Mazda3 2010-2019. Поки тримається

Mazda3 2010-2019

Друге покоління Mazda3 нас злегка приспало безпроблемністю. І ось вам покоління №3. Подивимося, чи можна застосувати і до нього вираз «японське якість».

Співати дифірамби машині, яка вийшла на український ринок в кінці 2013 року, особливих приводів немає. Седан і хетчбек своєю появою спровокували багато приємних слів, проте далі розмов справа не пішла. Ціни, знаєте, були вже далеко не ті, що в незайманому 2003 році, коли за першою «матрьошкою» шикувалися черги на кілька місяців вперед. Та й більш пізнім «зумзумом» люди неабияк наситилися.

Повністю модернізована платформа під нові мотори Skyactiv і нові трансмісії. Від другої Mazda3, схоже, не залишилося і сліду. Хоча ні, трохи залишилося. Заради збереження мінімального порогу вартості в Mazda пощадили колишній мотор Z6 об’ємом 1,6 л (104 к.с.). До його надійності претензій немає. Інакше він не служив би, навіть при поганому обслуговуванні, без заміни поршневої більше 400 тис. км. А ось до двох нових моторів Skyactiv (1,5 л на 120 кінських сил і 2,0 л на 150 к.с.) питання вже накопичилися. Ні, вони досить надійні. Але вимагають більш прискіпливого обслуговування, забезпечити яке молода аудиторія вже часто не може.

До водійського сидіння є питання. Боковини спинки швидко руйнуються, особливо під великими людьми. Так що обшарпане кермо і «вбита» бічна підтримка не обов’язково говорять про величезний пробіг

Та й зникла та молодь, яка здатна відвалити серйозні гроші за Mazda3. Словом, тут і капризи щодо якості палива, і більш дороге обслуговування. Хоча, зізнатися, при своєчасній заміні масла (тільки якісного) і свічок (виключно іридієвих) мотори Skyactiv послужать теж неабияк. Вже є статистика: іноді більше 250 тис. км без капремонту.

Все ще по-японськи надійно

До речі, непогано себе показують і автомати Skyactiv-Drive (FW6A-EL). Знай міняй масло раз в 60 тис. км, видаляючи продукти зносу. А поштовхи при перемиканнях з першої на другу вже на прогрітій коробці «ремонтуються» старим дідівським способом – зміною прошивки. Як правило, допомагає.

  Toyota анонсувала абсолютно новий кросовер

Конструкція підвісок змінилася, але нарікань на нестабільну якість комплектуючих помітно додалося. Все більше «рідних» деталей отримують клеймо Made in China. Іноді амортизатори випускають масло вже через 20 тис. км пробігу. Інші, втім, ходять і більше сотні, і все-таки власники рекомендують переводити підвіску на якісні замінники. Тим більше що часто вони виходять сильно дешевше від оригіналу. Втім, назвати відверто слабкою підвіску теж не можна. Нормальна – як у типового «японця».

Масових скарг на якість лакофарбового покриття поки не надходило, та, видно, вже й не надійде. Залізо в порядку, а місця відколів лише прикриваються від навколишнього середовища рудою плівкою і до пори не демонструють бажання перерости в щось більш небезпечне. Тут інша історія – висока вартість кузовних деталей, від чого навіть невелика ДТП влітає в неабияку копієчку. А заміна «лобовика» сниться власникам в страшних снах – дорого. В салоні, узагальнивши відгуки, можна накопати свої негаразди. Наприклад, ті ж «цвіркуни», погана якість акустики Bose (в топових комплектаціях) – тут чомусь рвуться динаміки. Та, мабуть, слабка зносостійкість керма, оббивка якого приходить в непридатність вже до 40 тис. км пробігу. Зате бортова електрика і електроніка залишилися на висоті. Працює по-японськи надійно.

Світлий тканевий салон гарний, витончений і зручний до неможливості. Але на вторинному ринку це актив не найвдаліший. Швидко брудниться і протирається

В результаті нікого не відмовляємо від третьої «троячки». Машина, якщо використовувати якісне паливо, надійна. Нехай і менш бюджетна в обслуговуванні проти попередниць. Однак варто мати на увазі, що викрадачі «Мазду» люблять.

+ Дизайн. Керованість. Динаміка 150-сильної версії. Електрика. Оснащення навіть базових версій. спортивний характер

– Примхи моторів Skyactiv. Нерівна якість запчастин. Слабка зносостійкість салону. Незаконні заволодіння автотранспортом

Трансмісія

У автомобіля буває три коробки передач. Старий 4-ступінчастий абсолютно надійний, як і «механіка», автомат доступний тільки зі старим 1,6-літровим мотором. Двигунам Skyactiv домтупна і відповідна АКП-6. У МКП скаржаться на слабке зчеплення, рідко витягує до 150 тис. км, а інший раз не виходжує і гарантії. Швидко скисають пильовики ШРКШ. Дрібниця, але коштують під сотню доларів за резинку – «оригінал».

  BMW 1-ї серії 2004-2012. Вся справа в моторі

Двигун

Болячки «дідка» 1.6 колишні. Їх небагато: слабка опора двигуна, яка, гинучи, дає зайві вібрації на холостих обертах. Необразливо постукує заслінка зміни довжини впускного колектора. Мотор найбільш надійний з усіх. Якщо у вашому регіоні немає якісного палива, купувати машину з моторами Skyactiv немає сенсу. Невдала заправка «лівим» паливом призводить до чищення форсунок, заміні котушок запалювання і свічок.

Підвіска

Першими на себе звертають увагу стійки стабілізатора і задні сайлент-блоки передніх важелів, які тримаються близько 100 тис. км. Задня підвіска довго може обійтися без ремонту – сайлент-блоки, наприклад, живуть по 200 тис. км, але якщо зрідка не змащувати задні «розвальні» болти, то одного разу вартість процедури регулювання кутів установки коліс вас здивує. Іноді пружина втрачає полвитка – для «Мазди» це теж типово.

Кузов

Масових проблем з кузовом не відзначено. Хіба що спадковість вгадується в слабких обмежниках дверей. Два-три роки експлуатації позбавляють двері фіксації положень. Мабуть, це єдине по-справжньому «генетичне захворювання» Mazda3. А крім того, мабуть, немає «маздовода», який не зіткнувся б з відмовою електроприводу складання зовнішніх дзеркал. Хвороба непереможна.

Електрика

За електричною частиною проходить проблема з дзеркалами, про яку написано трохи вище, а також проблеми з котушками запалювання. Але це вже, в свою чергу, результат примх моторів, які не бажають перетравлювати поганий бензин. Іноді котушки виходять з ладу по кілька разів на місяць. Трапляються глюки мультимедійної системи: відключається Bluetooth, флешки перестають читатися, рідше гасне екран.