Тест-драйв Opel Astra J. І знову здрастуйте!

Opel Astra J

Не дивуйтеся – це не помилка і не старий матеріал, який ми дістали з архіву. На дворі дійсно 2019 рік і перед вам седан Opel Astra J, який зараз можна купити в Україні не на вторинному ринку, а абсолютно новим в автосалоні із заводською гарантією та іншими складовими офіційної покупки автомобіля. Причому просять за седан цілком демократичні суми – від 404 000 грн (трохи більше 16 тисяч доларів).
Як так сталося, що у нас продається Astra четвертого покоління, в той час як в Європі вже наспів рестайлінг п’ятого? Не питайте, це довго і складно пояснювати. Але якийсь час наш сьогоднішній піддослідний буде знаходити покупців в Україні серед тих, хто сумує і ностальгує в дусі “от раніше автомобілі робили краще”. Отримайте розпишіться. Седан Opel Astra J – те, що вам потрібно!

Стара школа

Так довго Astra J тримається на конвеєрі частково завдяки тому, що її “вічнозелений” дизайн не викликає ніяких емоцій. В хорошому сенсі. Він нейтральний, а тому десятиліттями може не втрачати актуальність.
З інтер’єром складніше. Він відразу видає вік моделі, причому не стільки формами і лініями, скільки кількістю аналогових кнопок. Їх тільки на центральній консолі чотири десятки. Плюс блоки кнопок на обох спицях керма. нині так ніхто вже не робить. навіть екран мультимедійної системи, і той не сенсорний (і за доплату). Чи можна назвати це недоліком? І так і ні. Так, якщо ви нехай і помірний, але все ж прихильник сучасних технологій. Ні, якщо вважаєте, що чим менше електроніки та сенсорів, тим простіше і надійніше. Безумовно, з наскоку у всій цій безлічі кнопок і крутилок не розібратися, тим більш не потрапити навмання під час руху, але через пару днів м’язова пам’ять робить свою справу, направляючи руку туди, куди потрібно.
Прості матеріали оздоблення, треба віддати їм належне, тактильно гарні, та й зібраний салон міцно. Крісла відносно зручні, хоча бічної підтримки їм трохи бракує. Ззаду, при цьому, можна якийсь час їхати навіть утрьох.
Є питання до оглядовості. Масивні передні стійки перекривають собою занадто багато, “віконця-бійниці” погоди не роблять, камери заднього виду не передбачено. А ще дуже дратує відсутність кнопки на кришці багажника. Відчинити її можна або з салону, або з брелока. Зате сам багажник дуже місткий (460 л) – плюс в карму практичності седана.

  Тест-драйв Peugeot 508. Готовий оригінальничати

Для наших доріг

Чим седан Opel Astra J підкорював п’ять-шість років тому, тим підкорює і сьогодні. У нього відмінне шасі для українських доріг. Зібране і комфортне. НЕ гримить, не трясе, але при цьому дає водієві відчуття чесної та зрозумілої керованості з гарним зворотним зв’язком на кермі, що на теперішній час рідкість.
Проста на перший погляд схема підвісок з напівзалежною конструкцією ззаду насправді таїть невеликий секрет. Замість звичайної балки інженери використували механізм Уатта, який певною мірою дозволяє правій та лівій частині балкки зміщуватися вертикально відносно одна одної, завдяки чому досягається легка імітація роботи незалежної підвіски. Звідси і далеко не завжди властиві автомобілям з напівзалежною задньою підвіскою послух і стабільність “хвоста” в поворотах. Приємно і цікаво управляти таким автомобілем в місті. І трохи сумно, адже це один з останніх справжніх “Опелів”, без домішки французьких інгредієнтів, якими напхані нові кросовери марки. Ні в якому разі не хочу сказати, що французи погано роблять свою роботу. Але у Astra J є щось таке, що говорить про певну інженерну школу, властиву саме марці Opel, і вона йде в минуле.
Колись Opel Astra J пропонувався з декількома моторами на вибір, зараз під капотом седана залишився тільки один, зате вельми ефективний агрегат. Це 1,4-літрова бензинова турбочетвірка зі 140 к.с. потужності і 200 Нм крутного моменту. Коробка передач пропонується 6-ступінчаста механічна або 6-діапазонна автоматична. Тестова машина з “автоматом”, до роботи якого за тиждень не виникло жодної претензії – передачі перемикає тихо і вчасно. При цьому на витрату палива негативного впливу АКП не чинить. У міському циклі легко отримати 7,5 л/100 км, що, як не дивно, менше, ніж заявлені в “паспорті” 8,8 л/100 км. Взимку, можливо, коли доведеться якийсь час прогрівати двигун і долати опір снігу та сльоти, вийде те, що заявлено. Перестрахувалися в Opel, інакше кажучи. Причому не тільки з витратою, але і з розгоном до “сотні”: заявлено 10,3 с, а вимірювальний прилад показав 9,9 с. Дрібниця а приємно.

  Тест-драйв Ravon Nexia R3. Зовсім не та "Нексія"

Ну і на завершення безпосередньо про мотор. На пік крутного моменту він виходить не так рано, як багато його конкурентів, а все ж ближче до 2000 об/хв, однак впевненої та рівної динаміки йому не позичати. У будь-яких міських ситуаціях темпів прискорення вистачає. І якщо колісні арки комусь здадуться злегка гучними, то підкапотний простір обесшумлено гідно. І ось ще що важливо – “історія хвороби” Opel Astra J давно і добре відома. У ній немає відміток про серйозні хронічні недуги, в обслуговуванні автомобіль невибагливий і не дуже обтяжливий, запчастин в достатку. Тим, хто шукає “автомобіль з душею, як раніше”, його можна сміливо рекомендувати.

Достоїнства і недоліки Opel Astra J

+ Нестаріючий дизайн, великий багажник, гарна керованість.

– Слишком много кнопок на центральной консоли, нет кнопки на крышке бегажника