Картинг в дощ. Особливості пілотажу

Картинг в дождь. Особенности пилотажа

Знаєте, чим хороша осінь? Тим, що в цю пору року часто йдуть дощі, які додають в захоплення картингом гостроти та непередбачуваності. Їзда по мокрому асфальту на сліках – окреме мистецтво, яке можна порівняти з їздою по льоду. Але опанувати потрібні навички, звичайно ж, можна, і зараз ми пояснимо вам основні моменти «мокрої» їзди, щоб вона не тільки не стала причиною відмови від виходу на трасу, а, навпаки, щоб ви чекали дощу, як «субарист» снігу.

Головне правило дощового пілотажу – їхати там, де ви і не подумали б їхати на сухому асфальті, тобто повз ідеальної траєкторії, відполірованої шинами в суху погоду. Важливо знайти і використовувати ту частину покриття, де зачіп максимальний. В окремих випадках це може означати проходження повороту по зовнішньому радіусу або, навпаки, ранній «нирок» всередину повороту.

Так чи інакше, з накатаною траєкторією доведеться стикатися. В цьому випадку необхідно їхати настільки прямолінійно, наскільки це можливо, щоб зменшити ймовірність заносу. Через значно менший зачеп в повороті в порівнянні з сухим асфальтом, доведеться жертвувати швидкістю входу заради прямолінійного руху. Це, в свою чергу, означає пізній і більш «гострий» вхід з більш пізнім апексом.

По ходу заїзду дощ може закінчитися. В цьому випадку доведеться шукати найбільш сухі ділянки траси, з огляду на той факт, що з кожним колом стан асфальту буде змінюватися. У низинах (якщо мова йде про трасу з перепадами висот, які є в картинг-центрі «Жага швидкості»), тобто в місцях скупчення води, поворот бажано проходити по зовнішньому від центру низини радіусу. Крім того, слід бути акуратним на свіжих асфальтових «латках» і на пофарбованих ділянках траси (наприклад, на стартовій решітці) – як правило, ці ділянки в дощ найбільш слизькі.

  Техніка проходження поворотів в картингу

Межа зчеплення шини в дощ відчутно менше, ніж на сухому асфальті, що робить межу між «тримаком» і відсутністю зчеплення гранично тонкою. Якщо перейти межу зацепа і відправити карт в ковзання, відновити стійкий контакт з мокрим покриттям буває складно.

У дощ вкрай важливо змусити карт ковзати з моменту входу в поворот. Можна спробувати увійти в поворот трохи швидше, ніж здається можливим, домігшись недостатньої обертальності. Плавною роботою газом можна трансформувати її в невелику надлишкову, постійно рухаючись на межі зацепа шин. По суті, під час дощу карт повинен ковзати практично завжди. Не розмашисто, без заносу задньої осі, але рівно, під постійним контролем пілота. Якщо по мокрому асфальту карт йде як по рейках, швидше за все ви їдете повільно.

  Їзда на межі «зачепу». Робота з шинами в картингу

У попередніх уроках ми говорили про те, що педалями газу і гальма потрібно працювати швидко, але плавно. У дощ це твердження актуальне подвійно. Кожного разу, прискорюючись на виході з повороту, «відкривайте» газ ще плавніше, ніж на сухому асфальті. Коли скидаєте газ на вході, відпускайте його ніжно, відчуваючи кожен виток пружинки під педаллю. Ні в якому разі не можна просто кидати педаль.

Коли шини не в змозі пробитися крізь рівень води і дістати до асфальту, карт по інерції спрямовується у вільне плавання. Цей ефект називається аквапланування. Якщо ви «спливли», ваше завдання – мінімізувати кількість власних рухів за кермом. Продовжуйте тримати рівний газ, ні в якому разі не кидаючи педаль, і вже тим більше не можна в такій ситуації гальмувати. Інакше виліт з траси вам гарантований.

Лучший картинг в Киеве

Загалом, картинг в дощ – це дуже цікаво і, до речі, дуже корисно з точки зору практичних навичок напередодні слизької зими. Але поспішайте – до кінця сезону залишилися лічені дні. Наприклад, картинг-центр «Жага швидкості» (м. Київ, пр. Глушкова, 9, Льодовий стадіон) скоро закриється до весни. До того ж, кінець сезону – чудова можливість заощадити, скориставшись численними знижками та акціями.