Тест-драйв Mazda CX-60. Всупереч тенденціям

Швидкі посилання [згорнути]

Mazda любить йти своїм шляхом всупереч панівним тенденціям. Поки всі скорочують об’єм своїх ДВЗ або взагалі переходять на електротягу, японці показали всім середній палець, створивши автомобіль, який самі ж називають початком нової ери кросоверів Mazda. Зустрічайте – CX-60! Чим він такий особливий? Тут є про що поговорити.

Насправді є дуже багато інформації від маркетологів Mazda про те, наскільки CX-60 класний, що аж преміальний – десятки сторінок А4 дрібним шрифтом. Але, чесно кажучи, хотілося б все це відкинути й простими словами розповісти вам про те, як CX-60 сприймається та відчувається людиною, якій автомобілі Mazda подобаються вже багато років.

По-перше, варто визнати, що CX-60 дійсно вийшов неординарним автомобілем для японської марки. Майже в усьому. Від дизайну, який авжеж впізнаваний, але ще більш витончений, від пропорцій, де довгий капот змістив кабіну ближче до центру колісної бази, створивши спортивно-динамічний силует, до технічної «начинки», коли під капотом поздовжньо встановлений 3,3-літровий бензиновий турбодвигун рядного 6-циліндрового компонування з 284 к.с. потужності та 450 Нм крутного моменту, з м’якогібридною надбудовою, з 8-ступеневим «автоматом» і системою повного приводу, притому, що сама по собі платформа автомобіля нова, і вона задньопривідна.

А ще тут не лише багатоважільна задня підвіска, а й подвійні поперечні важелі спереду! Плюс система Kinematic Posture Control, яка в теорії має «приклеювати» автомобіль до дороги при активному драйві. Ну просто спортивний кросовер від Mazda, не інакше. Саме так багато хто сприймає CX-60 при першому погляді.

Дехто також вважає, що CX-60 стане заміною для CX-5, тому ці автомобілі порівнюють між собою, але і це помилка – вони концептуально різні. Це дуже добре відчувається, якщо поїздити спочатку на одному, потім на іншому. Тут Mazda не збрехала, сказавши, що CX-60 відкриває нову еру кросоверів марки, які прагнуть у преміумсегмент. То що ж це все означає на практиці?

По-перше, що буде красиво та якісно. CX-60 не тільки зовні, але і в середині приємно дивує дизайном і матеріалами оздоблення. Тут шкіра, лише гарний пластик за майже повною відсутністю глянсу. В принципі, у Mazda вже давно гарні інтер’єри, але тут він ще кращий. І найтехнологічніший за всі інші моделі бренду. Наприклад, тут два великих екрани по 12,3 дюйма кожний, плюс проєкція на лобове скло, плюс система, яка впізнає водія за обличчям і відповідним чином налаштовує автомобіль саме для нього. Хоча не всі параметри можна довірити алгоритмам Mazda. Наприклад, налаштування сидіння та керма (привод керма тут електричний) краще робити самостійно, інакше ризикуєте опинитися в позі ембріона.

Особисто я хотів би подякувати японцям за повну відсутність сенсорних клавіш – тільки аналогові й тільки необхідні, що зручно та приємно для щоденного користування. Дуже непогані справи з простором для водія та його сусіда, з об’ємом багажника (570 літрів), але так собі місця для пасажирів другого ряду. Не сказати що мало, але й не багато, враховуючи зовнішні габарити автомобіля. В цілому салон дуже комфортний, практичний та гарно оснащений.

То може Mazda CX-60 ще і їде так, що за неї можна віддати всі гроші світу?

Перше, за що її можна полюбити – це звук 6-цмліндрового двигуна, дуже рідкісне на сьогодні явище для масового автомобіля. Він такий м’ясистий, чесний. І цей агрегат робить CX-60 швидким та динамічним у будь-якій ситуації – достатньо добряче натиснути на акселератор, і під гуркотіння табуна з 284 «конячок» ця куля починає свій політ. З місця до першої «сотні» – за 6,9 секунди.

Здається, запас потужності та тяги тут є завжди, навіть коли автомобіль завантажений під зав’язку. При цьому CX-60 не висмоктує гроші на пальне наче скажений, адже турбіна та м’яка гібридна надбудова свою справу роблять – 11 л/100 км у місті для автомобіля таких розмірів, вагою 1,8 тону та з 3,3 літровим двигуном можна вважати непоганим результатом. І якщо ви думаєте, що задля економії краще взяти варіант з 2,5-літровим двигуном на 192 «конячки», то ні – «їсть» він не менше, а їде набагато повільніше.

Отже, з двигуном все зрозуміло – полум’яне серце, що повністю відповідає зовнішності автомобіля. А от підвіска, швидше, колиска, від якої, як не дивно, хочеться більшої жорсткості, щоб закладений в неординарну конструкцію CX-60 динамічний характер розкрився повністю. Щоб на дорозі він поводився так само легко й невимушено як CX-5. Але ні, японці вирішили інакше, зробивши ставку на максимальний комфорт. Саме тому в CX-60 суттєві крени кузова, вертикальне розхитування, дещо розмиті реакції шасі на роботу кермом. Жодного натяку на спорт, зате максимум приємних відчуттів у повсякденній експлуатації. Ніщо навколишнє вас не турбуватиме, коли ви в салоні цього автомобіля. Особливо на заміській трасі, де CX-60 – наче риба у воді.

Висновок

Mazda намагалася створити неординарний автомобіль, і їй це вдалося. CX-60 одразу привернув до себе увагу й викликав неабияку цікавість потенційних покупців. Але найголовніше, щоб реальність збігалася з очікуваннями, тоді й чимала ціна кросовера (від 45 до 63 тисяч доларів) буде виправданою.

Підпишіться на наш Telegram та Facebook або читайте нас в Google News, щоб нічого не пропустити.