На всі гроші. Про що слід пам’ятати шанувальникам швидкої їзди

О чем нужно помнить любителям быстрой езды

Теза про те, що автомобіль є суто засобом пересування, далеко не завжди відповідає дійсності. З часів появи на дорогах посправжньому швидких автомобілів з високими динамічними характеристиками багато водіїв розглядають час, проведений за кермом, як хобі. Для таких людей керованість і бічні перевантаження в поворотах важливіше практичності і вони частіше за інших схильні до спокусі сильніше натиснути на педаль газу.

Любов до швидкої їзди закладена в людській природі, але, сідаючи за кермо потужного авто, важливо пам’ятати про базові принципи поведінки на дорозі, які допоможуть уникнути неприємностей, адже швидкість це не тільки азартно, але і небезпечно.

Правила дорожнього руху

Перше і найголовніше правило будь-якого водія – не порушувати правила. Навіть поспіх по дорозі в аеропорт не може бути виправданням для перетину суцільної осьової під час обгону – попереду може бути примикання другорядної дороги, з якої на трасу може виїхати автомобіль. Обгін варто здійснювати тільки в умовах гарної оглядовості та переконавшись, що вільного простору вистачить для завершення маневру. Те саме можна сказати щодо обмежень швидкості – на щастя, в Україні допустимі значення бувають вище, ніж в деяких європейських країнах.

Підготовка

Не менш важливий фактор для будь-якого водія, який помічав за собою пристрасть до активних перестроювань, гонок зі світлофора та інших драйверських радощів. Потрібно добре вивчити можливості свого автомобіля, поріг настання знесення назовні повороту, або розвитку заносу, поведінки на розбитому асфальті на швидкості вище середнього тощо. Також необхідно дослідним шляхом на безпечній ділянці зрозуміти, як автомобіль реагує в критичних ситуаціях і тренувати навички протидії – таким чином, раптова втрата керованості не застане водія зненацька і він зможе повернути автомобіль під свій контроль.

Цей пункт тим більш актуальний у зв’язку з вкрай недостатнім рівнем підготовки водіїв українськими автошколами. З цієї причини всім, а не тільки активним драйверам, можна рекомендувати проходження додаткових курсів контраварійного водіння особливо, якщо в розпорядженні організаторів є повноцінний полігон, а програма не обмежується одним лише поліцейським розворотом.

Не варто також забувати, що навички, отримані в результаті навчання, вимагають постійної практики в іншому випадку навіть після гоночних курсів водій ризикує переоцінити свої можливості. Тому регулярні тренування на спеціально обладнаних майданчиках можуть стати чудовим прикладом поєднання приємного з корисним.

Готовність техники

Технічний стан автомобіля це його здатність забезпечити очікувані від нього показники. Уповільнення, наприклад, коли зношені гальмівні колодки можуть не впоратися зі зниженням швидкості перед крутим поворотом. Крім гальм, критично важливим для безпечного водіння є стан елементів підвіски і рульового управління, а також вибір шин.

Шанувальники «Формули-1» напевно знають про недавній період в історії Королеви автоспорту, коли тільки за рахунок шин деякі команди отримували критичне перевагу в гонці. Звичайно, на дорогах загального користування шини використовуються зовсім інші, однак і в цьому випадку саме від них залежить і швидкість в повороті, і безпеку на дорозі.

До речі, спеціально для водіїв з активною життєвою позицією фінський виробник шин Nokian Tyres підготував модель Nokian Hakka Black 2 з безпрецедентним рівнем зчеплення на сухій та мокрій дорозі і швидкісним індексом Y (до 300 км/год).