Skoda Superb 2008-2015. Чеське темне

Skoda Superb 2008-2015

Кому потрібен добротний і сучасний європейський автомобіль з великим салоном і здоровенним багажником, вам сюди. Хронічні болячки і «вузькі» місця нинішнього «вагеновского» продукту можна обійти стороною. А дістанеться вам Superb другого покоління напевно дешевше, ніж той же Passat B6, на чиїй базі, по суті, він і побудований.

В Україні Superb влився в корпоративні парки, куди охоче брали на службу представницькі, динамічні і добре керовані ліфтбеки з надійними гальмами і підвіскою. Не відставали і приватники, хоча до популярності тієї ж Camry «чеху» далеко. Однією з наймасовіших у нас виявилася версія 1.8 TSI з АКП. Так-так, поряд з різними версіями DSG пропонувався і автомат Aisin. Непогано продавалися і машини з дизелем 2.0 TDI. З огляду на те, що проблеми є у всіх моторів, включаючи «букет» TSI і топовий 3.6 FSI, механіки часто рекомендують для покупки на «вторинці» саме дизельні модифікації. Особливо 1.9 TDI, у якого більш надійна і менш дорога в обслуговуванні паливна система.

Посадіть трьох здорованів

На користь бензинових моторів TSI говорять їх економічність і завидна динаміка. З останньої злегка відставав лише 1.4, але його пропонували лише в перший рік випуску, і на «вторинці» такі машини практично не зустрічаються. Все відомо і про особливості «вагеновських» моторів 1.8 TSI покоління EA 888. супернадійністю тут і не пахне: поршнева міцна, але закоксовка поршневої групи на моторах до 2014 року випуску – не рідкість, ресурс ГРМ і фазообертачів – не більше 130 тис. км (а це тисяч п’ятнадцять-двадцять за комплектуючі) плюс програмні збої. Ну і «масложор», на жаль, реалії…

Шкіряний салон стійкіше тримає удар часу. Простий тканинний салон втрачає охайність раніше

Багато болю по гарантії і особливо без неї доставляли DSG. Будь-які – 6 і 7-ступінчасті. А суперечки механіків, яка краще, нескінченні. Краще та, що новіше. Всіх проблем модернізація не вирішила. Але якщо пощастить, худо-бідно 100 тис. м до «смерті» мехатроніка пізні «роботи» при ювелірній експлуатації та заміні масла після кожного різкого розгону відходити можуть. АКП надійніше. І якщо вирішити питання з додатковим контуром охолодження, то надійні вельми. Не спостерігається ніяких проблем лише з механічною коробкою передач.

  Skoda трохи оновила Rapid

Хворих місць по підвісці не помічено, як і по рульової. Електропідсилювач працює зразково, рульові тяги привертають увагу раз в 80 тис. км. Кульові і сайлент-блоки можна міняти окремо, що знижує витрати. І перевірте задні пружини: посадіть трьох здорованів на “гальорку” – кажуть, просідають з часом. В іншому ж по підвісці все ходить не менше 50 тис. км. За винятком, звичайно ж, витратних матеріалів – стійок стабілізатора. Варто перевірити і ШРКШ, щоб не цокотіли на вивернутому кермі. Вузол явно невдалий. В експлуатації тут потрібно ретельно стежити за цілісністю пиляків, часто причина саме в них.

Можливості салону і багажника укупі з універсальними п’ятими дверима безпрецедентні

Про неабиякому пробігу скажуть «цвіркуни» і знос оздоблення салону. А пробігу на тахометрі особливо не вірте, реальні цифри можна видалити з усіх електронно-потаємних куточків автомобіля. В цілому ж чесний Superb може виявитися непоганим вибором, якщо, звичайно, грамотно діагностувати двигун і триматися подалі від роботизованої трансмісії. Для «вторинки» DSG – не варіант.

Достоїнства і недоліки Skoda Superb 2008-2015

+ Динаміка, економічність, керованість, ергономіка, комфорт, розмір салону і багажника, підвіска, гальма

– DSG, витрата масла мотора 1.8 TSI, хромовані деталі оздоблення, надійність п’ятої двері

Трансмісія

Найбільші проблеми були пов’язані з DSG до 2011 року: комплект зчеплень тут не виходить з 40 тис. км. А між тим, ціна комплекту – близько 15 000 грн. плюс робота. Це якщо не потрібен ремонт двомасового маховика. Але зовсім біда, якщо в DSG ламається диференціал, зношуються посадкові місця штоків, забруднюються і зношуються соленоїди мехатроніка і його проводка, а датчики покривають сталеві опилки.

  Skoda поділилася характеристиками нової Octavia

Двигун

Нестабільний холостий хід на моторах EA 888 – не тільки брудний дросель або старі свічки. Часто це клапан тиску в паливній рампі (2000 грн.) Або капризи ПНВТ (від 5000 грн.). Гарантію мотори виходжують справно, але не вірте на сервісі казкам про допустимому витрату масла в п’ять літрів (від заміни до заміни). З TSI не можна розслаблятися і пускати справу напризволяще. Будь-яка дрібниця в підсумку може обернутися заміною поршневої.

Підвіска

Передня схема «Макферсон» з «пакетом для поганих доріг» відмінно справляється з нашими трасами. Опори передніх стійок просідають після 60 тис. км. На тому ж етапі вимагає ревізії задня підвіска, іноді з заміною задніх опор важелів. На машинах зі сталевим переднім підрамником до 2009 року можливі скрипи задніх сайлент-блоків передніх важелів. Вирішення питання швидке і недороге.

Кузов

Антикорозійна підготовка висока, машини не гниють, але товщина і стійкість ЛФП залишають бажати кращого. Хромовані деталі зовнішнього оздоблення доведеться міняти часто. Особливі проблеми локалізовані в мультифункціональної п’ятої двері. Згодом складний механізм відмовляє, закриття неповне, «глючить» електрика замків. Багато хто вважає за необхідне модернізувати шумоізоляцію задніх колісних арок.

Електрика

Не найсильніший актив автомобіля. З проблемами роботи датчиків можна зіткнутися під капотом. Не рідкість негаразди з проводкою дверей, коли на зламах відмовляє джгут водійських дверей («вмирають» склопідйомники і бічні подушки). Перелом джгута проводки під панеллю приладів може спровокувати повну відмову автомобіля. Вимагають контролю і клеми роз’ємів електропідсилювача керма.