Тест-драйв Citroen C5 Aircross. Високий блондин у чорному черевику

Citroen C5 Aircross

Продавати французькі автомобілі в Україні завжди було складно. А з новим Citroen C5 Aircross може стати ще складніше.

Citroёn C5 Aircross частково запізнілий стрибок в клітку середньорозмірних сімейних кросоверів, де і так тісно, а гризня за лідерство йде така, що не позаздриш. Європейський покупець з віконця MPV все більше поглядає в бік SUV. Але наскільки чесно на цій галявині грає Citroёn?

Дійсно, машина зручна в багатьох відносинах, виглядає оригінально і при неабиякому универсалізмі позбавлена псевдоспортивного кітчу. Дизайнери продовжують збагачувати ринкову ріллю добривами з ідей концепту Cactus. Ці кольорові «блюдця» по нижній кромці кузова, які мають нібито цілком практичний сенс профілактику «поранень» на парковці дверима сусідніх автомобілів, нам вже знайомі по серійним «Кактусу» та С3 Airсross.

Перейти з електронного джойстика КП на підрульові «вушка» – не проблема. Але навіщо? Особливою спритності це не додає.

Іншим кросоверам залишається як і раніше бити чолом біля вівтаря горезвісної спортивності, шануючи її єдиним рушієм продажів в класі. А між тим, не всім подобається, коли їх молодшенького на гальорці нудить або виючу від перевантажень собаку намотує на черевики сідоків. Тобто, спорт спортсменам. Замість цього, як і інші недавні «Сітроени», C5 Aircross голосує за комфорт і практичність, сповідуючи нову мантру бренду ідею плавного пересування в просторі.

Ралі на сторожі комфорту?

С5 Aircross використовує платформу Peugeot 3008 та 5008, розташуватись по колісній базі десь посередині. Але щоб підтримати свій врівноважений візуальний посил, Citroёn запропонував цікаву інженерну новацію. Його коником стали незвичайні для цивільних автомобілів амортизатори. Парадокс, але головним інструментом в боротьбі за комфорт виявилися саме ралійні розробки в області підвіски. Французи назвали це Progressive Hydraulic Cushions. Схема проста: спереду – МcPherson, ззаду – напівзалежна балка. Скрізь стандартні пружини та пасивні гідравлічні амортизатори. Однак замість поліуретанових втулок в амортизаторах засіли гідравлічні буфери, пронизані різнокаліберними каналами для масла.

Поруч з шайбою селектора системи Grip Control є кнопка Sport. Якщо її ввімкнути, автомат відсікає передачі трохи пізніше. Але реактивного зусилля на кермі не додається

Буфера стоять як на стиск, так і на відбій, що дозволяє амортизаторам при збільшенні навантаження нарощувати власний опір, причому по наростаючій експоненті. Щось на кшталт амортизатора в амортизаторі. Стійки гасять удари набагато делікатніше – розсіюючи енергію і не вистрілюючи штоком “в обратку”. У Марокко на першому тесті машини крім місцевих фініків нам вдалося спробувати і нову схему. І виходить так, що при відсутності серйозного навантаження підвіска не блищить енергоємністю, транслює багато з дрібного дорожнього шлюбу. Але обірвані узбіччя, неабиякі вибоїни, відверті діри вона іноді ковтає, навіть не поперхнувшись.

Боротьба з буденністю

На жаль, французи продовжують вважати, що повний привід європейським кросоверу не потрібен. Це не тільки зайві євро в ціннику, а й додаткові грами вуглекислоти у вихлопі. Регламент не схвалить. Тому для допомоги на складному покритті маємо лише cпецкомплект налаштувань ESP фірмову систему Grip Control в комплекті з системою допомоги при спуску. Переконати нас в ефективності цього сумнівного тандему, мабуть, головна проблема маркетологів бренду.

За рахунок фальшпідлоги об’єм багажника можна збільшити з 580 до 720 літрів. Задні крісла складаються окремо. Європейська практичність дозволяє перевозити різнокаліберну поклажу

Автомат від Aisin тепер не тільки 6, а й 8ступеневий, і до його роботі питань немає. Деяке здивування викликав лише авангардний дизайн і ще більш авангардний алгоритм роботи його селектора. Виходить, ці незручності наша плата за традиційну відмову Citroёn від буденності та ортодоксальності.

Чим складніше завдання для підвіски, тим краще з ним справляється C5 Aircross

Електронікою кросовер набитий по самий панорамний дах, включаючи цифрову анімовану приладову панель на 12,3 дюйма, масаж сидінь та адаптивний круїз, але виключаючи обігрів задніх сидінь і лобового скла в повному обсязі (гріється лише зона «паркінгу» склоочисників). А ось з моторами – засідка. Ні, ми спробували топові 180-сильні бензинову турбочетверку THP та турбодизель Blue HDi – обидва гарні. Дизель помітно економічніше, і, зрозуміло, він більш «моментний», що особливо помітно на гірському серпантині. Однак в Україні 180-сильного бензинового агрегату немає. Замість нього – 1,6-літровий на 165 «сил» з 6-ступеневою АКП. Плюс дизель слабший за топовий – 1.5 BlueHDi 130, проте з 8-степуневою АКП.

+ Дизайн, оформлення та оснащення салону, підвіска, дизельний двигун

Немає повного приводу, плоскі сидіння другого ряду, кліренс

Висновок

Нещодавно С5 Aircross з’явився в салонах українських дилерів Citroën. Трохи раніше були оголошені комплектації і ціни. Так от базовий С5 Aircross коштує 724 700 грн., А топовий потягне майже на 900 тисяч. Чесно кажучи, ціна розчарувала. Дорогувато на тлі конкурентів. От і виходить, що конкурувати французам знову доведеться за рахунок зовнішності, неординарності, а в даному випадку ще й оснащення, оскільки чисто з практичних позицій стати на нашому ринку бестселером у цього красеня шансів небагато.