядовість через вузьке заднє скло. Безумовні переваги – висока якість матеріалів оздоблення, гарна шумоізоляція.

Як їде

З технічного погляду Changan Uni-K виглядає доволі «просунутим» кросовером – шасі зі стійками McPherson спереду та багатоважільною підвіскою ззаду, повний привід, 2-літровий бензиновий турбодвигун з безпосереднім упорскуванням та ланцюговим приводом ГРМ, 8-ступеневий «автомат» від японської компанії Aisin. І все це при 232 «конячках» потужності та 380 Нм крутного моменту, які розганяють двотонний автомобіль з місця до «сотні» за 8,2 секунди.

Як і в усіх інших Changan, слабкою ланкою Uni-K в сенсі задоволення від водіння є кермо. Воно абсолютно позбавлене зворотного зв’язку, до того ж має невдалу форму. Але ходова частина в цілому налаштована дуже непогано – підвіска легко «ковтає» вади асфальту, не допускаючи надмірного трясіння. Автомобіль не надто глибоко крениться у поворотах та доволі стабільно поводиться на високій швидкості.

Двигун теж потішив. І хоч він не створює ефекту «ракети», динаміки цілком вистачає, при тому, що турбоями як такої тут немає. Звісно, не в останню чергу певну «лагідність» роботі двигуна надає коробка передач, яка все робить вчасно та непомітно. Але є і «мінус» – витрата пального. У місті виходить понад 12 л/100 км, на трасі – 9 з гаком. Втім, не забувайте, що це великий автомобіль довжиною 4,86 м й масою 2005 кг для повнопривідної версії.

Попри такі великі розміри, маневрувати на Uni-K доволі легко навіть в обмеженому просторі, адже тут є дійсно якісні камери кругового огляду. Бічні, наприклад, «дивляться» просто на передні колеса, що дуже допомагає при паркуванні.

Висновок

Нормальна машина в цілому. І красива, і велика, і комфортна. Але, окрім багатьох дрібних недоліків, у неї є одне суттєве «але» – занадто дорога для «китайця». Тестовий примірник коштує приблизно 43 000 доларів. За ці гроші можна придбати непогано «напакований» Nissan X-Trail, наприклад. Або Skoda Kodiaq в топовій комплектації чи Mazda CX-60. У реальному житті, маючи такий цінник, Changan Uni-K не спроможний конкурувати з названими вище «грандами».

Підпишіться на наш Telegram та Facebook або читайте нас в Google News, щоб нічого не пропустити.