Тест-драйв Alpine A110. Повернення легенди

Alpine A110

Багато хто відмінно пам’ятає легендарного тезку Alpine A110 з далекого минулого. І від того ще більше жадають знову побачити емоційне купе з Франції на дорогах і треках.

Емоційний голод виразно дається взнаки. Як інакше пояснити, що всі тисяча дев’ятсот п’ятьдесят п’ять примірників (тепер ви знаєте, в якому році з’явився бренд Alpine) А110 Premiere Edition розхапали за кілька днів? Цей автомобіль одних змусить копатися в далеких закутках пам’яті, пробуджуючи спогади з дитинства, а інших – мріяти, зачіпаючи давно вже, здавалося б, атрофовані душевні струни. Розглядати деталі, гладити поверхні, вигини, округлості кузова, згадуючи оригінальну модель роботи генія дизайну Джованні Мікелотті, можна годинами. Тільки час підтискає. Прокатимся?

Почнемо з посадки: у легких (кожне – всього 13,1 кг) крісел Sabelt з комбінованою обшивкою зі шкіри та мікрофібри Dinamica фіксована спинка та інтегровані підголівники. За кермом моментально вдається знайти правильне положення, яке забезпечує достатню свободу рухів рук і, природно, голові в шоломі.

Класичні елементи в салоні неймовірно гармонійно поєднуються з сучасними рішеннями – тією ж цифровою панеллю приладів. Підрульові пелюстки закріплені на рульовій колонці, тому при повороті залишаються на місці. У глибоких кріслах з інтегрованими підголівниками передбачені отвори для чотирьохточкових ременів безпеки.

Кажуть, була проведена велика робота над визначенням необхідних габаритів, щоб вони підходили під водіїв майже будь-якої статури. І можна вловити, більш того – побачити практично маніакальну увагу до кожної деталі. Опора для лівої ноги, наприклад, встановлена вертикально, що спочатку трохи вводить в сум’яття, але насправді так правильно: будеш міцно триматися на водійському місці з мінімумом зусиль.

Перед очима – повністю цифровий щиток приладів, який легко настроюється відповідно до режиму руху, і така кількість всякої інформації, що можна спостерігати навіть за миттєвими значеннями крутного моменту і потужності, ступенем натискання на педаль газу, тиском наддуву і гальмівної системи.

  Тест-драйв Peugeot 508. Готовий оригінальничати

Чотирициліндровий бензиновий турбомотор разом з коробкою передач запозичений у Renault Espace. Але в даному випадку вони поводяться зовсім інакше – маса купе з повністю алюмінієвим кузовом всього 1123 кг.

На одній хвилі

Природно, силовий агрегат адаптували під характер Alpine A110: тут він видає 252 к.с. потужності. Роботизована коробка з двома зчепленнями отримала оновлену програму управління та інші передавальні числа – перші чотири ступені зближені, щоб розгін з місця до «сотні» укладався в обіцяні 4,5 с. Великі пелюстки з алюмінію розумно встановлені на рульовій колонці, користуватися ними виходить інтуїтивно. Для всіх органів управління підібрано правильне зусилля, дозувати яке дуже легко: у керма прекрасниц зворотний зв’язок, він дуже гострий і точний на малих кутах.

Це цінуєш не тільки на треку, але і на дорозі, де Alpine A110 виявився майже комфортним – з урахуванням його вроджених спортивних устремлінь, він дуже добре фільтрує нерівності і дефекти асфальтового полотна. Педаль гальма, яка приводить в дію дуже потужну систему, теж не вимагає особливого звикання: у неї звичайний хід і настройки – дозувати уповільнення виходить з хірургічною точністю.

А фантастичний звук! В голосі чотирициліндрового двигуна, що відгукується гуркотом під скидання газу, є щось спільне з манерою виконання Елли Фіцджеральд – простий темп перемежовується складними імпровізаціями.

  Тест-драйв Lexus RX 2020. Наочна демонстрація

Традиції і сучасність

Компактність, легкість, маневреність: ключові характеристики легендарного A110 1960-х років присутні й у нинішнього купе. Однак всі вони забезпечені більш сучасною технічною схемою, що гарантує більш збалансовану спортивну поведінку на дорозі.

Гальмівна система А110, розроблена італійською Brembo, передбачає чотири диски діаметром 320 мм і чотирипоршневі алюмінієві супорти на передній осі. Шини різнорозмірні: 205/40 R18 и 235/40 R18.

У старого A110 поздовжній двигун розташовувався в задньому звисі, тобто за задніми колесами, що наділяло автомобіль вираженою схильністю до надмірної обертальності. Нове купе набагато краще врівноважено. Чотирициліндровий турбомотор M5Pt об’ємом 1,8 л, який запозичили у Renault Espace, отримав допрацьовані системи впуску та випуску заради збільшення потужності до 252 к.с. Він встановлений поперечно в межах бази. Паливний бак розташований між передніми колесами: таким чином забезпечується оптимальний розподіл маси по осях з легкою перевагою на задню. Відстань мас від центра ваги невелика, що робить купе дуже моторним. У семиступінчастої роботизованої коробки Getrag з двома «мокрими» зчепленнями особливі передавальні числа, в той час як підвіска на поперечних важелях спереду і ззаду розроблялася спеціально для А110. Платформа і кузов з’єднані один з одним зварюванням, клепкою і склеюванням, тому купе вийшло і жорстким, і легким (автомобіль важить всього 1123 кг}. Плоске днище і дифузор забезпечують найкращий компроміс між аеродинамічним опором (коефіцієнт 0,32) і притискною силою.