Тест-драйв Lexus LBX. Найменший, але не найгірший

В Україні з’явився новий кросовер Lexus LBX. Це найменша модель в лінійці марки та, можливо, найбільш суперечлива на перший погляд. Отже, ми взяли цей яскравий автомобіль на тест-драйв, щоб зрозуміти, чи відповідає він преміальному статусу Lexus.

Як виглядає

Ідея міського кросовера, який стане найменшим автомобілем марки Lexus, заснована на дуже простому спостереженні: на ринку багато автомобілів B-сегменту, але серед них дуже мало автомобілів, які можна назвати преміальними. Звичайно, є люди, які воліли б щодня користуватися невеликим автомобілем, яким легко керувати в щільному міському трафіку, але вони не будуть цього робити, тому що автомобілі, які їм подобаються зовні, «дешеві» всередині. Це саме та ринкова прогалина, в яку потрапляє Lexus LBX.

Однак тут виникає питання: чи не є Lexus LBX ребрендингом Toyota Yaris Cross? Спільна платформа, схожі габарити, схожа гібридна силова установка… Однак представники Lexus готові до таких інсинуацій і відповідають наступним чином – у LBX трохи інші габарити та колісна база, переналаштована підвіска, нижча посадка водія, новий акумулятор, який швидше приймає та відпускає заряд, тому гібрид має більший ККД, та й комплектації у LBX куди багатші, особливо якщо порівнювати базові версії.

І це насправді далеко не все. Lexus LBX можна замовити з оббивкою в інших кольорах, крім чорного. Не сприймайте це як жарт: для багатьох це дійсно важливо. Додамо сюди дверні ручки з електроприводом (просто геніальне рішення, яке дозволяє відкривати двері в один дотик, що зовні, що зсередини), шикарні фари в стандартній комплектації, задню світлодіодну стрічку – це те, що відрізняє «модний» автомобіль від звичайного.

Що всередині

Варто похвалити Lexus LBX ще й за приємний інтер’єр, хоча й без критики не обійдемося. Якість матеріалів оздоблення, як і загальна акуратність дизайну, на мій погляд, є чудовими. Однак це стосується лише першого ряду. У другому на картах дверей вже не м’який, а жорсткий пластик, центрального підлокітника немає, кишеня чомусь є лише на спинці переднього пасажирського сидіння. А у передніх сидінь, до речі, механічні регулювання. Чи це точно преміум?

Ергономіка салону в цілому непогана з урахуванням дуже компактних розмірів автомобіля. Те, чим колись славилися європейські бренди, тепер японці роблять не гірше, а може навіть краще. Так, місця для задніх пасажирів м’яко кажучи не багато, дверні отвори завузькі та й багажник величезним не назвати. Але з того, що мали, зробили максимум.

Дуже помітно, що інженери намагалися раціонально використати кожний сантиметр простору, щоб все вмістилося. Навіть майданчик для бездротової зарядки тут розташований так, що смартфон цілком на нього не ляже, він буде стирчати з полиці. Але функцію свою зарядка виконує й на практиці смартфон не сповзає – все ОК. Підсклянник на центральній консолі теж вмістився лише один, але, якщо підняти підлокітник, ви знайдете, куди поставити ще одну склянку.

З оглядовістю, як не дивно для маленького автомобіля, теж все гаразд. Єдиний недолік – широка смуга біля лівої передньої стійки, яка залишається недоторканою склоочисником. Хоча самі передні стійки тонкі, плюс є «кватирки» за дзеркалами. Заднє скло – не бутафорське, через нього все гарно видно, та й камера заднього виду дає чудове розуміння ситуації при паркуванні.

І на останок про мультимедійну частину. Дійсно великий для цього автомобіля екран має примітивну графіку, але цілком зрозуміле меню й гарну швидкість роботи. До того ж, під’єднавши Android Auto або Apple CarPlay, графіка мультимедіа вас вже не хвилюватиме. А щодо цифрової панелі приладів, то вона просто чудова – красиво «намальована» та дуже інформативна.

Як їде

Lexus LBX оснащений новою гібридною силовою установкою потужністю 136 к.с. (185 Нм) на базі трициліндрового двигуна об’ємом 1,5 л. Це і багато, і небагато одночасно. Сівши за кермо, я на мить відчув легке розчарування – натискання педалі газу в підлогу під час прискорення особливого результату не дає, проте дуже гарно відчувається, що цей автомобіль оснащений трансмісією e-CVT, яка підкидає оберти двигуна вгору, змушуючи його марно ревіти.

Але мушу визнати, що з кожним наступним кілометром за кермом LBX я відчував себе все краще – двигун все рідше досягав високих обертів, більше піклуючись про плавність ходу. Вона насправді дуже гарна навіть на посередньому асфальті.

Додатковий плюс: автомобіль дуже стійкий – не пірнає при гальмуванні, не задирає носа при розгоні, не сильно нахиляється в поворотах. Як тільки приходить розуміння, що цей автомобіль призначений не для буяння на вулицях міста, а для комфортної поїздки на роботу, починаєш цінувати ще й непогану шумоізоляцію салону.

А що з витратою пального? Чи дійсно нова гібридна система виявилося настільки ефективною, як про неї говорили інженери? С упевненістю кажу – так! Якщо їздити містом як заманеться, отримаєте 5,0-5,3 л/100 км, якщо обережно – 4,5-4,9 л/100 км. Хіба це не чудово?

Висновок

Японці доклали чимало зусиль для створення такого компактного преміального автомобіля, який сподобається європейцям, до яких ми, українці, себе теж відносимо. В цілому все вдалося, якщо заплющити очі не деякі недоліки по салону. Lexus LBX має ефектний вигляд, слухняно їде, дарує відчуття якості та комфорту. Завдяки цьому він має реальні шанси на успіх.

Підпишіться на наш Telegram та Facebook або читайте нас в Google News, щоб нічого не пропустити.