«Теплий» автомобіль: робимо з зими літо

Щоб взимку потрапити з теплої квартири в теплий автомобіль, потрібно мати опалюваний гараж, охоронну систему з дистанційним запуском або … автономний опалювач.

На відміну від жителів скандинавських країн ми все ще продовжуємо сподіватися на авось – яким би не був мороз, хочеться вірити, що автомобіль обов’язково заведеться. Тим часом для впевненого пуску в північних країнах вже давно і успішно використовують рідинні підігрівачі. Ці пристрої, вмонтовані в розріз системи охолодження автомобіля, представляють собою мініатюрний двигун внутрішнього згоряння.

У повністю автоматичному режимі

Опалювач працює на тому ж паливі, яке використовує і основний ДВЗ, більш того – отримує його зі спільного бака. За рахунок згоряння палива виділяється тепло, і антифриз підігрівається. Власний насос опалювача проганяє рідину по всьому контуру системи охолодження, підвищуючи таким чином температуру двигуна і радіатора опалювача. Коли вона досягне певного значення, подається команда на включення вентилятора опалювача – так прогрівається салон автомобіля.

Запуск опалювача зручно здійснювати дистанційно: для цього використовують мініатюрні брелоки. Деякі з них мають функцію таймера – це зручно, якщо ви виходите з дому на роботу і назад завжди в один і той самий час. Можна придбати таймер окремо: в цьому випадку його монтують в салон автомобіля.

Здоров мотор – здоровий і водій

Плюси передпускових підігрівачів очевидні. По-перше, помітно знижується знос двигуна: адже кожен пуск холодного двигуна еквівалентний його роботі при пробігу 70-100 км! По-друге, в сильний мороз не доведеться гадати, чи вдасться поїхати на своєму авто або доведеться скористатися громадським транспортом.

Зрозуміло, не будемо забувати і про комфорт. День власника автомобіля, оснащеного передпусковим підігрівачем, вважайте, на годину довше звичайного: саме стільки йде на те, щоб двічі прогріти машину, очистити її від снігу і льоду. А як приємно сідати в теплий салон – можна навіть не одягати важкого теплого одягу, якщо, звичайно, не запланована прогулянка пішки.

Передпусковий підігрівач монтують під капот – як правило, для нього вдається знайти не зайняте штатними агрегатами місце

А як же численні охоронні системи з можливістю дистанційного запуску? Вони також мають право на життя, але по ефективності з підігрівачами не зрівняються. Судіть самі: двигун при запуску холодний – звідси зниження його ресурсу. Витрата палива у автомобільного мотора помітно більше, ніж у його мініатюрного побратима. Нарешті, системи з дистанційним запуском не дуже-то шанують страхові компанії, оскільки угоностойкість машини в цьому випадку знижується.

  Як перевірити масло в автоматичній коробці передач?

Спеціально для дизелів

Звичайно, варто відзначити і підігрівачі для автомобілів з дизельними двигунами, проблеми з запуском яких взимку виникають особливо часто. Двигуни цього типу деколи неможливо запустити за досить простої причини: замерзло паливо в магістралі.

Щоб цього не траплялося, і розробили різноманітні підігрівачі, що встановлюються на всі відповідальні вузли паливної системи: накладні для корпусів фільтра тонкого очищення, проточні для монтажу в розріз паливопроводу, у вигляді насадки для штатних паливозабірників… Є і комплексні системи підігріву, що об’єднують окремі підігрівачі в єдину мережу з управлінням від центрального блоку.

Коментар інженера “Еберспехер Україна” Олександра Самборського

В цілому автономні опалювачі використовуються для підігріву салону автомобілів будь-якого типу – без прив’язки до тепловіддачі працюючого двигуна. Це відомий факт. Однак ви напевно вже не раз задавалися питанням який саме обігрівач вибрати?

Рідинні автономні опалювачі Hydronic мають компактну конструкцію і можуть встановлюватися майже в будь-якому вільному місці моторного відсіку. Головний критерій вибору автономного опалювача – об’єм двигуна. Лінійка опалювачів Hydronic має дуже широкий діапазон теплової потужності від 4 до 35 кВт. Найчастіше опалювачі з потужністю 4-5 кВт використовуються для легкових автомобілів і мікроавтобусів, відповідно опалювачі від 10 до 35 кВт потужності встановлюються на вантажівки і автобуси. У сегменті легкових автомобілів ми виділяємо 2 сегмента двигунів:

– до 2,0 л. – використання опалювача з потужністю нагріву 4 кВт;

– понад 2,1 л. – використання опалювача з потужністю нагріву 5 кВт;

В цілому експлуатація автономних опалювачів компанії Eberspächer дуже проста, так як не передбачає регулярного сервісного обслуговування. Тільки потрібно не забувати при переході на зимовий період, запускати опалювач, щоб зимове паливо заповнило паливопроводи і не було проблем з запуском в холодну пору, В теплу пору року потрібно один раз на місяць запускати опалювач на 10-15 хвилин для того щоб система “не забувала, як працювати “. При виконанні цих рекомендацій обігрівач буде довгий період радувати свого власника.

А можна відразу гріти салон

ри великому обсязі салону (наприклад, в мікроавтобусі, кемпері або кабіні вантажівки) штатні опалювачі часто не справляються зі своїми обов’язками. До того ж популярні нині дизелі досить довго досягають робочої температури при відсутності навантажень (наприклад, при русі в пробці).

  5 важливих питань про зимові шини

В цьому випадку допоможе ще один корисний пристрій – повітряний обігрівач. Підібравши таку «піч» потрібної потужності, можна швидко і економно нагрівати салон до потрібної температури і підтримувати її протягом всієї поїздки. Передбачено й модифікації з таймером.

Сучасні повітряні опалювачі створюють мінімум шуму і досить економічні. «Харчуватися» вони можуть як від спільного бака, так і від власного. Досить багато моделей подібних пристроїв розраховані для роботи на дизельному паливі.

Не варто порівнювати

Часто-густо автомобілісти, не розібравшись до кінця в темі, заганяють себе в глухий кут питанням: так що ж вибрати – рідинний або повітряний обігрівач? Просто і доступно ставить крапки над “і” інженер “Еберспехер Україна” Олександр Самборський:

Порівнювати ці опалювачі некоректно і неправильно, тому що ці опалювачі мають різні призначення своєї роботи. Рідинні опалювачі застосовуються для передпускового нагріву двигуна з подальшим «нагріванням» салону автомобіля, а також для так званого «догріву» двигуна при експлуатації автомобіля в сильний мороз при їзді в міських тягучках, коли двигун працює на «холостих». Повітряні автономні опалювачі, як правило, встановлюються всередині салону. Вони безпосередньо нагрівають повітря в салоні, усмоктуване за допомогою вбудованого вентилятора. Найчастіше застосовуються для підтримки комфортної температури в кабіні водія вантажних авто і мінівенах (в тому числі і під час нічних стоянок). У плані експлуатації всі опалювачі дуже прості. Управління опалювачами здійснюється за допомогою пультів сімейства EasyStart від звичайного міні-регулятора, за типом вмикання/вимикання, до пультів управління з можливістю програмування і дистанційного керування.

Підсумок вищесказаного тільки один: створити тепло і затишок в автомобілі взимку не складає ніяких труднощів. І це, до речі, зовсім не так дорого, як багато хто міг би подумати.