Тест-драйв Lexus RX 2020. Наочна демонстрація

Lexus RX 2020

Як правило, плановий рестайлінг тієї чи іншої моделі не привертає до себе підвищеної уваги, та й самі автовиробники не прагнуть зібрати з такої нагоди журналістів з усього континенту. Але історія з оновленням четвертого покоління Lexus RX дещо інша. По-перше, в цьому році Lexus святкує своє 30-річчя, що само по собі привід. А по-друге, оновлений RX – флагман кроссоверної лінійки марки – при удаваній схожості з дорестайлінговою версією приніс з собою не тільки ряд доробок, а й як мінімум одну серйозну технічну інновацію.

У тому, що Lexus RX – знакова модель для марки зокрема і для автомобільної індустрії в цілому, немає ніяких сумнівів. У 1998 році він став першим в світі преміальним кросовером, а в 2005-му ця ж модель, але вже другого покоління, відкрила сегмент преміальних кросоверів з гібридною силовою установкою. Ну а поточне, четверте покоління RX, здивувало неординарним дизайном – зухвалим і агресивним. В деякому сенсі навіть занадто. Не всім клієнтам марки така агресія припала до смаку. Саме тому, працюючи над рестайлінгом, дизайнери Lexus злегка згладили «гострі кути», надавши автомобілю трохи більше респектабельності. У дрібницях, часом тільки на рівні сприйняття, але ефект безперечно є. Особливо явно його видно, коли оновлена ​​і дорестайлингова версії RX стоять поруч.

До речі, для повноти картини і наочної демонстрації динаміки розвитку автомобільної індустрії за 20 років, нам дали можливість покататися на всіх поколіннях Lexus RX. Поностальгувати за «теплими» і «чесними» автомобілями, які не перепічкані електронікою. Це був приємний і цікавий досвід спілкування з хорошими автомобілями, чого вже там. Але він тільки посилив сприйняття нового RX таким собі космічним кораблем з майбутнього, яким він безумовно був би, покажи його світу 20 років тому. Наскільки все комфортно, легко і красиво!

П’ять, шість, сім

Красиво і комфортно в салоні Lexus RX було до рестайлінгу, залишилося і після. Тут подвійного трактування, як з зовнішнім виглядом, не було з самого початку. Японці лише дещо підправили. Наприклад, мультимедійний комплекс отримав 12,3-дюймовий дисплей, який посунули трохи вперед, щоб користуватися ним було зручніше і водієві, і передньому пасажирові. Система тепер повноцінно інтегрується з Apple Car Play і Android Auto, навчена розпізнавати голосові команди через Apple Siri і Google Assistant. Місце джойстика для управління мультимедійкою зайняв на центральному тунелі сенсорний тачпад. Не скажу, що це саме зручне рішення з тих, що мені доводилося бачити, але в Lexus міцно в нього вірять.

  Тест-драйв Peugeot 508. Готовий оригінальничати

Ну і добре! Має ж бути хоча б щось, на що можна було б побурчати. Тому що все інше в салоні RX практично бездоганно. Комфортні сидіння, відмінна ергономіка, тактильно-візуальне задоволення від матеріалів оздоблення, благородне звучання аудіосистеми, шумоізоляція на вельми і вельми гідному рівні. Розумію, що звучить пафосно, але відчуття у салоні RX дійсно налаштовують на позитивну хвилю і безперечно піднімають самооцінку власника.

У RX, до речі, є не тільки стандартна 5-місна версія, але і подовжена з літерою L в індексі. Причому електрорегулюванням в ній піддаються сидіння не тільки другого, але й третього ряду. В ногах пасажирів галерки може бути до 95 мм вільного простору, що насправді не так уже й мало. І стеля на голову не тисне, оскільки п’яті двері в L-версії встановлено більш вертикально, ніж в стандартній. А другий ряд опціонально можна замовити з двома роздільними сидіннями. Тобто Lexus RX L може бути і 6- і 7-місним.

З цікавих «фішочок» салону хотілося б відзначити такий стандартний, здавалося б, атрибут Lexus, як аналоговий годинник, але в оновленому RX його оснастили GPS-функцією автоматичної настройки часових поясів. Ось так-то!

Скануюче лезо

А тепер про найцікавіше для справжніх автомобілістів – про «залізо». Силові установки в ході рестайлінгу інженери чіпати не стали, зате перенастроїли шасі в прагненні поліпшити плавність ходу і точність реакцій (задній стабілізатор поперечної стійкості став жорсткіше, товше і має порожнисту конструкцію), зробили конструкцію кузова жорсткіше за рахунок додаткових точок зварювання і структурних клеїв, а також знизили кількість шумів, вібрацій і кренів. RX оснастили системою активної допомоги в повороті, яка нівелює ефект недостатньої поворотності, в амортизаторах застосували спеціальний клапан наднизької швидкості для поглинання вібрацій від дрібних дефектів асфальту.

Плавність ходу у RX дійсно стала краще – весь дріб’язок він ефективно відсікає, лежачих поліцейських перескакує на подив м’яко і в поворотах, здається, став кренитися трохи менше. Зрозуміти, що шасі швидше і точніше реагує на повороти керма, можна тільки в прямому порівнянні з дорестайлінговою машиною, але, повірте, це слова не порожні та інженери Lexus не лукавили. RX четвертого покоління і до оновлення непогано поводив себе на дорозі, а після нього нехай по трохи, але додав по всіх фронтах.

Крім згаданих вище є й інші, менш значущі зміни, що вплинули на загальне враження від поведінки автомобіля на дорозі – перераховувати всі не має сенсу. А от про що варто поговорити окремо і докладно, так це про унікальну в своєму роді систему управління дальнім світлом BladeScan, яка на рестайлінговому Lexus RX відзначила світовий дебют.

  Тест-драйв Alpine A110. Повернення легенди

Пояснити принцип роботи системи в двох словах не вийде, тому звернемося до того опису, який дали інженери Lexus: світловий потік від світлодіодів основних фар проектується на дзеркало, що має форму леза, яке обертається зі швидкістю 6000 об/хв. Світло, яке відбивається від дзеркальної поверхні,  проходить через лінзу і висвітлює дорогу. Система дозволяє природним чином розширити сектор освітлення променем дальнього світла, завдяки чому дорожня розмітка та інші зони перед автомобілем, які водієві зазвичай важко розгледіти, висвітлюються яскравіше і краще помітні.

Контролер управління лампами в лівій фарі перевіряє інформацію про навколишнє оточення, одержувану від фронтальної камери, на наявність інших транспортних засобів перед автомобілем, природного рівня освітленості, а також аналізує інформацію про швидкість руху автомобіля, появу заносу або початку повороту. Використовуючи всі ці дані, блок управляє роботою світлодіодів регулює яскравість світлового потоку для оптимального перерозподілу світла.

Для порівняння, при включеній системі дальнього світла матричного типу пішоходи стають помітні на відстані 32 м перед автомобілем, а при використанні BladeScan ця відстань збільшується до 56 м.

Звичайно, за привілей мати BladeScan на своєму Lexus RX доведеться гарненько доплатити, але воно того однозначно варто. Як абсолютно точно варті того системи, що входять в комплекс Lexus Safety System +, яка навчилася визначати пішоходів не тільки вдень, але й вночі. Велосипедистів вона теж може визначати, але тільки вдень.

Lexus RX, як і раніше, запропонують в трьох версіях. Молодша – RX 300 – оснащена 2-літровою бензиновою «турбочетвіркою» потужністю 238 к.с. Під капотом середньої – RX 350 – працює 3,5-літровий V6 з 299 «конячками» потужності. Ну а топовий RX 450h з гібридною силовою установкою, що складається з 3,5-літрового V6 і електромотора, має в своєму розпорядженні 313 к.с. потужності. Який би ви не вибрали, ви точно отримаєте стильний і комфортний автомобіль з цікавою керованістю і високим рівнем турботи про водія і пасажирів.

Достоїнства і недоліки Lexus RX 2020

+ Стиль, комфорт і ергономіка, система BladeScan, 7-місна версія.

– Незручний тачпад управління медіасистемою.