У Польщі серйозно ускладнили життя водіям

В Польше серьезно ужесточили правила для водителей

У Польщі, яка входить до складу Євросоюзу, де з великою увагою ставляться до захисту особистих прав громадян, почали діяти нові правила, які стосуються певних принципів роботи дорожньої поліції, повідомляє AUTO.RIA.COM.

Щоправда, цього разу все виглядає так, ніби місцеве законодавство змінилось не зовсім на користь свобод громадян. Скоріш, навпаки – розширило повноваження поліціянтів. Зрештою, розгляньмо, що ж такого змінилось в польських правилах, що вже варто знати українським водіям.

«Поліція вистрибуватиме з кущів»

Починаючи з 7 листопада польські патрульні не зобов’язані обирати лише дозволені для зупинки автомобілів місця, щоб там паркувати службове авто з увімкненими «мигалками», як це зараз заведено в Україні. Зі згаданого дня поліції дозволено розміщувати патрульні машини там, де офіцери вважатимуть за доцільне, аби такий спосіб розміщення ТЗ не створював небезпеки для дорожнього руху.

На додачу польським поліціянтам дозволили здійснювати контроль за трафіком на «цивільних», тобто не обладнаних відповідною символікою та проблисковими маячками автомобілях. Місцеве видання Moto.pl, за інформацією якого ми створили даний матеріал, вже назвало ці зміни «Поліція вистрибуватиме з кущів». Щось ніби знайоме, чи не так?

Руки на кермо по-польськи

Відхопити «мандата», як називають штраф поляки, тепер можна й за те, що водій не дотримується вказівок поліцейського, після зупинки не тримає руки на кермі, або вийшов з машини без запрошення від патрульного. Тож бажання посперечатись, поводитись зухвало або вийти з машини обійдеться щонайменше у 500 злотих (близько 3200 грн). Таке рішення місцева влада прийняла, щоб поліцейські уникали зайвих дискусій з окремими водіями.

  Хто може не купувати страховку на автомобіль

Руки на кермо по-українськи

Варто зазначити, Україна вже намагалася прямувати вказаним Європою напрямком. Наприкінці 2017-го року у Верховній Раді 8-го скликання був зареєстрований законопроект, який пропонував зробити більш жорсткими правила спілкування з патрульними водіїв та пасажирів автомобілів. За версією авторів цього документа, українські автомобілісти після зупинки на вимогу поліцейського теж би мали тримати руки на кермі й не покидати авто без запрошення. Те саме стосувалось і пасажирів: сидіти тихо та не робити різких рухів.

На щастя, ініціатива отримала порцію жорсткої критики від фахівців у сфері дорожньої безпеки та транспортного права, й проект так і не був винесений на голосування. А у зв’язку з припиненням повноважень Ради 8-го скликання, згаданий документ розгляду новим Парламентом не підлягає.

Скільки «намотали», і чи не «відмотали»?

Та повернімось до нововведень у польському законодавстві: відтепер при кожній зупинці там автомобіля поліцією фіксуватиметься пробіг, який показує одометр. Ці дані відразу вноситимуться до центральної бази даних. Тож водіям доведеться надати доступ патрульним до панелі приладів, аби ті змогли побачити лічильник кілометражу.

Нагадаємо, що у разі виявлення «скрученого» пробігу, завдяки прийнятим навесні 2019 року змінам до польського законодавства, на порушника чекає покарання від штрафу розміром 21 тисячу гривень до справжнього тюремного ув’язнення, на строк від 3 місяців до 5 років.

  Думка юриста: яма на дорозі - телефонуйте в поліцію

Давай-но все зробимо швиденько

У нових польських правилах є виключення, коли фіксація пробігу не є обов’язковою, наприклад, під час проведення тотальних перевірок на предмет вживання водіями алкоголю в рамках акції «Тверезий ранок». Щоб не затримувати рух, патрульні не займатимуться одометрами, а лиш перевірятимуть водіїв «на вихлоп». Водночас поліції під час проведення таких заходів дозволяється не представлятись водієві, якщо той окремо не попросить про це.

Тож українським водіям, які мандруватимуть до Польщі на авто, слід пам’ятати, що нахабна поведінка та відмова від виконання вказівок поліцейського може добряче вдарити по гаманцю. Не варто й покидати авто без окремого запрошення.

Норми, які почнуть діяти у Польщі вже за місяць, здаються доволі жорсткими, тим паче, що Європа останнім часом дотримувалась принципів терпимості, толерантності та захисту прав насамперед громадян. Проте, очевидно й інше: якби не було б передумов для таких нововведень, то навряд чи вони й з’явились би.

Тож є одна річ, яку варто усвідомити окремим персонажам, – і це вже мова про українських водіїв. Перед тим, як тицяти у поліцейського відеокамерою та десяток разів вигукувати «причина зупинки», варто подумати: чи не призведе це врешті до тих змін, які запроваджені у Польщі… Адже одного разу їх вже пропонували зробити законними українські нардепи.